ارز دیجیتال

زمان خرید چه تاثیری بر سود ارز دیجیتال دارد؟

ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارند که دنیای مالی را آنطور که ما می‌شناسیم تغییر شکل دهند و وجود زیرساخت‌های مالی سنتی را زیر سوال ببرند. اما زمان خرید چه تاثیری بر سود ارز دیجیتال دارد؟ چگونه تصمیم می‌گیرید که در کدام یک سرمایه گذاری کنید یا اصلاً سرمایه گذاری نکنید؟ اگر کمی در مورد ارزهای دیجیتال گیج شده‌اید، نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا مزایا و معایب ارزهای دیجیتال را بشکافیم تا بتوانید هر آنچه را که باید بدانید را بیاموزید. و اگر هنوز گیر کرده اید، راهنمای ما در مورد ارزهای دیجیتال برای مبتدیان را بررسی کنید.

۱. ریسک بالا – و پتانسیل برای پاداش بالا

امروزه بیش از ۱۰۰۰۰ ارز دیجیتال در بازار وجود دارد و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما همه ارزهای رمزپایه دارای چند چیز مشترک هستند، مانند تمایل آنها به افزایش ناگهانی (و کاهش) ارزش. قیمت‌ها اساساً به دلیل عرضه ارز دیجیتال از استخراج کنندگان و تقاضای آنها توسط خریداران تحت تأثیر قرار می‌گیرد. و این پویایی‌های عرضه و تقاضا می‌تواند منجر به بازده‌های زیاد شود. به عنوان مثال، قیمت اتریوم از ژوئیه ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر شد. پس باید زمان خرید مناسبی برای ارزهای دیجیتال خود در نظر بگیرید.

۲. فناوری بلاک چین زیربنای ارزهای دیجیتال؛ ذاتاً امن است.

برخی از مزایای اصلی ارزهای دیجیتال نه به خود ارزها، بلکه به زیرساختی که از آنها پشتیبانی می‌کند، مرتبط است. این همان بلاک چین است. دفتر کل ذخیره‌سازی داده غیر متمرکز که هر تراکنش انجام شده بر روی آن را ردیابی می‌کند. هنگامی که یک ورودی در بلاک چین ایجاد می‌کنید، هرگز نمی‌توان آن را پاک کرد. با ذخیره بلاک چین به صورت غیر متمرکز در چندین کامپیوتر، هیچ هکری نمی‌تواند یکباره به کل زنجیره دسترسی داشته باشد. هر گونه اطلاعات ذخیره شده در آن برای همیشه ایمن است. در  کنار در نظر گرفتن زمان خرید برای ارزهای دیجیتال خود نسبت به امنیت آن نیز حساسیت به خرج دهید.

۳. خداحافظ بانک‌های سنتی – سلام به یک سیستم مالی منصفانه‌تر و شفاف‌تر

به طور کلی، سیستم مالی ما حول محور واسطه‌های شخص ثالثی می‌چرخد ​​که تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند. این بدان معنی است که اگر معامله‌ای انجام دهید، به یک یا چند مورد از این واسطه‌ها اعتماد می‌کنید. رکود اقتصادی اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیاری از مردم را متعجب کرد که آیا این ایده خوبی است یا خیر و آیا بلاک چین و ارزهای دیجیتال یک جایگزین ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند توسط هر کسی و در هر کجا مشاهده شوند، بنابراین شما می‌توانید در بازارهای مالی شرکت کنید و بدون هیچ واسطه‌ای با در نظر گرفتن زمان مناسب خرید بدون ریسک بالایی معامله انجام دهید.

۴. کریپتو به صورت شبانه روزی معامله می‌کند.

مزیت دیگری که ارزهای دیجیتال نسبت به بانک‌ها دارند این است که بازارهای رمزنگاری همیشه باز هستند. با استخراج ارزها و ثبت تراکنش‌های شبانه روزی، لازم نیست منتظر NYSE، NASDAQ یا هر صرافی دیگری باشید تا اگر می‌خواهید ارز دیجیتال بخرید، بفروشید و معامله کنید. این امر فعالان حوزه بورس را به فکر انداخته است و آنها به دنبال گزینه معامله سهام در خارج از ساعات کاری عادی بانکی نیز هستند. اگرچه ممکن است هنوز تا حدودی دور از دسترس باشد. بنابراین، برای سرمایه‌گذارانی که ۲۴/۷ در حال حرکت هستند، ارز دیجیتال بهترین راه برای ایجاد بازده خارج از ساعات کاری عادی است. بنابراین امکان خرید ارزهای دیجیتال در هر زمانی از روز و هر روزی از هفته قاعدتاً احتمال امکان کسب سود از آن را افزایش داده است.

۵. ارزهای دیجیتال می‌توانند به سرمایه گذاران کمک کنند تا بر تورم غلبه کنند.

ارزهای دیجیتال به یک ارز یا اقتصاد واحد وابسته نیستند، بنابراین قیمت آنها به جای تورم ملی، منعکس کننده تقاضای جهانی است. اما در مورد تورم خود ارزهای دیجیتال چطور؟ به عنوان یک سرمایه گذار، در بیشتر موارد می‌توانید آسوده خاطر باشید. تعداد اکثر رمز ارزها محدود است، بنابراین مقدار موجود نمی‌تواند از کنترل خارج شود، بنابراین تورمی وجود ندارد. برخی از ارزها (مانند بیت کوین) دارای سقف کلی هستند، برخی دیگر (مانند اتریوم) سقف سالانه دارند، اما در هر صورت، این رویکرد تورم را در حد پایین نگه می‌دارد. پس می‌توانبد با درنظر گرفتن زمان مناسب برای خرید ارز دیجیتال به راحتی و بدون نگرانی در مورد تورم، به ترید بپردازید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

هیچ ارز دیجیتالی وجود ندارد که به طور قابل توجهی بهتر از بقیه باشد. این به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما مواردی وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید به آنها توجه کنید. به تحمل ریسک فردی خود فکر کنید. اگر ارزش ارز انتخابی شما به شدت کاهش یابد، آیا می‌توانید بخش قابل توجهی از سرمایه خود را از دست بدهید؟ آیا از ارز دیجیتال صرفاً برای ایجاد بازده استفاده می‌کنید، یا امیدوارید هزینه‌هایی را نیز با آن بپردازید؟ آیا این فقط در مورد پول است یا به دنبال سرمایه گذاری در ارزی با تأثیر اجتماعی یا زیست محیطی گسترده‌تر هستید؟ یک روش آسان، انتخاب رهبر بازار، بیت کوین است. این رمزارز اصلی است و همچنین بزرگترین پایگاه اطلاعاتی را ایجاد کرده است.

صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال
صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال

در کجا معامله کنیم؟ معرفی بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال

برای خرید و فروش ارز دیجیتال به یک صرافی نیاز دارید. از آن‌جایی که کشور ما در  تحریم قرار دارد نمی‌توانیم از صرافی‌های خارجی نظیر بایننس استفاده کنیم. پس باید از صرافی‌های ایرانی برای ترید استفاده کنیم.

منبع: harfetaze.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا