ایرانرویدادهای ایرانی

برگزاری آخرین دوره CS50 هاروارد در ایران با حمایت نوبیتکس

آخرین دوره آموزش مبانی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد با نام CS50x در تابستان امسال با حمایت نوبیتکس، بزرگترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران برگزار شد. روز جمعه ۲۵ شهریورماه و بعد از برگزاری ۱۲جلسه از این رویداد، پرونده CS50x در ایران بسته شد و دانش‌پذیران این دوره از آخرین فرصت برای دریافت گواهینامه معتبر دانشگاه هاروارد استفاده کردند.  

دوره آموزشی مبانی علوم کامپیوتر CS50x از ۱۷تیرماه آغاز شد و در طول تابستان جمعه هر هفته ۴۰۰نفر به صورت حضوری در سینما کوروش و بیش از چهار هزار نفر به صورت آنلاین و از طریق پنل کاربری خود مبانی علوم کامپیوتر و مقدمات برنامه‌نویسی را یاد گرفتند تا قدم در راهی بگذارند که اکنون به عنوان پرکاربردترین حرفه در قرن ۲۱ به حساب می‌آید. به گفته برگزارکنندگان CS50x ایران، حدود ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان این دوره، تجربه حضور در هیچ دوره آموزشی‌ای در حوزه برنامه‌نویسی را نداشتند. موردی که نشان می‌دهد بخش عمده شرکت‌کنندگان با فراگیری دانش برنامه‌نویسی، قدم در راه جدیدی گذاشته‌اند.  

شرکت‌کنندگان دوره CS50x ایران در پایان هر جلسه هفتگی، با انجام تمرین در نظر گرفته شده خود را برای جلسات بعدی آماده کردند تا در نهایت در جلسه یازدهم با پروژه اصلی مواجه شوند. آنها با انجام پروژه‌ای که به آنها محول شده و بارگذاری آن در سایت دانشگاه هاروارد می‌توانند گواهینامه این دوره را دریافت کنند. در جلسه یازدهم و بعد از پایان دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان با مسیر شغلی پیش رویشان هم مواجه شدند. در آخرین جلسه نمایندگانی از صنعت استارتاپی با تشریح مسیرشغلی، شرکت‌کنندگان را در انتخاب درست همراهی کردند. در این جلسه حمیدرضا احمدی توسعه‌دهنده بک‌اند نوبیتکس، محمدجواد خادمیان توسعه‌دهنده فرانت‌اند نوبیتکس، هادی دادجوی توسعه‌دهنده بلاکچین نوبیتکس، امیراحمد ادیبی توسعه‌دهنده اپلیکیشن، عرفان مهربان مهندس نرم‌افزار، پوریا حداد کارشناس هوش مصنوعی و وحید ابراری کارشناس حقوقی درباره مسیرهای شغلی پیش روی نیروهای تازه کار برنامه نویسی گفتند.  

قرار است در ادامه مسیر آخرین دوره آموزشی مبانی علوم کامپیوتر هاروارد در ایران، رویداد هکتون به میزبانی نوبیتکس در روزهای ۱۱ تا ۱۳ مهرماه برگزار شود و در آن دانش‌پذیران دوره در کنار هم با مهارت‌های حل مسئله و کار گروهی بیشتر آشنا شوند و راحت‌تر بتوانند پروژه‌های خود را تکمیل کنند.  

یک هفته پس از برگزاری هکتون در روز ۲۳ مهر رویداد آخر CS50xFair برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه، شرکت‌کنندگانی که پروژه خود را در رویداد هکتون کامل کرده‌اند پروژه نهایی خود را به نمایش می‌گذارند. بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است. در کنار این بازدید عمومی، نماینده‌های بسیاری از شرکت‌های بزرگ و سرشناس حوزه فناوری ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارند و با بازدید از پروژه‌ها، از میان افراد برتر، عده‌ای را برای استخدام و جذب انتخاب می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا