تکنولوژی

اپل قابلیت نمایش شارژ آیفون در آی او اس ۱۶ را اصلاح کرد

پس از آن که اپل، بار دیگر قابلیت نمایش درصد شارژ باتری را به آی او اس ۱۶ اضافه کرد، واکنش‌های مثبت و منفی زیادی از سوی کاربران در خصوص این ویژگی در فضای وب طرح شد.

بسیاری از کاربران معتقد بودند که اپل می‌توانست این قابلیت را به شکل بهتری ارائه کند. در واقع، نمایشگر درصد شارژ باتری تا زمانی که شارژ به کمتر از ۲۰ درصد نرسد، به صورت ثابت و ایستا طراحی شده و تنها میزان درصد را نشان می‌دهد.  

این طراحی باعث می‌شود تا کاربر نتواند به خوبی و به راحتی میزان شارژ باقی مانده دستگاه خود را مشاهده کند و برای پی بردن به آن، می‌بایست روی این قابلیت متمرکز شود و به دقت محل نمایش شارژ را نگاه کند.  

حال به نظر می‌رسد که این انتقادها به گوش مدیران اپل رسیده و این شرکت با عرضه نسخه جدید آی او اس ۱۶.۴ بتا ۲، سعی کرده تا این آیکون را بهبود ببخشد. در این نسخه بجای آیکونی که تنها تغییر آن، قرمز شدن به هنگام رسیدن شارژ به کمتر از ۲۰ درصد است، آیکونی را نشان می‌دهد که میزان شارژ آن همزمان با کم شدن درصد شارژ باتری کم می‌شود.  

اگرچه این تغییر، چندان مهم و کلیدی به نظر نمی‌رسد اما صدای بسیاری از کاربران آیفون را طی روزهای اخیر درآورده بود. این نسخه بتا همچنین تغییراتی را در لاک اسکرین ایجاد کرده و آن را بهبود بخشیده است.  

بدین معنی که وقتی کاربر، گوشی خود را به شارژ متصل می‌کند یک نشانگر درصد باتری برای مدت کوتاهی در بالای زمان ظاهر می‌شود. همچنین در آیفون ۱۴ پرو، کاربران این گزینه را در جزیره پویا رویت خواهند کرد.   هنوز زمانی برای عرضه این نسخه آی او اس ۱۶ از سوی اپل اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا