رویدادهای ایرانی

راهنمای اجاره تجهیزات همایش و برگزاری اصولی آن

هر نوع رویداد و همایشی چه کوچک و چه بزرگ، نیاز به تجهیزاتی دارد تا به بهترین شکل برگزار شود. اگر قصد دارید رویداد خود را برگزار کنید یا از شما خواسته شده است، مسئولیت برگزاری رویداد شرکت را برعهده بگیرید، باید لیستی از تجهیزات مورد نیاز تهیه کنید. برخی از لوازم باید خریداری شود و برخی اجاره شوند. برای اجرای آیتم‌های مختلف لازم است از افراد متخصص دعوت شود. 

تمامی این اقدامات نیاز به تجربه داشته و نباید حتی یک مورد از قلم بیفتد. پس قبل از هر برنامه‌ریزی با افراد متخصص در ارتباط بوده و در مورد تجهیزات رویداد از آنها مشاوره دریافت کنید. شما می‌توانید برای تجهیز اصولی رویداد خود با مشاوران گرشا صوت تماس بگیرید. در گرشا صوت علاوه بر اجاره تجهیزات همایش، اجرای رویداد نیز انجام شده و تمامی فاکتورهای مهم در رویداد لحاظ می‌شود. در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما تجهیزات مورد نیاز برای همایش را توضیح می‌دهیم.

برای اجاره تجهیزات همایش چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر قرار است برای کسب‌وکار خود همایشی برگزار کنید یا مدیریت شرکت این وظیفه را بر عهده شما گذاشته است، حتما لیستی از تجهیزات تهیه کنید. ابتدا مواردی که باید خریداری شود، لیست کرده و وظیفه خرید را به یکی از افراد شرکت بسپارید. سپس لیست دیگری از وسایل و تجهیزات اجاره‌ای تهیه کنید. 

زمانی که سالن همایش مورد نظر خود را رزرو کردید، باید از آن بازدید کرده تا لیست اجاره تجهیزات همایش مشخص شود. ممکن است برخی موارد در سالن همایش وجود داشته باشد و سالن به طور کامل تجهیز شده باشد. اما در بسیاری از مواقع سالن تجهیزات کافی نداشته یا تجهیزات آن قدیمی است. 

اجاره باند برای همایش

یکی از موارد مهم در هر همایش و رویداد کیفیت صدا است. اگر کیفیت صدا در سالن مطلوب نباشد، تمامی آیتم‌های شما با مشکل روبرو می‌شوند. تصور کنید، زمان اجرای موسیقی صدا واضح نباشد یا هنگام سخنرانی صدا مدام قطع شود. گاهی هم صدا به خوبی در سالن پخش نشده و افرادی که انتهای سالن هستند، چیزی نمی‌شنوند. 

پس حتما زمان بازدید از سالن همایش بلندگوها را بررسی کنید. اگر تعداد بلندگوها کم است یا به‌قدری قدیمی و بی‌کیفیت هستند که صدا به وضح پخش نمی‌شود، حتما اجاره باند را در لیست اجاره تجهیزات همایش قرار دهید. 

بلندگوهای موجود در گرشا صوت در دو نوع اکتیو و پسیو بوده و همگی کیفیت بسیار بالایی دارند. مزیت اجاره باند از گرشا صوت این است که صدابردار در برنامه حضور داشته و مطابق با هر آیتم صدا را تنظیم می‌کند. شما از بابت نصب، اجرا و جمع‌آوری بلندگوها هیچ مشکلی نداشته و تمامی این اقدامات توسط اپراتور و صدابردار انجام می‌شود. 

راهنمای اجاره تجهیزات همایش و برگزاری اصولی آن

اجاره تجهیزات نورپردازی برای همایش

در برخی سالن‌ها لازم است تجهیزات نورپردازی اضافه بر نورپردازی سالن اجاره شود. اگر احساس می‌کنید نور صحنه مناسب نیست یا به نورپردازی خاص و حرفه‌ای نیاز دارید، باید این مورد را در لیست خود لحاظ کنید. علاوه بر نورپردازی برای روشنایی در برخی آیتم‌های برنامه نیاز به رقص نور است. شما می‌توانید هم برای اجاره رقص نور و هم اجاره دیگر لوازم نورپردازی از طریق گرشا صوت اقدام کنید. به عنوان مثال اگر اجرای موسیقی دارید یا می‌خواهید در همایش خود محصول یا خدماتی را رونمایی کنید، نورپردازی حرفه‌ای و استفاده از رقص نور می‌تواند جلوه زیادی داشته باشد.

اجاره تلویزیون شهری برای همایش

صحنه همایش علاوه بر نورپردازی برای جلوه بیشتر نیاز به تلویزیون دارد. تلویزیون‌های شهری مطابق ابعاد مورد نظر شما قرار می‌گیرند. قبل از اجاره تلویزیون شهری لازم است ابعاد سن را اندازه بگیرید. بعد از مشخص شدن طول و ارتفاع سن تا سقف برای اجاره اقدام کنید. حتما تصویر سالن را برای اجاره‌دهنده ارسال کنید تا در صورت نیاز همراه با تلویزیون شهری، استیج هم اجاره داده شود. گاهی لازم است زیر تلویزیون شهری استیج قرار بگیرد تا تی وی از سطح زمین فاصله داشته باشد.

تلویزیون ‌های شهری به صورت کابینت‌های جدا از هم بوده و با چیده شدن آنها کنار هم تصویر بزرگی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید در تلویزیون از تصاویر مختلف برای جلوه دادن به صحنه، لوگو شرکت، تبلیغات یا صفحات ارائه مطلب استفاده کنید. پس باید قبل از برگزاری رویداد این مورد را نیز در نظر داشته و از قبل در لپتاپ خود آماده داشته باشید.

اجاره سیستم صوتی برای همایش

سیستم صوتی فقط محدود به باند نمی‌شود. شما باید در همایش خود باتوجه‌به آیتم‌های برنامه سیستم‌های دیگر را نیز تهیه کنید. اجاره سیستم صوتی شامل میکروفون دستی، میکروفون هدمیک، میکروفون رومیزی، میکروفون کنفرانسی و میکسر صدا می‌شود. تمامی میکروفون‌ها به صورت با سیم و بی سیم موجود هستند. مسلما قیمت اجاره میکروفون بی سیم یا وایرلس نسبت به میکروفون با سیم بیشتر است. اگر قیمت برای شما مهم نبوده و می‌خواهید روی صحنه هیچ سیم مزاحمی دیده نشود، حتما نوع بی سیم را اجاره کنید. 

برای اجاره سیستم صوتی حتما آیتم‌های برنامه را به مشاوران گرشا صوت توضیح دهید. به عنوان مثال اگر قرار است سخنران روی صحنه راه برود یا برای توضیح برخی موارد از دستان خود استفاده کند، نمی‌تواند میکروفون دستی را نگه دارد. در این شرایط باید از میکروفون هدمیک استفاده شود. میکروفون هدمیک روی صورت قرار گرفته و اجرا را راحت‌تر می‌کند. 

میکسر صدا برای تنطیم صدا ضروری است. صدا از میکروفون به میکسر رسیده و پس از تنظیمات لازم به بلندگو می‌رسد. تنظیمات صدا در میکسر نیاز به مهارت داشته و باید صدابردار حرفه‌ای این کار را انجام دهد. 

راهنمای اجاره تجهیزات همایش و برگزاری اصولی آن

اجاره کولر یا بخاری برای همایش

حتما با توجه به فصل اجاره سیستم سرمایشی و گرمایشی را در نظر داشته باشید. به‌ویژه اگر تعداد حضار زیاد باشد، احتمالا تجهیزات سالن کافی نخواهد بود. بیشتر سالن‌ها از این لحاظ استاندارد نبوده و ممکن است سرما یا گرما حضار را اذیت کند. اگر در سالن این تجهیزات وجود ندارد یا تعداد آنها خیلی کم است، حتما آنها را اجاره کنید. 

اجاره تجهیزات همایش از گرشا صوت

تمامی تجهیزات ذکر شده در این مطلب جز موارد ضروری هستند که همایش معمولی را به همایش خاص و حرفه‌ای تبدیل می‌کنند. حتما در زمان رزرو سالن همایش این موارد را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز برای اجاره آنها اقدام کنید. 

در گرشا صوت امکان اجاره این تجهیزات همایش وجود دارد. با یک تماس از مشاوران گرشا صوت راهنمایی دریافت کرده و طبق نیاز خود تجهیزات را اجاره کنید. در روز تعیین شده تجهیزات ارسال شده و در سالن نصب می‌شوند. پس از اجرای برنامه نیز تجهیزات به طور کامل توسط اپراتورها جمع‌آوری می‌شوند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا