ایراناینترنت

وب‌سایت اینترنت کودکان توسط وزیر ارتباطات رونمایی شد

سرویس اینترنت کودک و نوجوان امروز (۱۵ شهریور) در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بدون حضور خبرنگاران رونمایی شد.

این سرویس ویژه کودک و نوجوانان با عنوان  نظام نامه رده بندی سنی محتوا و خدمات مجاز در فضای مجازی و برنامه عملیاتی مدیریت فضای مجازی و سالم سازی آن برای خانواده و کودک در چهارمین نشست کمیته راهبری سند صیانت از کودکان در فضای مجازی با حضور وزرای ارتباطات و ارشاد، برخی نمایندگان مجلس، دبیر شورای عالی فضای مجازی و تعدادی از اعضای این شورا رونمایی شد.

رونمایی از سرویس اینترنت کودک و نوجوانان یکی از برنامه‌های اصلی عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از سال گذشته و از زمان انتخاباش به عنوان وزیر این وزارتخانه پیگیر اجرای آن بود.

این سرویس که قرار بود هفته گذشته رونمایی شود در نهایت امروز با راه‌اندازی سایت مخصوص آن به آدرس  www.456.ir رونمایی شد.

در این وب سایت به پدر و مادرها اعلام شده که با شماره‌گیری کد دستوری #456* در تلفن همراه یا دانلود اپلیکیشن اندرویدی «مدیریت فرزندان 456»، می‌توانند دسترسی فرزندان خود را به سایت‌های مختلف اینترنتی مدیریت کنند.

در این وب‌سایت سرویس‌های مختلف اینترنتی در چهار رنگ‌بندی سبز، سفید، زرد و نارنجی معرفی شده‌اند که والدین با شماره‌گیری کد یا نصب اپلیکیشن اشاره شده می‌توانند از هر کدام از این وب‌سایت‌های تعیین شده برای کودکان خود استفاده کنند.

والدین با انتخاب سرویس‌های قرار گرفته در رنگ‌بند سبز بیشترین محدودیت را برای کودکان و نوجوانان خود ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر والدین با انتخاب لیست رنگ سفید علاوه بر وب‌سایت‌های قابل دسترس در رنگ سبز،‌به فرزندان خود امکان دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر را هم می‌دهند. برای نمونه در حالی که در لسیت سبز امکان دسترسی به پیام رسان واتس‌اپ نیست؛ اما در رنگ بندی سفید، زرد و نارنجی امکان دسترسی کودکان و نوجوانان به واتس‌اپ وجود دارد.

میزان دسترسی به سرویس‌های مختلف به ترتیب در رنگ‌بندی زرد و نارنجی بیشتر و متنوع‌تر هم می‌شود. در هرکدام از این رنگ‌بندی‌ها امکان دسترسی به وب‌سایت سرویس‌های فعال در حوزه VOD، آموزش، بازی و سرگرمی، موتور جستجو (داخلی)، شبکه‌های اجتماعی (داخلی)، سایت‌های ورزشی داخلی و سایت‌های برگزیده ورزشی خارجی، اپ‌استورهای ایرانی و .. وجود دارد.

در مراسم رونمایی از این سرویس ویژه کودکان و نوجوانان، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم ورود دروس سواد فضای مجازی در نظام آموزشی مدارس و فعالیت بخش خصوصی در سامانه های آموزشی ملی کشور تاکید کرد.

فیروزآبادی با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد حوزه محتوای کودک گفت: « باید حوزه اقتصاد محتوای کودک بدون نگاه سرمایه داری تعریف شود که خوشبختانه در این حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری مناسبی با مرکز ملی فضای مجازی داشته است تا بتوانیم اقتصاد این حوزه را ساماندهی کرده و از ظرفیت های ایجاد شده در کشور استفاده کنیم.»

همچنین فیروزآبادی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی جامع به مردم کشور برای آشنایی با نظام نامه رده بندی سنی محتوا و خدمات مجاز در فضای مجازی اعلام کرد: «در سال ۱۴۰۰ سند صیانت از کودکان در فضای مجازی مصوب و برای تمامی دستگاه های کشور تقسیم کار ملی صورت گرفت که براساس آن این کمیته تشکیل شده و تاکنون اقدامات مناسبی در آن صورت گرفته که سامانه ۴۵۶ و نظام نامه رده بندی سنی محتوا و خدمات مجاز در فضای مجازی از جمله این دستاوردهاست و در ادامه برای ساماندهی این حوزه به اهتمام ویژه در تمامی دستگاه های کشور و به خصوص مجلس شورای اسلامی نیاز است.»

منبع
اینترنت

نوشته های مشابه

‫680 دیدگاه ها

  1. iGaming 분야에서 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 선보이는 최신 프라그마틱 게임은 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 통해 엔터테인먼트를 즐길 수 있습니다.
    프라그마틱 게임

    프라그마틱은 항상 훌륭한 게임을 만들어냅니다. 이번에 새롭게 출시된 게임은 정말 기대되는데요!

    https://hrbyszs.com/link/
    https://www.12315jg.cn/
    https://hquwhequiw.weebly.com/

  2. Aviator Spribe играть без риска
    Добро пожаловать в захватывающий мир авиаторов! Aviator – это увлекательная игра, которая позволит вам окунуться в атмосферу боевых действий на небе. Необычные графика и захватывающий сюжет сделают ваше путешествие по воздуху неповторимым.
    Авиатор Спрайб играть на рубли

  3. 프라그마틱 슬롯에 대한 내용이 정말 도움이 되었어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 찾아보세요. 함께 서로 이야기하며 더 많은 지식을 쌓아가요!
    프라그마틱플레이

    프라그마틱의 게임은 언제나 풍부한 그래픽과 흥미진진한 플레이로 유명해요. 이번에 새로운 게임이 나왔나요?

    https://wqeqwrwqr.weebly.com/
    https://www.mods4me.com
    https://www.woomintech.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا