گوناگون

آموزشگاه IT آکادمی دوران پلی برای ورود زودهنگام به بازار کار

اگر تاکنون فکر می‌کردید برای ورود به بازار کار، به مدرک دانشگاهی نیاز است این اندیشه را کنار بگذارید و به راهی سریع‌تر و مطمئن‌تر فکر کنید. یعنی: «دریافت گواهینامه از آموزشگاهی معتبر.» بدین ترتیب، «دانش‌اندوزی» و «مهارت‌آموزی» را با هم تجربه خواهید کرد. در ادامه، با مقالۀ آموزشی زیر همراه ما شوید تا یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های ایران در حوزۀ آموزش IT را به شما معرفی کنیم؛ آموزشگاهIT آکادمی دوران.

وقتی واژۀ IT را می‌شنوید یا می‌خوانید شاید نخستین چیزی که به ذهنتان می‌رسد ترجمۀ معادل‌سازی این واژه یعنی «فناوری اطلاعات» باشد. اما به واقع تا چه حد این مفهوم دو کلمه‌ای که ترکیبی از «فناوری» و «اطلاعات» است برای شما آشناست؟ و یا در حدی قابل قبول این مفهوم را درک می‌کنید تا آنجا که بتوانید آن را شرح و توضیح دهید؟ حقیقت امر آن است که در عصر حاضر، «فناوری» اساس و بنیان پیشرفت‌های بشری به حساب می‌آید و در این میان دنیای «اطلاعات» روز به روز در حال پیشرفت است تا آنجا که دهۀ پیش رو را دهۀ «اطلاعات و ارتباطات نوین» بر مبنای «فناوری‌های نوظهور و پیشرفته»، پیش‌بینی کرده‌اند.

فناوری اطلاعات تا آنجا مهم است که تقریباً در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سرتاسر دنیا، به عنوان رشته‌ای مستقل- نه میان رشته‌ای- تدریس می‌شود.

IT عرصه‌ای بسرعت در حال رشد است که موقعیت‌های شغلی مناسبی را برای افرادی با مدرک حداقل کارشناسی در زمینه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، تضمین می‌کند؛ طیف وسیعی از مشاغل از مهندسی گرفته تا پشتیبانی، در این حوزه، تعریف می‌شوند که با اجزای مختلف فناوری اطلاعات سروکار دارند و دانشجویانی که دارای مهارت‌های فنی قوی و همچنین استعداد در زمینه علوم IT و تفسیر داده‌ها هستند، احتمالاً در این صنعت به موفقیت خواهند رسید.

حوزه فناوری اطلاعات یا IT ، پشتیبانی، مدیریت و طراحی سیستم‌های مخابراتی و کامپیوتری را پوشش می‌دهد. برخی از سِمت‌ها در این زمینه شامل تحلیلگران سیستم، برنامه‌نویسان نرم‌افزار، تکنسین‌های کامپیوتر، متخصصان پشتیبانی کامپیوتر و مدیران شبکه و پایگاه داده است. رسیدن به چنین موقعیت‌های شغلی در تمام دنیا و در کشور ما، عموماً از دو طریق امکان‌پذیر است؛ «داشتن تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌ها» یا شرکت در «دوره‌های آموزش فناوری اطلاعات»به همراه «تجربه عملی» .

بسیاری از افراد گمان می‌کنند پشت سر گذاشتن دوران متوسطۀ دوم (در نظام جدید آموزشی) یا همان دبیرستان (نظام قدیم) و سپس شرکت در آزمون کنکور و قبولی در رشتۀ IT تنها راه تحصیل در حوزۀ فناوری اطلاعات و فراگیری آموزه‌های این رشته است. یعنی دانشگاه و محیط آموزشی آن پُلی است که ما را به دنیای اطلاعات و فناوری پیوند می‌دهد؛ اما جالب است بدانیم که آموزشگاه IT آکادمی دوران، برای آشنایی علاقه‌مندان این حوزه با فناوری اطلاعات و به تبع آن، مهارت‌آموزی کاربردی، مسیری نوین و مطمئن‌تر را بنیان نهاد.

آموزشگاه IT آکادمی دوران در طرحی نوآورانه و فناورانه، مسیر رسیدن علاقه‌مندان IT و قدم نهادن در دنیای جذاب فناوری اطلاعات را کوتاه‌تر اما مطمئن‌تر نمود. این مسیر از آن جهت کوتاه و مطمئن نامیده می‌شود که علاقه‌مندان، دیگر نیازی به گذشتن از سد کنکور و دغدغۀ قبولی در دانشگاه مورد نظر و رشتۀ IT ندارند؛ بلکه با شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی فناوری اطلاعات  در آموزشگاه IT آکادمی دوران، به راحتی می‌توانند به افزایش توان دانشی و مهارتی خود در این حوزه، دست یابند و از سویی دیگر، بلافاصله پس از گذراندن دوره و دریافت گواهی‌نامه‌های مرتبط، وارد بازار کار شوند.

در ادامۀ مقاله همراه ما باشید تا ببینیم آموزشگاه IT آکادمی دوران، چگونه مسیر ورود و معرفی مهارت‌آموزان IT به بازار کار فناوری اطلاعات را کوتاهتر کرد؟!

اطلاعات آموزشی برای دانش‌پذیران مشتاق IT

شواهد بسیاری نشان می‌دهد که درصد زیادی از افراد مشتاق به فناوری اطلاعات، گمان می‌کنند برای کار در زمینه‌های مرتبط با فناوری مانند: شبکه، برنامه‌نویسی، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی یا علوم کامپیوتر، باید مدرک کارشناسی IT داشته باشند. تحصیلات دانشگاهی و داشتن مدرک کارشناسی خوب است و ما قصد نداریم در این مجال، تحصیل در محیط علمی دانشگاه را زیر سؤال ببریم؛ اما باید بگوییم حتی بدون مدرک دانشگاهی و تنها با بهره‌مندی از تجربۀ کاری نیز می‌توان در این حوزه و رشته‌های مرتبط با آن، مشغول کار شد. به نظر شما، امکان موفقیت و یافتن شغل مناسب در حوزۀ IT چند درصد است؟ آن هم برای آن دسته از افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند و یا علاقه‌مندانی که از راه تجربی وارد این حوزه شده‌اند؟ نکته اینجاست که علاقه‌مندان حوزۀ IT با آموزش و دریافت گواهینامۀ حرفه‌ای در آموزشگاه IT آکادمی دوران با تضمین صددرصدی اشتغال، روبه‌رو هستند و می‌توانند پس از گذراندن دوره‌ها، به راحتی مسیر استخدام و پیشرفت شغلی خود را طی نمایند. سرفصل‌های آموزشی در آموزشگاه IT آکادمی دوران، از این قرار است: تئوری فنی، شبکه، برنامه‌نویسی و سخت‌افزار کامپیوتر؛

دانش‌پذیران، با توجه به رشته خاص، ممکن است در مورد مدیریت پایگاه داده، تجزیه و تحلیل سیستم، مدارهای کامپیوتری، توسعه وب‌سایت و مدیریت فناوری اطلاعات نیز آموزش ببینند.

کم نیستند افرادی که علاقه‌مندند تا در جایگاه دانشمند تحقیقات کامپیوتری، فعالیت نمایند که خب این مهم، میسر نخواهد شد مگر آنکه این گروه، مدرک دکترا یا حداقل کارشناسی ارشد داشته، یا چندین دورۀ تخصصی را در آموزشگاه‌های معتبر سپری کرده باشند. در اینصورت، پس از دریافت مدارج بالای علمی، بازهم این پرسش اساسی مطرح می‌شود که “آیا داشتن مدرک صِرف می‌تواند متضمن حضور و فعالیت این افراد در بازار کار و دریافت درآمدهای بالا باشد؟” طبیعی است که پاسخ مثبت نیست؛ چرا که باز هم مسألۀ تجربه‌اندوزی و مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار فناوری پیش می‌آید.

حالا تصور کنید که برای کسب درآمد، این مسیر طولانی، نیاز نباشد. تقریباً غیر ممکن است نه؟ اما آموزشگاه IT آکادمی دوران، غیرممکن را به راحتی ممکن ساخته است. دانش‌پذیران عزیز، تنها با گذراندن یک یا دو دوره در آموزشگاه IT آکادمی دوران، می‌توانند به شغل موردنظرشان در این حوزه دست یابند.

گواهینامه‌های IT

تقریباً همۀ تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار مطرح در جهان، گواهینامه‌هایی ارائه می‌دهند که به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد  مهارت‌ خود را در حوزه‌های خاصی از فناوری بیان کنند. علاوه بر این، تعدادی گواهینامه استاندارد فناوری اطلاعات از آموزشگاه‌های مرتبط با فناوری‌های جدید این کمپانی‌ها وجود دارد، مانند آموزشگاه IT آکادمی دوران که درک پیشرفته و اساسی از ارتباطات، نرم‌افزار و فناوری‌های سخت‌افزاری عمومی را پوشش می‌دهد.

اگرچه برای داشتن حرفه و فعالیت در این زمینه، همیشه گواهینامه لازم نیست؛ اما بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند تا متقاضیان استخدام، در بدو کار، از خود، نوعی مهارت نشان دهند.

گواهینامه‌های جهانی حرفه‌ای ممکن است شامل Oracle Certified Associate، Sun Certified Java Programmer، CompTIA’s A+ Certifications، Cisco Certifications و Microsoft Certified Solutions Expert Information باشد.

مهارت‌های مورد نیاز

افرادی که تمایل دارند تا حرفه‌ای را در حوزۀ فناوری اطلاعات دنبال کنند باید «تفکر انتقادی قوی» و «مهارت‌های منطقی» خود را توسعه دهند. به عنوان مثال: «موقعیتهای پشتیبانی» به متخصصان فناوری اطلاعات نیاز دارد تا از توانایی برقراری ارتباط، گوش دادن، حفظ آرامش و رفتار حرفه‌ای به هنگام کمک به دیگران بهره‌مند باشند؛ و یا طراحان شبکه، قطعات و کامپیوتر مانند دانشمندان و مهندسان نه تنها باید از نیازهای فعلی سازمان آگاه باشند بلکه باید در چشم‌اندازی وسیع، پتانسیل رشد کسب و کار و افزایش کاربران سازمان را در نظر بگیرند.

آموزشگاه IT آکادمی دوران، با نگاهی به این نکات کلیدی، پس از اتمام دوره‌های تئوری و عملی، در مرحله کارآموزی، دانش‌پذیران را در موقعیت‌های مشابه شغلی قرار می‌دهد تا مهارت‌آموزان، با کسب تجربه، برای استخدام و ورود به بازار کار، آماده‌تر شوند. مشاغل موجود عبارتند از: دانشمندان کامپیوتر، مدیران و مهندسان شبکه و توسعه‌دهندگان نرم افزار.

طبق گزارش‌های دفتر آمار کار ایالات متحده، انتظار می‌رود تعداد شغل در حوزۀ فناوری اطلاعات بین سال‌های 2014 تا 2024 سریع‌تر از میانگین مشاغل دیگر رشد کند. با توجه به رشد سریع این صنعت و همچنین دستمزد متوسط ​​82.860 دلار در سال 2016، IT بسرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از رشته‌های مورد تقاضا برای متخصصانی است که در حوزۀ فناوری‌های رایانه و شبکه، مهارت‌ و تحصیلات بالا دارند.

آموزشگاه IT آکادمی دوران پلی برای ورود زودهنگام به بازار کار

آیا گرفتن مدرک فناوری اطلاعات ارزش دارد؟

تجربه و مهارت می‌تواند شما را در زمینه IT به مدارج خوبی برساند. بعضی از شرکت‌های برجسته‌، لزوم داشتن مدرک کارشناسی به عنوان مؤلفه‌ای برای استخدام را حذف کرده‌اند و آنچه برایشان در درجۀ اول اهمیت قرار دارد بهره‌مندی کارکنان از مهارت‌های لازم است. با توجه به این مطلب، پرسشی که مطرح می‌شود این خواهد بود: «آیا برای اشتغال در حوزۀ فناوری اطلاعات، گرفتن مدرک دانشگاهی و صرف وقت و زمان، ارزش دارد؟»

هرچند که سیاست‌کاری بسیاری از شرکت‌های مطرح و صاحب‌نام در حوزۀ فناوری اطلاعات، حذف مؤلفۀ مدرک و بهره‌مندی از توانایی و مهارت است اما باید به نکات زیر نیز توجه کرد:

  • ممکن است برخی از کارفرمایان، همچنان نیروهایی با مدرک کارشناسی را ترجیح دهند. مطابق آمارها، بسیاری از موقعیت‌های سطح ابتدایی مرتبط با کامپیوتر، داشتن حداقل مدرک کارشناسی را می‌طلبد. مدرک آموزشگاه IT آکادمی دوران به سادگی می‌تواند این در را به روی شما باز کند و گزینه‌های شغلی‌تان را افزایش دهد.
  • آموزشگاهIT  آکادمی دوران، این امکان را فراهم می‌سازد تا در محیطی ساختاریافته، آموزش ببینید. ثبت‌نام برای دوره و اخذ مدرک، می‌تواند محیطی ساختاریافته ایجاد کند که در آن برنامۀ زمان‌بندی مشخص، استادان و همتایانی برای تبادل اطلاعات و مطرح کردن پرسش فراهم است.
  • در بسیاری از موارد، مدارک بالاتر و درآمد بالاتر ارتباطی مستقیم با هم دارند. دوره‌های تخصصی آموزشگاه IT آکادمی دوران نیز توسط استادان برتر برگزار می‌گردد. بنابراین، همانگونه که می‌توانید بدون مدرک دانشگاهی، پای خود را به دنیای فناوری اطلاعات باز کنید متوجه می‌شوید داشتن مدرک از آموزشگاهی معتبر نیز می‌تواند در بلندمدت از نظر مالی برای شما سودآورتر باشد.

در هر صورت شما باید مهارت‌هایی داشته باشید که کارفرمایان فناوری اطلاعات به دنبال آن هستند. مشاغل IT سطح ابتدایی به طور کلی نیاز به درک سیستم‌عامل‌های مختلف، شبکه‌ها و ویژگی‌های اساسی امنیتی دارد. می‌توانید از میان موقعیت‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید یک یا چند  موقعیت شغلی را بررسی کنید تا متوجه شوید چه نوع مهارت‌هایی برای شما مناسب است. چنانچه به دنبال مهارت‌آموزی اصولی باشید درخواهید یافت که یکی از راه‌های ورود به بازار کار فناوری اطلاعات، بدون تحصیلات دانشگاهی، حضور در کلاس‌ها و آموزشگاه‌های آزاد مانند آموزشگاه IT آکادمی دوران و مهارت‌آموزی است.

کسب گواهینامۀ IT سطح مقدماتی، برای زمانی که از صفر شروع می‌کنید می‌تواند قدم خوبی باشد. حرکت به سوی مهارت‌آموزی و دریافت گواهینامه، به شما نقشه راه روشن از مهارت‌هایی می‌دهد که باید یاد بگیرید. گواهینامه اعتباری دارد که به کمک آن به کارفرمایان نشان می‌دهید  به اندازه کافی برای انجام مسئولیت پیشنهادی یا مورد انتظار، آگاهی و دانش دارید.

نوشته های مشابه

‫1,983 دیدگاه ها

  1. Наша бригада искусных исполнителей проштудирована предъявить вам новаторские системы утепления, которые не только обеспечат надежную охрану от заморозков, но и подарят вашему коттеджу современный вид.
    Мы деятельны с последовательными компонентами, ассигнуруя постоянный термин службы и выдающиеся результаты. Теплоизоляция внешней обшивки – это не только сокращение расходов на подогреве, но и забота о экологической обстановке. Энергоэффективные подходы, каковые мы внедряем, способствуют не только своему, но и сохранению природы.
    Самое основное: Цена м2 утепление фасада дома у нас стартует всего от 1250 рублей за квадратный метр! Это доступное решение, которое изменит ваш домик в подлинный уютный местечко с минимальными затратами.
    Наши примеры – это не исключительно утепление, это созидание пространства, в котором каждый аспект символизирует ваш персональный моду. Мы примем все все твои требования, чтобы сделать ваш дом еще еще больше уютным и привлекательным.
    Подробнее на https://ppu-prof.ru/
    Не откладывайте дела о своем доме на потом! Обращайтесь к исполнителям, и мы сделаем ваш дом не только тепличным, но и по последней моде. Заинтересовались? Подробнее о наших работах вы можете узнать на портале. Добро пожаловать в мир удобства и качества.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا