گوناگون

ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی

پیشرفت تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن اینترنت به‌صورت عمومی سبب شد تا بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی به سمت دنیای مجازی و تجارت الکترونیک بروند. بروز پاندمی کرونا نیز به این امر سرعت بیشتری بخشید. به همین خاطر است که پیشرفت فعالیت‌های کاری امروزی به ارتباط آن‌ها با کاربران و فضای اینترنت بستگی دارد. اما ایجاد یک وبسایت در سطح وب کار آسانی نبوده و به دانش برنامه‌نویسی نیاز دارد. به همین خاطر می‌خواهیم راه‌های آسان‌تری را برای این امر مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز به دنبال ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی هستید، با ما همراه شوید.

به چند روش می‌توان وبسایت ایجاد کرد؟

در گذشته فقط یک روش کلی برای ایجاد وبسایت‌های در سطح اینترنت وجود داشت، اما در حال حاضر می‌توان دو روش کلی را برای آن عنوان کرد که توضیحات هر روش به این قرار است:

  • ایجاد وبسایت با استفاده از کدنویسی:

ایجاد وبسایت یک مهارت است. مهارتی که با تسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب مانند پی‌اچ‌پی «Php»، اچ‌تی‌ام‌ال «HTML»، سی‌اس‌اس «CSS» و… می‌توان به طراحی آن پرداخت. با استفاده از این زبان‌ها می‌توان یک وبسایت ایده‌آل با انواع گزینه‌های موردنظر را ایجاد کرد. اما اتمام یک پروژه برنامه‌نویسی سایت ممکن است به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز داشته باشد. از این روش برای ایجاد وبسایت‌های حرفه‌ای با امنیت و امکانات بالا استفاده می‌شود که ایجاد آن‌ها از سایر روش‌ها امکان‌پذیر نیست.

  • ایجاد وبسایت با استفاده از قالب‌های آماده:

پس از این که طراحی وبسایت با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی و کدنویسی خط‌به‌خط به یک معضل برای افراد تبدیل شد، موضوع استفاده از قالب‌ها یا سی‌ام‌اس «CMS» های آماده به میان آمد که محبوب‌ترین آن‌ها وردپرس «Wordpress» است. با استفاده از این قالب‌ها می‌توان در عرض چند دقیقه یک وبسایت آماده را راه‌اندازی کرد. آن‌گاه صاحب وبسایت می‌تواند تنظیمات قالب را درستکاری کرده و محصولات و محتوای خود را درون آن بارگذاری کند. استفاده از CMS‌های آماده سبب شد تا افراد با سهولت و سرعت بیشتری بتوانند صاحب یک وبسایت شوند.

باید توجه داشت که در هر دو حالت فوق، وبسایت‌ها نیاز به مدیریت و به‌روزرسانی دارند. بنابراین حتی اگر افراد از قالب آماده نیز برای وبسایت خود استفاده کنند، باز هم باید با استفاده از افزونه‌های مختلف، آن را تجهیز کرده و از بروز مشکلات در آن جلوگیری نمایند.

ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی کدام است؟

با توجه به آن‌چه در قسمت قبل عنوان شد، مشخص است که استفاده از قالب‌های آماده برای ساخت سایت فروش اینترنتی ساده‌تر، به‌صرفه‌تر و البته بسیار سریع‌تر است. بنابراین اگر کسی بخواهد کسب‌وکار سنتی خود را وارد دنیای تجارت الکترونیک کند، به‌راحتی می‌تواند با استفاده از یک قالب آماده، وبسایت ایجاد کرده و تغییرات موردنظر را روی آن اعمال کند. از این رو استفاده از قالب‌های آماده در چند سال اخیر با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است و هر روزه بر تعداد افزونه‌های کاربردی برای تجهیز این قالب‌ها نیز افزوده می‌شود. نکته جالب این‌جاست که حتی کاربران هم می‌توانند با کمی کنجکاوی و جست‌وجو این مدل از وبسایت‌ها را ایجاد کرده و آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. این در حالی است که کدنویسی توسط کاربران عادی که اطلاعاتی در این زمینه ندارند، به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست!

چرا استفاده از قالب‌های آماده برای وبسایت بهتر است؟

گفتیم که ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی، استفاده از قالب‌های آماده است و به برخی از دلایل این امر اشاره کردیم. اما اگر در اینجا بخواهیم دلایل آن را به‌صورت کامل و گزینه‌ای بررسی کنیم، باید به موارد زیر دقت داشته باشیم:

  • سهولت و سرعت پیاده‌سازی

همان‌طور که گفته شد، پیاده‌سازی یک قالب آماده برای وبسایت نهایتاً چند ساعت زمان می‌برد. در حالی‌که طراحی قالب اختصاصی به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد.

  • هزینه به‌صرفه

ایجاد یک وبسایت اختصاصی باید توسط یک برنامه‌نویس حرفه‌ای انجام شود. چنین برنامه‌نویس حرفه‌ای برای کدنویسی وبسایت شما به دستمزد بالایی نیاز دارد. اما قالب‌های آماده به هزینه کمتری قابل اجرا هستند و از این رو برای کسب‌وکارها صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

  • تنوع بالا

CMSهای آماده دارای قالب‌های فراوانی هستند. به طوری‌که بیش از چند هزار قالب آماده برای آن‌ها وجود دارد. بنابراین هرکس می‌تواند برحسب سلیقه خود، قالب موردنظر خود را پیدا کند.

  • هاست و دامنه اختصاصی

برخی از پلتفرم‌های ارائه دهنده قالب آماده، ضمن ایجاد قالب، عملیات اختصاص هاست و دامنه را نیز برای وبسایت مشتریان خود انجام می‌دهند. از این رو در دریافت هاست و دامنه نیز صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

  • پشتیبانی فنی

بیشتر پلتفرم‌های ارائه دهنده وبسایت‌های آماده، دارای پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته هستند. از این رو هر مشکلی در مسیر پیاده‌سازی وبسایت وجود داشته باشد، می‌توان آن را با بخش پشتیبانی در میان گذاشت تا راهنمایی لازم را به ما ارائه کنند.

  • اتصال به درگاه پرداخت

اگر وبسایت اختصاصی ایجاد کنید، باید مراحل دریافت درگاه پرداخت را خود طی کنید. اما شرکت‌های ارائه دهنده قالب آماده می‌توانند مراحل اتصال درگاه پرداخت را نیز در اسرع وقت برای شما انجام دهند و نیازی به اقدام جداگانه شما برای این مورد نیست.

  • تضمین امنیت و گواهی SSL

قالب‌های آماده در کنار سایر خدمات خود، در مورد بخش امنیتی نیز خدماتی را ارائه می‌کنند. به طوری‌که می‌توان تضمین امنیت و گواهی SSL که نوعی گواهی امنیتی است را نیز برای وبسایت ارائه می‌کنند.

  • ارائه قابلیت‌های جذاب

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، قالب‌های آماده دارای افزونه هستند. چندین هزار افزونه وجود دارد که هرکدام از آن‌ها کار خاصی را برای وبسایت‌ها انجام می‌دهند. از این رو اگر بخواهید امکانات بیشتری را به وبسایت خود اضافه کنید یا حتی جلوه بصری بهتری بسازید، می‌توانید افزونه موردنظر آن را پیدا کرده و در عرض چند ثانیه آن را روی تنظیمات سایت خود نصب کنید.

  • مدیریت آسان

وبسایت‌های کدنویسی شده برای مدیریت به تغییر کدها وابسته هستند با پنل مدیریتی اختصاصی دارند. اما قالب‌های آماده تنظیمات مخصوص به خود را دارند که می‌توان از طریق آن تنظیمات کل وبسایت و محتوای آن را مدیریت کرد. صحبان وبسایت‌ها می‌توانند همیشه به پنل مدیریتی خود ورود کرده و از آن‌جا کلیه اتفاقات موجود در وبسایت خود را با استفاده از گزینه‌های آماده مدیریت کنند.

موارد فوق برخی از گزینه‌هایی هستند که سبب می‌شوند استفاده از قالب‌های آماده برای افراد و کاربرانی که مسلط به دانش برنامه‌نویسی نیستند، بسیار مناسب است. بنابراین اگر دانش فنی طراحی سایت ندارید، نگران نباشید؛ شما می‌توانید به سادگی از وبسایت‌های آماده استفاده کنید. در ادامه یکی از پلتفرم‌های ارائه دهنده قالب‌های آماده و بسایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی‌های فروشگاه‌ساز اینترنتی «بیدُک»

پلتفرم‌ها و شرکت‌های بسیاری وجود دارند که در زمینه ساخت سایت فروش اینترنتی آماده فعالیت می‌کنند. یکی از این پلتفرم‌ها، فروشگاه‌ساز اینترنتی «بیدک» است. از جمله فعالیت‌های این پلتفرم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ساخت فروشگاه اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان با کم‌ترین هزینه
  • بدون نیاز به دانش فنی
  • دریافت درگاه پرداخت آنلاین بدون مراجعه حضوری به بانک
  • اتصال فرشگاه به نرم‌افزار حسابداری هلو به‌صورت خودکار (سفارش‌های دریافتی بر روی فروشگاه اینترنتی به‌صورت خودکار در نرم‌افزار هلو ثبت شده و با یک کلیک به سند حساب‌داری تبدیل خواهد شد)
  • کاملاً منطبق با استانداردهای گوگل از لحاظ زیرساخت فنی (بنابراین به راحتی می‌توانید در گوگل دیده شوید)

علاوه بر موارد فوق، با استفاده از وبسایت‌های آماده بیدک، با اتصال فروشگاه‌تان به موتورهای جست‌وجوی کالا مانند ترب و ایمالز، کالاهای شما توسط میلیون‌ها نفر از سراسر کشور دیده خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید یک وبسایت آماده داشته باشید، همین حالا می‌توانید با استفاده از شماره ثابت – ۰۲۱۹۱۰۱۵۱۴۶ – از کارشناسان بیدک مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا