تجارتشبکه‌های اجتماعیموبایل

نقد و بررسی راه ‌های کسب درآمد با تلفن همراه

تا حالا به کسب درآمد از تلفن همراه فکر کرده بودید؟ یکی از شیرین‌ترین انواع بازاریابی اینترنتی بازاریابی موبایلی است. تقریباً هر کاری را می‌توانید با گوشی انجام دهید؛ از کارهای اینترنتی مثل فروش آنلاین گرفته تا تماس‌های تلفنی به منظور تبلیغات و پشتیبانی مشتریان. می‌دانیم هر لحظه هیجانتان برای آشنایی با این ایده‌ها بیشتر می‌شود؛ پس بهتر است بدون مکث به ادامه متن بپردازیم.

بهترین راه‌های درآمدزایی با تلفن همراه

واقعاً چرا نتوانیم از این وسیله هوشمند و فوق‌العاده که هرروز برای سرگرمی و تفریح استفاده می‌کنیم پول دربیاوریم وقتی ساعت‌ها وقتمان را در شبکه‌های اجتماعی محبوبی مثل اینستاگرام یا تیک‌تاک سپری می‌کنیم؟ آیا تا حالا سؤال «چگونه از اینستاگرام پول دربیاوریم؟ » به ذهنتان خطور کرده است؟ بهترین روش‌های کسب درآمد از موبایل در زیر آمده که عبارت‌اند از:

بلاگری

امروزه بخش اعظمی از جوانان به دنبال کسب درامد از اینستاگرام هستن و سوال که زیاد مطرح میشود این است «چگونه از اینستاگرام پول دربیاوریم؟ » از همین جهت کسب و کار‌های مختلف از جمله همکاری در فروش یا بلاگری و… پیش میاد که بلاگری مخصوصاً در پلتفرم اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد آنلاین در جامعه تبدیل شده است. این حرفه نیازمند برخورداری از مهارت‌هایی مانند فتوشاپ یا ساخت ویدیو هست و در صورت انتخاب آن می‌توانید شاهد درآمدهای رؤیایی و شگفت‌انگیز در کارت بانکی خود باشید. فراموش نکنید برای این که به یک بلاگر موفق تبدیل شوید باید ایده‌های نو ارائه دهید؛ هر موضوعی که برای کار انتخاب می‌کنید باید خلاقانه باشد و در کنارش ارتباط قوی و صمیمانه با مخاطبان برقرار کنید.

ساخت ویدیو در فیسبوک

درباره شبکه اجتماعی فیسبوک که حرفی برای گفتن نمی‌ماند و همه به اندازه کافی با این رسانه آشنایی داریم. حتماً دقت کرده‌اید باز هم حرف ساخت ویدیو به میان آمده است؛ این یعنی محتوای ویدیویی در دنیا بیشتر از هر شکل دیگری از محتواهای دیجیتال طرفدار دارد و بالاترین درآمد را برایتان به ارمغان می‌آورد. ویدیوها در فیسبوک حتی نسبت به یوتیوب سریع وایرال می‌شوند؛ فقط باید صبور باشید تا حسابتان رشد کند.

مقاله‌نویسی به شکل فریلنسر

حتماً می‌پرسید مگر مقاله‌نویسی با موبایل هم می‌شود؟ بله؛ همیشه لپ‌تاب و کامپیوتر مطرح نیست بلکه در صورت برخورداری از گوشی هوشمند با صفحه بزرگ و نصب برنامه وردآفیس روی آن می‌توانید به شکل پاره‌وقت با مقاله‌نویسی پول دربیاورید. شاید کمی سخت باشد؛ اما توصیه می‌کنیم در صورتی که درس می‌خوانید و پرمشغله هستید یا دوست دارید در کنار کارتان شغل دوم داشته باشید این حرفه را انتخاب کنید. برای ورود به نوشتن مقاله و وبلاگ کافیست با اصول نگارش و درست‌نویسی آشنا باشید.

شرکت در اپلیکیشن‌های نظرسنجی

یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد که جنبه فان و سرگرمی هم دارد، دانلود و نصب اپلیکیشن‌هایی مانند Swagbucks یا کیودی هست. این برنامه‌ها علاوه بر تکمیل فرم‌های اینترنتی نظرسنجی، امکان تماشای ویدیو و تبلیغات حتی بازی کردن را برایتان فراهم می‌کنند و می‌توانید خیلی راحت با انجام این فعالیت‌های ساده از موبایل کسب درآمد کنید.

آموزش آنلاین

همه می‌دانیم که در حال حاضر آموزش آنلاین چه سر و صدای زیادی به پا کرده است. این شغل برای افرادی که درس می‌خوانند گزینه فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آید؛ زیرا می‌توانید در زمینه دروس تحصیلی خود کلاس مجازی برگزار کنید و با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند ویدیوکنفرانس واتساپ، گوگل‌میت یا اسکایپ به تدریس آنلاین مشغول شوید. یکی دیگر از علومی که تدریس آن به صورت اینترنتی رواج زیادی دارد زبان انگلیسی هست؛ برای کسب درآمد مورد توجه می‌توانید روی آن حساب کنید.

آموزش آنلاین دروس مدرسه مانند ریاضی، شیمی، فیزیک و… که خیلی از دانش‌آموزان در آن‌ها ضعیف هستند بهترین شغل برای افراد زیر ۱۸ سال محسوب می‌شود.

فروش کالاهای قدیمی

یکی از حرفه‌های مناسب برای کسب درآمد اینترنتی، فروش محصولاتی است که دیگر به آن‌ها احتیاج نداریم. مثلاً همه در دوران کودکی با اسباب‌بازی و لگوهای فکری مختلف سرگرم می‌شدیم یا کتاب داستان‌هایی می‌خواندیم که الان به دردمان نمی‌خورند؛ یک راه خلاقانه برای کسب درآمد آنلاین، فروش این محصولات با استفاده از سایت و شبکه‌های اجتماعی در موبایل است. فقط یادتان باشد، وسایل باید سالم باشند تا بتوانید آن‌ها را بفروشید.

معاملات ارزهای دیجیتال

حتماً درباره خرید و فروش دلار چیزهایی شنیده‌اید. خب معاملات ارزی در دنیای دیجیتال هم کاربرد گسترده‌ای دارد؛ آن هم به‌وسیله ارزهای الکترونیک مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و…. اگر به فضای مجازی و کسب درآمد از آن علاقه دارید می‌توانید وارد خرید و فروش ارزهای رمزنگاری‌شده مثل بیت‌کوین شوید؛ درست است که باید روحیه جسور و ریسک‌پذیر برای این کار داشته باشید اما در صورتی که با پستی بلندی‌های بازار دیجیتال آشنا شوید می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

کسب درآمد از سایت‌های کلیکی

ابتدا باید بگوییم کسب درآمد از سایت‌های کلیکی با کلیک روی تبلیغات آن‌ها ارتباط دارد و به عنوان روش Paid to click یا PTC شناخته می‌شود. برای این شکل درآمدزایی کافیست در سایت مربوطه حساب کاربری ایجاد کنید و روزانه تایمی را به کلیک تبلیغات و مشاهده آن‌ها اختصاص دهید. طبیعیست که هرچه بیشتر فعالیت داشته باشید، پول بیشتری درمی‌آورید.

خرید و فروش وب‌سایت

شاید کمتر با این حرفه آشنا باشید اما یکی از مشاغل پردرآمد با تلفن همراه، خرید و فروش وب‌سایت است. به چه صورت این کار انجام می‌شود؟ ابتدا لازم است برای طراحی سایت اقدام کنید؛ این کار با پلتفرم‌های ساده‌ای مانند وردپرس امکان‌پذیر است. برای ایجاد سایت علاوه بر داشتن دانش اولیه باید تحقیقات بازار انجام دهید و ببینید کدام موضوعات محبوبیت بیشتری دارند؛ مثلاً امروزه ترندهایی مثل کسب و کار، تجارت الکترونیک و… خیلی داغ‌اند و در فضای مجازی زیاد درباره آن‌ها صحبت می‌شود. کار را تکمیل کنید و دامنه، هاست و… هم بخرید.

در نهایت وقتی سایت طراحی شد، لازم است برای تولید محتوا و افزایش ترافیک سایت اقدام کنید. این کار به زمان و تلاش کافی نیاز دارد؛ چون باید سایت را رونق ببخشید و بی‌شک هرچه سایت جذاب‌تر باشد قیمت آن بیشتر است. حالا نوبت به فروش سایت رسیده و می‌توانید آن را با قیمتی مناسب بفروشید و سود ببرید. می‌بینید؟ همه این کارها با داشتن یک گوشی ساده امکان‌پذیر است. اگر زرنگ باشید و خسته نشوید می‌توانید بعد از یک مدت درآمد فوق‌العاده و آنچنانی از این کار به دست آورید.

فروش موسیقی

این شغل برای علاقه‌مندان به ساخت موسیقی و فایل‌های صوتی مناسب است. اگر با آلات موسیقی و نرم‌افزارهای لازم در این زمینه آشنایی دارید می‌توانید شروع به ساخت آهنگ کنید و با اشتراک‌گذاری آن در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی درآمد داشته باشید. این کار شاید در چند ماه اول پاسخ ندهد؛ اما فراموش نکنید شرکت‌های تجاری و تبلیغاتی زیادی هستند که برای پس‌زمینه ویدیوهای خود به موزیک نیاز دارند و در صورتی کیفیت کارتان بالا باشد حاضرند با پرداخت هزینه مطلوب آهنگ‌هایتان را خریداری کنند.

ساخت ویدیو در یوتیوب

یوتیوب بعد از فیسبوک، پربازدیدترین شبکه اجتماعی در جهان است؛ فکر می‌کنید چرا؟ چون یک پلتفرم محتوای تصویری_ویدیویی است! باز هم روی ساخت ویدیو تأکید داریم و پیشنهاد می‌دهیم ترفندهای ساخت محتوای ویدیویی را یاد بگیرید. یکی از مزایای کار با یوتیوب دریافت درآمد مستقیم است؛ منتها باید اکانت ادسنس داشته باشید تا از طریق آن بتوانید درآمدتان را نقد و به ریال تبدیل کنید.

این کار زیر نظر شرکت‌های واسطه انجام می‌شود که در صورت اطمینان از قانونی بودنشان می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید؛ اگر کسب درآمد از یوتیوب بدون استرس محقق شود، یکی از بهترین شیوه‌های درآمدزایی موبایلی به شمار می‌آید.

نقد و بررسی آنلاین

در هر زمینه‌ای می‌توان کار نقد و بررسی آنلاین را انجام داد؛ کتاب، موسیقی یا محصولات تجاری. ولی باید در زمینه انتخابی متخصص و صاحب‌نظر باشید تا بتوانید با قدرت کار نقد و تحلیل را انجام دهید. برای مثال اگر در زمینه ورزش متخصص هستید می‌توانید در یک مقاله نقد و تحلیل لوازم ورزشی پارک‌ها را انجام دهید و درباره استاندارد بودن یا نبودنشان صحبت کنید.

تولید پادکست

تولید پادکست
تولید پادکست

داشتن یه گوشی موبایل کافیست تا با آن صدایتان را ضبط کنید و به عنوان پادکست از انتشار آن درآمد داشته باشید. این روش هم نوعی بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود. امروزه افراد زیادی با تولید پادکست‌های انگیزشی، هنری یا کارآفرینی به کسب درآمد اینترنتی مشغول‌اند. از قابلیت‌هایتان استفاده کنید؛ اعتمادبه‌نفس داشته باشید و با لحنی محکم و رسا توانایی و اطلاعاتتان را در فایل صوتی پادکست ثبت کنید. کسب درآمد از تولید پادکست، دست کمی از درآمدزایی محتواهای متنی و ویدیویی ندارد.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از آسان‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای کسب درآمد از موبایل انتخاب کنید ایجاد فروشگاه اینترنتی است. در این زمینه همه مهارت و خلاقیت‌های خود را به کار گیرید و از استعدادهایتان برای فروش استفاده کنید. برای مثال؛ خیلی از افراد در خانه جعبه کادویی یا زیورآلات درست می‌کنند و عکس آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند. فروش صنایع دستی مثل نقاشی سرامیک، بافتنی و… در رسانه‌هایی چون اینستاگرام یا کانال‌های تلگرام یک راه عالی برای کسب درآمد دورکاری در خانه به شمار می‌آید.

ترجمه

از جمله بهترین مشاغل اینترنتی که هم می‌توان به شکل پاره‌وقت انجام داد هم تمام‌وقت، ترجمه است. ترجمه فقط محدود به زبان انگلیسی نیست؛ بلکه به هر زبانی تسلط داشته باشید می‌توانید در طول شبانه‌روز کار ترجمه را با تلفن همراه انجام دهید و درآمد کسب کنید. شرکت‌های زیادی هستند که به مترجم فریلنسر برای ترجمه متون و اسناد خود احتیاج دارند و این فرصت مناسبی برای افراد علاقه‌مند است.

سیستم همکاری در فروش

تا حالا نام افیلیت‌مارکتینگ یا فروش واسطه‌ای به گوشتان خورده است؟ این عنوان‌ها همان سیستم همکاری در فروش هستند! در این سیستم باید با برندهای معتبر همکاری کنید و محصولاتشان را در شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید؛ این کار با درج لینک فروش محصولات انجام می‌شود. برای مثال شما یک نویسنده سایت هستید و روزانه در وبلاگتان مطالب ورزشی می‌نویسید. از طرفی جدیداً با یک برند لوازم اسپرت وارد همکاری شدید؛ می‌توانید در میان متنی نوشتید لینک فروش محصولات این شرکت را قرار دهید و از کاربران دعوت کنید تا روی لینک کلیک کنند و برای خرید کالا وارد سایت فروشگاهی شوند.

مثالی که بالا بیان کردیم سیستم همکاری در فروش را نشان می‌دهد. وقتی کاربر از محصولات برند خرید می‌کند درصدی از این سود به عنوان پورسانت به حساب شما واریز خواهد شد. ولی توجه داشته باشید محتوایی که تولید می‌کنید باید مخاطب را جذب کند طوری که برای خرید کالا مشتاق شود؛ همچنین قبل از همکاری درباره برند مربوطه تحقیق کنید و از قانونی بودن آن مطمئن شوید.

فروش آنلاین عکس

فروش آنلاین عکس
فروش آنلاین عکس

یکی از جالب‌ترین ترفندهای درآمدزایی با تلفن همراه فروش آنلاین عکس است. در حال حاضر دوربین گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفته است که دیگر نیاز نیست حتماً برای رفتن به طبیعت یا جمع‌های دوستانه دوربین عکاسی به همراه داشته باشیم؛ بلکه با یک موبایل می‌توانیم تصاویری به‌یادماندنی ثبت کنیم حتی افکت‌های لازم را روی آن انجام دهیم. اگر به برنامه فتوشاپ هم تسلط داشته باشید که عالی می‌شود؛ می‌توانید روی عکس‌هایتان تغییرات دلخواه را انجام دهید و با هزینه‌ای مناسب به فروش برسانید.

سایت‌های زیادی برای فروش عکس وجود دارد؛ اگر هم دوست داشتید می‌توانید به شکل مستقل در شبکه‌های اجتماعی خودتان برای فروش اقدام کنید.

معاملات آنلاین املاک و مستغلات

خیلی از افراد به معاملات ملکی علاقه دارند اما مشتاق نیستند در دفتر املاک کار کنند؛ خب سایت‌های معتبر و قانونی در این زمینه وجود دارد که آرزویتان را برآورده می‌کنند. در این سایت‌ها می‌توانید به مشاوره و معاملات پرسود در زمینه املاک و مستغلات بپردازید و به درآمد قابل توجهی برسید. البته در صورت تمایل می‌توانید خودتان به صورت مستقل کار کنید و به سرمایه‌گذاری مشغول شوید.

 سخن پایانی

اینطور که به نظر می‌رسد راه‌های کسب درآمد از تلفن همراه تمامی ندارد و هر لحظه پیشنهاد جدیدی به ذهنمان می‌رسد. خوشبختانه برای پول درآوردن از فضای دیجیتال نیاز نیست حتماً لپ‌تاب یا کامپیوتر داشته باشید بلکه تنها با داشتن یک گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید؛ می‌توانید از دوربین گوشی استفاده کنید یا تماس اینترنتی داشته باشید. جدا از ایده‌هایی که در این مقاله گفته شد، به نظرتان دیگر از چه راه‌هایی می‌توانیم با موبایل کسب درآمد کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا