لپ‌تاپ

بهترین صفحه نمایش لپ تاپ که قبل از خرید باید بشناسید!

توجه به کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در زمان انتخاب لپ تاپ به ویژه خرید لپ تاپ استوک باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. اهمیت توجه به سلامت و کیفیت صفحه نمایش به ویژه برای کسانی که کارهای گرافیکی و طراحی می‌کنند، بسیار زیاد است. از همین رو حتی اگر برند مدنظر خود را پیدا کرده اید، بطور مثال قصد خرید لپ تاپ استوک دل را دارید و یا لپ تاپ استوک hp مدنظر دارید، لازم است حتما صفحه نمایش لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهید.

پارامترهای مهم هنگام انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ

پس از انتخاب لپ تاپ نوبت بررسی‌های فنی آن می‌رسد، یکی از مهمترین بررسی‌ها صفحه نمایش لپ تاپ است که در ادامه به مهمترین پارامترها در زمان انتخاب و خرید لپ تاپ با این پیش فرض که در مرحله بررسی صفحه نمایش لپ تاپ هستید، می‌پردازیم.

در زمان بررسی و انتخاب صفحه نمایش لپ تاپ است لازم است پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

سایز و ابعاد صفحه نمایش:

با توجه به نوع کاربری شما از لپ تاپ حتما باید اندازه و سایز صفحه نمایش آن را در نظر بگیرید. ممکن است نیاز شما با صفحه نمایش ۱۱ اینچی رفع شود، اما ممکن است به دلیل ساعات طولانی کار لپ تاپ نیازمند صفحه نمایش ۱۷ اینچی باشید که هم کار با آن راحت‌تر است و هم خستگی کمتری برای شما ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که در شرایطی که ابعاد صفحه نمایش افزایش پیدا کند، طبیعتا وزن لپ تاپ هم زیاد می‌شود، بنابراین همه این موارد را در کنار هم مورد توجه قرار دهید.

کیفیت وضوح تصویر در صفحه نمایش:

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید کیفیت وضوح تصویر یا رزولوشن است. صفحه نمایش لپ تاپ از نقاط کوچکی تشکیل شده که به آن پیکسل می‌گویند، هر چه این پیکسل‌ها کوچکتر و بیشتر باشد کیفیت صفحه نمایش نیز افزایش پیدا می‌کند. این نکته برای گیمرها، طراحان و گرافیست ها، کسانی که کار تدوین فیلم و عکس انجام می‌دهند و در مجموع کسانی که کار طولانی مدت و با کیفیت و ظرافت بالا دارند، حتما باید این نکته را در اولویت قرار دهند

بهترین رزولوشن در زمان خرید لپ تاپ ۱۰۸۰*۱۹۲۰ به بالا است. امروزه مدل‌های کیفیت بالای صفحه نمایش را با نام اختصاری 2k و 4k می شناسند.

انتخاب پنل صفحه نمایش:

پنل‌ها انواع مختلفی دارند TN، IPS و OLED سه پنل مرسومی است که اغلب در صفحه نمایش لپ تاپ به کار می‌رود. TN عمدتا مورد استفاده در صفحه نمایش‌های سری قدیمی لپ تاپ است که کیفیت پایینی دارد. طبیعتا استفاده از این پنل تاثیر مستقیم بر کاهش قیمت لپ تاپ دارد.

IPS پنلی است حد واسط TN و OLED که تقریبا با هدف رفع مشکلات مدل قدیمی ساخته شد. این پنل‌ها از نظر زاویه دید مناسب است اما در زمره پنل‌های عالی نبوده و یک میان رده محسوب می‌شود. قیمت آن به نسب نسل قدیمی نیز بیشتر است.

OLED که جدیدترین نوع پنل به شمار می‌آید، قابلیت روشن و خاموش کردن پیکسل را دارد از همین رو وضوح رنگ‌ها وتصاویر در آن بسیار بالا است.

روشنایی:

این گزینه نیز بسیار مهم است. واحد تعیین روشنایی صفحه نمایش نیت است. هر چه نیت بیشتر باشد کیفیت بالاتر است. اگر صفحه نمایش لپ تاپ روشنایی مناسبی نداشته باشد در طولانی مدت باعث خستگی چشم‌ها می‌شود. روشنایی مناسب صفحه نمایش به شما کمک می‌کند در هر فضایی با هر میزان نور بهترین کیفیت را از صفحه نمایش برای انجام کارهایتان دریافت کنید. بسیاری از لپ تاپ‌های مدل قدیمی در فضای آزاد و زیر نور خورشید تقریبا صفحه‌ای ناخوانا دارند و برای خواندن و دیدن صفحه نمایش چشم‌ها تا حد زیادی خسته و اذیت می‌شود.

انواع صفحه نمایش لپ تاپ

صفحه نمایش‌های لپ تاپ انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی و بیان مهمترین ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

انواع صفحه نمایش لپ تاپ
انواع صفحه نمایش لپ تاپ
  • TN: قدیمی‌ترین نسل صفحه نمایش از این نوع بوده که زاویه دید کم و وضوح و کیفیت تصویر نیز در آن بسیار پایین است.
  • LCD: این صفحه نمایش دارای کیفیت بالایی در وضوح نور و تصویر، شفافیت و گاهی تنوع در نشان دادن تصاویر سه بعدی دارد. این صفحه نمایش‌های تحت دارای کریستال‌های مایعی هستند که با استفاده از نور پس زمینه نور را منتشر می‌کنند.
  • LED: مهمترین وجه تمایز LED با LCD را می‌توان نور پس زمینه آن عنوان کرد. از مهمترین ویژگی‌های این نوع صفحه نمایش را می‌توان ساطع کردن نور در کنار مصرف کم انرژی آن دانست. شباهت این صفحه نمایش شبیه OLED است.
  • OLED: را می‌توان از شاخص‌ترین صفحه نمایش‌های ساطع کننده نور دانست که امروزه در گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌های نسل جدید و لپ تاپ‌های نسل جدید به کار می‌رود. زاویه دید بالای این نوع صفحه نمایش و نرخ تازه سازی مناسب، آن را از سایر صفحه نمایش‌ها متمایز کرده است.
  • IPS: این صفحه نمایش بعد از مدل TN و با هدف رفع کمبودهای آن به بازار آمد. تا حد زیادی دقت رنگ آن قابل قبول است اما در برابر مدل‌های LED، LCD و OLED  از کیفیت و وضوح رنگ، نور و کیفیت پایین‌تری برخوردار است.
  • VA: این مدل صفحه نمایش‌ها به تراز عمودی معروف است به این معنی که کریستال‌ها به شکل عمومی جانمایی شده اند. از مهمترین ویژگی‌های آن کیفیت بالای زنگ و کنتراست عالی است. در رده بندی VA حدواسط TN  و IPS به شمار می‌آید.

صفحه نمایش لمسی بگیریم یا غیر لمسی

صفحه نمایش لمسی بگیریم یا غیر لمسی
صفحه نمایش لمسی بگیریم یا غیر لمسی

امروزه که استفاده از وسایل الکترونیکی بسیار مرسوم شده طبیعی است که انتخاب صفحه نمایش لمسی در اولویت باشد، با این وجود باید بدانید که هر صفحه نمایش لمسی مناسب نیست. اگر شما گیمر هستید یا کارهای طراحی و گرافیکی انجام می‌دهید صفحه نمایش‌های با کیفیت بالا که لمسی هستند برای شما بسیار مناسب است. اما نکته مهم اینکه این خاصیت صفحه نمایش بر قیمت آن تاثیر مستقیم خواهد داشت و تا حد زیادی گران‌تر از صفحه نمایش‌های معمولی و غیر لمسی خواهد بود.

استفاده از صفحه نمایش لمسی معایبی هم دارد مثل کم شدن عمر باتری، تاثیر منفی بر زاویه دید و افزایش ضخامت صفحه نمایش لپ تاپ.

بهترین صفحه نمایش لپ تاپ

حالا با توجه به اطلاعاتی که دارید به راحتی می‌توانید لپ تاپی با بهترین صفحه نمایش انتخاب و خریداری کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید اینکه نمی‌توان برای همه یک نوع صفحه نمایش را معرفی کرد. بلکه بسته به نوع کارکردی که فرد از لپ تاپ دارد باید بهترین و مناسب‌ترین صفحه نمایش انتخاب شود.

به روز استوک فروشگاه عرضه کننده انواع کالاهای استوک است که طی یک دهه اخیر بهترین لپ تاپ‌های استوک با برندهای مختلف را با گارانتی تعویض به مشتریان خود عرضه می‌کند.   در صورتی که قصد خرید لپ تاپ داشته باشید برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز مشاوره می‌توانید با همکاران ما در فروشگاه به روز استوک تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا