شبکه‌های اجتماعی

قابلیت ویرایش توییت‌ها در توییتر چگونه است؟

۵ ویرایش در ۳۰ دقیقه پس از انتشار توییت.

توییتر این روزها در حال کار روی قابلیتی جدید تحت عنوان Edit به منظور فراهم کردن امکان ویرایش توییت‌ها برای کاربران است؛ قابلیتی که طبق آخرین گزارش‌ها، امکان ۵ بار ویرایش را در مدت زمان ۳۰ دقیقه پس از انتشار توییت فراهم می‌کند.  

این قابلیت که در ابتدا در دسترس کاربران توییتر بلو (Twitter Blue) قرار خواهد گرفت، به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت مشاهده هر گونه ایراد در ارائه اطلاعات و یا اشتباه تایپی، توییت ارسالی خود را ویرایش کنند.  

اما اکنون طبق گزارش وب‌‍سایت تک‌کرانچ، دکمه ویرایش تنها ۵ بار و تا ۳۰ دقیقه پس از منتشر شدن توییت در این شبکه اجتماعی قابل استفاده خواهد بود. در این بازه زمانی، کاربران می‌توانند اشتباهات تایپی را اصلاح، فایل‌های رسانه‌ای جدید را اضافه و یا تگ‌ها را ویرایش کنند.  

در این گزارش آمده که دکمه Edit در گام نخست برای کاربران توییتر بلو در نیوزیلند فعال خواهد شد و فیدبک‌های دریافتی از سوی کاربران توسط توییتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

گفته می‌شود که پس از نیوزیلند، قابلیت ویرایش در اختیار کاربران توییتر در کشورهای استرالیا، کانادا و آمریکا قرار خواهد گرفت. البته نگرانی‌هایی نیز در زمینه انتشار اطلاعات غلط سیاسی و یا کلاهبرداری‌های مرتبط با حوزه رمزارز با کمک این قابلیت مطرح می‌شود که باید منتظر ماند و دید که پس از عرضه عمومی‌این قابلیت، این نگرانی‌ها تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهند شد.

توییتر همچنین در هفته گذشته، جزییاتی را در خصوص این قابلیت منتشر کرد. به گفته این شرکت، پس از ویرایش توییت توسط کاربر، آیکونی که نشان‌دهنده دخل و تصرف کاربر در توییت است، روی آن قابل مشاهده خواهد بود.  

از سویی دیگر، کاربران می‌توانند تاریخچه ویرایش توییت‌ها را مشاهده کرده و آن را با توییتی که قبل از ویرایش ارسال شده، مقایسه کنند. افزون بر این، توییتر از قابلیت Undo را نیز رونمایی کرد که امکان پاک کردن توییت تا ۳۰ ثانیه پس از زدن دکمه ارسال را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا