ایرانایلان ماسکاینترنت

اینترنت ماهواره‌ای، ترفند جدید کلاهبرداران برای توزیع بدافزار

کارشناسان امنیت: از دانلود و نصب هرگونه برنامه‌ مدعی ارایه اینترنت استارلینک پرهیز کنید

همزمان با وعده اخیر ایلان ماسک برای رساندن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کاربران ایرانی، گروهی از کلاهبرداران با انتشار برخی فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها، مدعی فراهم کردن راهی برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای هستند. این درحالی است که تمامی این فایل‌ها حاوی برنامه‌های مخرب و بدافزارهایی هستند که به محض کلیک و نصب، اطلاعات کاربران را در معرض سرقت و هک قرار می‌دهد.

پس از محدودیت‌هایی که هفته اخیر بر اینترنت ثابت و دیتای کشور حاکم شده، وسوسه دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای و غیرقابل مسدود شدن، ذهن بسیاری از کاربران را مشغول کرده و صحبتهای ایلان ماسک و برخی نهادهای آمریکایی مبنی بر رفع تحریم ایران برای رساندن تجهیزات این سرویس، آتش این وسوسه را تند کرده است. همین شور و اشتیاق کاربران برای استفاده از اینترنت استارلینک باعث شده تا گروه‌هایی از ناآگاهی مردم سواستفاده کنند و بدافزارهایی را در پوشش برنامه‌ای برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای به کاربران عرضه کنند.

پس از افزایش قابل توجه شمار این فایل‌ها که در گروه‌های و کانالهای مختلف فعال در فضای مجازی منتشر و توزیع می‌شوند، کارشناسان امنیت سایبری نسبت به استفاده از این فایلها هشدار داده و از کاربران خواستند که به هیچ وجه این فایل‌ها را دانلود و نصب نکنند. این کارشناسان تاکید کردند که فایل‌های منتشر شده نه تنها هیچ امکانی برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک فراهم نمی‌کنند بلکه به عنوان یک بدافزار با مقاصد خطرناک و متفاوت به تلفن همراه و کامپیوتر کاربران نفوذ خواهند کرد.

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در حال حاضر به هیچ عنوان با نصب نرم‌افزار ممکن نیست و فقط امکان سوء استفاده از فایل‌های شخصی در تلفن‌های همراه را بالا خواهد برد.

باید توجه داشت که دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای علاوه بر رعایت قوانین سرزمینی و اخذ برخی مجوزهای از رگولاتوری و شورای عالی فضای مجازی، به برخی تجهیزات خاص و زیرساخت‌های اینترنت ماهواره‌ای در داخل کشور نیاز دارد و در عمل دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای با یک نرم‌افزار ممکن نیست. در حال حاضر تنها راه اتصال به اینترنت ماهواره‌ای، نصب دیش‌های استارلینک است.

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا