خودرو

خودروی مفهومی ‌لینکلن L۱۰۰ رونمایی شد

شرکت لینکلن (Lincoln) صدمین سالگرد تاسیس خود را با رونمایی از یک خودروی مفهومی‌به نام L۱۰۰ جشن گرفت.

خودرویی که یادآور گذشته پرافتخار این خودروساز قدیمی‌است و تصویری از نسل جدید خودروهای این شرکت در آینده را که دیگر فرمان در آنهایی جایی نخواهد داشت، به رخ می‌کشد.  

در واقع، L۱۰۰ تمامی‌مشخصه‌های یک خودروی مفهومی‌متعلق به قرن بیست و یکم را داراست و از طراحی شیک و آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد. درهای این خودرو از طراحی Gull-wing که به بال مرغابی شناخته می‌شود، بهره می‌برد که به سمت بیرون باز می‌شود. همچنین سقف خودرو نیز از قابلیت باز شدن به سمت بالا برخوردار است. در این درها از لولای معکوس استفاده شده که نمونه آن را تقریبا در هیچ مدلی ندیده‌ایم.  

البته این خودرو برای فروش و عرضه به بازار رونمایی نشده و صرفا برای نمایش طراحی احتمالی نسل جدید محصولات لینکلن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. آنتونی لو، مدیر ارشد طراحی شرکت مادر لینکلن یعنی فورد، در این رابطه گفت: خودروهای مفهومی‌به ما این امکان را می‌دهند که تصویرسازی کرده و نشان دهیم که چگونه تجریبات جدید می‌توانند با کمک فناوری‌های پیشرفته، مورد استفاده قرار گیرند و به طراحان نیز آزادی بیشتری برای خلاقیت می‌دهند.

به گفته این شرکت، خودروی مفهومیL۱۰۰ برای یادبود و ادای احترام به اولین خودرو این خودروساز به نام L۱۹۲۲ که یک خودروی شیک در کلاس خود محسوب می‌شد، طراحی و رونمایی شد. همچنین همانند خودروی مفهومی‌لینکلن استار که اوایل امسال معرفی شد، یک پنل نورانی در قسمت جلویی خودرو تعبیه شده است.

فضای کابین نیز بسیار تجملی و شیک و همانند یک سالن طراحی شده و هیچ اثری از فرمان و یا پدال مشاهده نمی‌شود؛ این ویژگی، لینکلن L۱۰۰ را از دیگر مدل‌های مفهومی‌مشابه، متمایز می‌کند.

اگرچه لینکلن می‌گوید که این خودرو، از نوع مدل‌های الکتریکی است اما هیچ اطلاعاتی را در خصوص مشخصاتی همچون ظرفیت باتری و میزان مسافت قابل پیمایش ارائه نداده است. هرچند، این رویه منطقی است و احتمالا زمان زیادی تا عرضه آن به بازار باقی مانده و نمی‌توان هم اکنون جزییاتی را دراین رابطه منتشر کرد.

لینکلن اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵، سه مدل خودروی تمام الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد. این شرکت امیدوار است که از طریق همکاری با استارتاپ Rivian، یک شاسی‌بلند الکتریکی متفاوت را عرضه کند.

نوشته های مشابه

‫599 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا