بازی

کاهش وزن PS5‏، راهکار سونی برای افزایش سرعت تولید

کاهش وزن در کنار افزایش قیمت.

سونی اخیرا تولید نسخه جدیدی از پلی استیشن ۵ را آغاز کرده که وزن کمتری نسبت به مدل‌های قبلی این شرکت بهره می‌برد.  

محصولی که تغییری در بهبود عملکرد آن مشاهده نمی‌شود و اما با بدنه‌ای سبک‌تر و فرآیند تولید آسان‌تر روانه بازار خواهد شد. این مدل تحت عنوان CFI-1200A/b Digital/Disk شناخته می‌شود و اخیرا با کاهش وزنی قابل‌توجه در استرالیا رویت شده است.  

بر اساس اطلاعاتی که در بسته‌بندی این کنسول مشاهده می‌شود، می‌توان گفت که نسخه دیجیتالی این مدل جدید از پلی استیشن ۵ حدود ۲۰۰ گرم و نسخه دیسکی آن نیز ۳۰۰ گرم نسبت به محصول سال قبل، سبک‌تر شده است.  

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این کاهش وزن، با تغییر در طراحی کیس یا همان بدنه حاصل شده و یا قطعات داخلی به دست آمده؛ با این حال، باید منتظر ماند و دید که در کالبدشکافی این نسخه، چه جزییاتی در این رابطه منتشر خواهد کرد.  

البته نباید فراموش کرد که مدل CFI-1102 پلی استیشن ۵ نیز که در سال گذشته عرضه شد به لطف برخورداری از هیت‌سینک کوچک‌تر از وزن کمتری بهره می‌برد. این چنین به نظر می‌رسد که کاهش وزن این کنسول، به سونی کمک می‌کند تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

از سویی دیگر، این احتمال نیز مطرح شده که با این تغییر، فرآیند تولید پلی استیشن ۵ با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد. سونی هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی، قیمت این کنسول را در کشورهای مختلف افزایش داده است.

این شرکت در سال گذشته نیز مدعی شد که پلی استیشن ۵، به سوددهی رسید و دیگر با زیان فروخته نمی‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا