خودروخودرو الکتریکی

تولید ۱۰ هزار تسلا مدل Y در کارخانه تگزاس گیگافکتوری

تسلا اخیرا توانست به یک موفقیت بزرگ در تولید خودروهای الکتریکی خود دست یابد. این شرکت اعلام کرد که کارخانه گیگافکتوری آن در تگزاس آمریکا توانست ۱۰ هزارمین خودروی شاسی‌بلند مدل Y را تولید کند.  

این دستاورد می‌تواند خبر خوبی برای آنهایی باشد که در انتظار آمدن خودروی سایبرتراک به بازار هستند؛ این خودرو طبق آخرین اظهارات ایلان ماسک، قرار است در سال آینده در کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس تولید و عرضه شود.  

زمان عرضه سایبرتراک در حالی به سال ۲۰۲۳ موکول شد که در ابتدا قرار بود این خودرو در سال ۲۰۲۱ وارد فاز تولید و عرضه شود اما این اتفاق نیفتاد و قول عرضه آن را در سال ۲۰۲۲ دادند. بدقولی‌های تسلا اما تمامی نداشت و طولی نکشید این شرکت سال ۲۰۲۳ را زمان عرضه این خودروی الکتریکی خاص اعلام کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها، یکی از دلایلی که برای عدم عرضه نسل جدید خودروهای الکتریکی تسلا عنوان می‌شود، مسائل مربوط به فناوری باتری‌های ۴۶۸۰ است. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد استفاده از این فناوری در خودروهای الکتریکی باعث می‌شود تا محصولی ارزان‌تر را نسبت به خودروهایی با موتور احتراقی روانه کنیم. با این حال، تسلا و شریک تولید باتری آن یعنی پاناسونیک، این باتری را در حجم زیاد تولید نکرده بودند. اما به نظر می‌رسید که در ژوئن گذشته توانستند تولید این باتری‌ها را افزایش دهند.  

به همین دلیل است که دستیابی به این موفقیت بزرگ برای خودروی مدل Y یک نقطه عطف برای تسلا به حساب می‌آید. تسلا در ماه آوریل، فروش نسخه جدیدی از این خودرو را که از فناوری باتری ۴۶۸۰ بهره می‌برد، آغاز کرد که با یک بار شارژ می‌توانست تا ۲۷۹ مایل (حدود ۴۵۰ کیلومتر) را بپیماید. تسلا قیمت پایه این خودروی شاسی‌بلند را برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ دلار تعیین کرد.

اگرچه تسلا جزییاتی را در خصوص میزان تولید نسخه‌های Standard Range AWD خودروی مدل Y منتشر نکرد اما وب‌سایت Electrek، تخمین زد که کارخانه گیگافکتوری این شرکت در تگزاس هم‌اکنون بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی مدل Y را در هفته تولید می‌کند و در مسیر رسیدن به عدد ۲۰۰۰ دستگاه در هر هفته گام برمی‌دارد.

نوشته های مشابه

‫1,622 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا