گوناگون

احراز هویت در بروکر الپاری و آموزش مختصر تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

برای فعالیت در کارگزاری های مختلف از جمله الپاری باید علاوه بر طی کردن مراحل ثبت نام، مراحل احراز هویت نیز طی شود. الپاری یکی از ساده ترین مراحل احراز هویت برای کاربران را در سایت ایجاد کرده است. برای انجام این مراحل لازم است تا ابتدا تمامی فرآیند های ثبت نام به طور کامل انجام شود. پس از انجام فرآیند ثبت نام در این بروکر، یک کابین شخصی یا پنل کاربری برایتان ایجاد خواهد شد که از طریق آن می توانید کار های مختلفی نظیر افتتاح حساب معاملاتی، واریز و برداشت، مدیریت حساب های تجاری و پم و … انجام دهید.

مراحل احراز هویت در بروکر آلپاری چیست

برای انجام احراز هویت کاربری در داخل سایت بروکر الپاری کافیست تا مطابق تصویر زیر بر روی گزینه “حساب من” کلیک کنید. این گزینه در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد و با انتخاب آن چند گزینه نمایش داده می شود. از بین گزینه ها، بر روی مورد دوم یعنی گزینه ” ارسال مدارک ” کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.

در صفحه جدید شما می توانید اطلاعات شخصی خودتان مانند شماره تلفن، نام، جنسیت، ایمیل و .. مشاهده کنید. در انتهای لیست مشخصات فردی، قسمت مربوط به ارسال مدارک احراز هویت وجود دارد.

احراز هویت در بروکر الپاری و آموزش مختصر تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

برای ارسال مدارک شخصی ابتدا باید نوع مدرکی که قصد ارسال آن را دارید، انتخاب نمایید. در حال حاضر بروکر الپاری مدارکی مانند پاسپورت، کارت ملی، مدارک بانکی، فرم ثبت نام مشتری، تاییدیه انتقال الکترونیکی دیجیتال، کارت اعتباری و … را به عنوان مدارک معتبر قبول می کند و کاربران می توانند با یکی موارد ذکر شده احراز هویت کنند.

پس از انتخاب یکی از گزینه ها جهت ارسال مدارک، کافیست عکس مدرک مورد نظر مانند کارت ملی را آپلود کنید. برای آپلود عکس باید روی گزینه “انتخاب فایل ارسال”  کلیک کنید و پس از انتخاب عکس، گزینه ارسال را تایید کنید.

به این ترتیب احراز هویت بروکر الپاری به طور کامل انجام می شود. در صورت تایید شدن مدرک ارسالی شما توسط الپاری، یک ایمیل تایید برای شما ارسال می شود. در غیر این صورت باید مجددا برای احراز هویت اقدام کنید.

مراحل افتتاح حساب معاملاتی از طریق کابین شخصی

برای ثبت نام در بروکر الپاری تنها باید از طریق کابین شخصی اقدام کنید. برای انجام این کار کافیست بر روی منو کلیک کنید تا گزینه های آن برایتان نمایش داده شود.

از بین گزینه ها بر روی افتتاح حساب کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی در سایت الپاری شوید. صفحه ای مانند تصویر زیر برایتان نمایش داده می شود.

احراز هویت در بروکر الپاری و آموزش مختصر تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

اگر قصد ایجاد حساب معاملاتی شخصی در الپاری را دارید، باید گزینه “معامله شخصی” را فعال کنید. همچنین اگر قصد فعالیت در زمینه حساب های پم الپاری را دارید، باید گزینه “مدیریت سرمایه” را انتخاب کنید.

در قسمت پایین تر می توانید نوع حساب معاملاتی را انتخاب کنید. اگر حساب معاملاتی مجازی یا دمو می خواهید باید گزینه “مجازی” فعال باشد و اگر قصد افتتاح حساب واقعی دارید، باید گزینه “حقیقی” فعال باشد.

در قسمت پایین تر باید یکی از انواع حساب های معاملاتی را انتخاب کنید. الپاری برای مشتریان خود 4 نوع حساب معاملاتی در نظر گرفته که به ترتیب استاندارد، نانو،  ECN، PRO ECN هستند. توجه داشته باشید که کلمه MT4 یا MT5 در اخر گزینه ها به معنی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 می باشد. سپس نوبت به ارز پایه برای حساب معاملاتی می رسد که باید از بین دو گزینه یورو و دلار یکی را انتخاب کنید.

بعد از کلیک بر روی گزینه افتتاح حساب، اکانت معاملاتی مورد نظر شما در الپاری ایجاد می شود. برای شارژ حساب و افزایش موجودی حساب باید از طریق منوی سایت به سراغ گزینه واریز و برداشت بروید.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

بسیاری از افراد پیدایش روش‌های مبتنی بر تحلیل تکنیکال را مرهون تلاش‌های آقای چارلز هنری داو می‌دانند. او روزنامه نگاری در حوزه مالی بود که تاسیس وال استریت ژورنال را نیز در کارنامه کاری خود یدک می‌کشد.

پیشتر نیز اشاره کردیم که Technical Analysis میزان عرضه و تقاضای بازار را مورد بررسی قرار می‌دهد. همانطور که می‌دانید قیمت‌ها با خرید و فروش سرمایه گذاران، کم و زیاد می‌شوند. اما برخی اوقات به دلایل مختلفی مانند وابستگی قیمت‌ها به انتظارات یا واکنش‌های شدید سرمایه گذاران، دارایی ارزش واقعی خود را نمایش نمی‌دهد، به عبارتی ساده‌تر قیمت کنونی بازار از قیمت اصلی ارزان‌تر یا گران‌تر است.

از سوی دیگر تصمیم‌گیری افراد متخصص و سرمایه گذاران بزرگ به دلیل شناخت بهتر بازار بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از مردم عادی است. این تصمیم‌ها می‌توانند محرک بزرگی برای قیمت‌ها و حجم معاملات باشند. شاید این جمله برای شما نیز آشنا باشد: “تاریخ خودش را تکرار می‌کند”. تحلیل تکنیکال جهت بعدی قیمت‌ها را با بررسی این تحرکات و حجم معاملات پیش بینی می‌کند.

در واقع تحلیل‌های تکنیکال در بازار کریپتوکارنسی شامل به کارگیری الگوهای نموداری و اندیکاتورهای ریاضی مبتنی بر پرایس اکشن بوده که از گذشته به جا مانده است. هدف اصلی این روش پیش بینی جهت قیمت در آینده است که صد البته نیاز به آموزش زیادی دارد. ایده اولیه این تحلیل رفتار بازار طبق الگوهای از پیش تعیین شده می‌باشد. الگوهایی که پس از شکل گیری تا مدتی از روندهای مشخصی پیروی می‌کنند.

بدیهی است هر سرمایه گذاری به دنبال خرید رمزارز در پایین‌ترین قیمت و فروش آن در قیمت‌های بالاتر است. یکی از بهترین روش‌ها برای ورود در کف قیمت استفاده از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌باشد.

البته روش واحدی برای تحلیل ارزهای دیجیتال تعیین نشده است. هر تریدری می‌تواند یک استراتژی معاملاتی منحصر به فرد بچیند و با به کارگیری اندیکتورهای مختلف، تحلیل خاصی از روند بازار ارائه دهد.

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

برای این که Technical Analysis را به صورت اصولی یاد بگیرید، ما 4 قسمت مختلف آن را بررسی میکنیم.

  1. مبانی و تئوری های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

در این بخش قبل از آشنایی با نمودارها و اندیکاتورها مفاهیم اولیه تکنیکال مانند سطوح حمایت و مقاومت، خط روند و تشخیص انواع چارت‌‌ها آشنا می‌شویم:

فلسفه تحلیل تکنیکال

به طور کلی می‌توان ادعا کرد تحلیل تکنیکال بر اساس 3 اصل مهم تشکیل شده است:

  • تکرار تاریخ: با بررسی قیمت‌های پیشین قیمت‌های آتی انواع دارایی از جمله ارز دیجیتال را پیش بینی می‌کند. به عبارتی تاریخ تمایل به تکرار شدن دارد.
  • حرکت قیمت بر اساس روند: مشابه قانون اول نیوتون در فیزیک، قیمت‌ها نیز تمایل دارند تا روند فعلی خود را بدون تغییر حفظ کنند.
  • انعکاس حوادث در قیمت: اساس آنالیز تکنیکال یک جمله است: “همه چیز در قیمت لحاظ شده است.” این جمله به خوبی نشان می‌دهد تمامی اتفاقات سیاسی، جغرافیایی، اجتماعی و غیره روی قیمت نهایی تاثیر گذار هستند.

با وجود این که فلسفه تحلیل فاندامنتال و تکنیکال متفاوت است، اما هر دو به دنبال یک هدف مشترک هستند. در واقع هر دو برای پیش بینی روند قیمت استفاده می‌شوند، با این تفاوت که روش هر یک منحصر به فرد است. تکنیکال نوسان قیمت را برای پیش بینی قیمت کافی می‌داند، در حالی که برای فاندامنتال یافتن چرایی و علت این نوسانات نیز مهم است.

روندها

شناسایی انواع روند نیز برای یادگیری تحلیل تکنیکال ارز دیجیتالبسیار حیاتی است. ابزارهای مختلف مانند چارت، الگو، سطوح حمایت و مقاومت، اندیکاتور، اسیلاتور و غیره همگی برای تشخیص صحیح روند مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین اگر می‌خواهید ترید موفقی داشته باشید، یادگیری روندها در بازار ارز دیجیتال یک الزام اساسی خواهد بود.

به طور کلی 3 نوع روند وجود دارد:

  • صعودی: روند صعودی که به بازار گاوی (Bullish Run) نیز معروف است، به تعدادی موج بالارونده متصل می‌باشد. این روند نشانگر میزان تقاضای بالا یا افزایش خرید بر عرضه و فروش است.
  • نزولی: روند نزولی هم بازار خرسی (Bear Run) نام گرفته که از تعدادی موج پایین رونده ایجاد می‌شود. در چنین روندی فروش بر خرید و تقاضا غلبه می‌نماید.
  • خنثی: تعادل میان عرضه و تقاضا حاکی از بازار خنثی است. در چنین بازاری هم موج صعودی وجود دارد و هم موج نزولی، اما قیمت قادر نیست از سقف یا کف عبور کند.
  • سطوح حمایت و مقاومت

هر زمان تمایل به فروش یا خرید بر فشار خرید یا فروش غلبه کند، قیمت به صورت صعودی یا نزولی افزایش یا کاهش می‌یابد. دقت کنید این سطوح می‌توانند به یکدیگر نیز تبدیل شوند، به این جهت به آن‌ها سطوح بازگشتی نیز گفته می‌شود. تشخیص هر یک از این سطوح نیاز به روانشناسی خاصی دارد.

 

انواع چارت ها و نمودارها

چارت‌های مختلفی برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود دارد. نمودار میله‌ای، نمودار خطی و حتی نمودار شمعی از جمله چارت‌های شناخته شده هستند که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. با این حال چارت کندل استیک پرطرفدارترین نمودار در میان تریدرها است. از سوی دیگر اطلاعات هر نمودار در مقیاس‌های مختلفی ارائه می‌شود. محاسبات لگاریتمی و حسابی هر یک در نمودارها کاربر خاص خود را دارند.

خط روند

اگر سقف‌ها و کف‌های قیمتی ایجاد شده را به هم وصل کنیم، نمودار خط روند ایجاد می‌شود. البته برای تایید اعتبار این خطوط باید به معیارهایی مانند میانگین فاصله نقاط، تعداد برخوردها، طول خط و همچنین حجم معاملات توجه کنید. البته توضیح مفصل درباره خط روند و نحوه تعیین روند نزولی و صعودی بحث مفصلی بوده و از عهده این مقاله خارج است.

  1. الگوهای نموداری و چارت ها در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

Technical Analysis الگوهای نموداری را به دو دسته ادامه دهنده و بازگشتی تقسیم می‌کند. در الگوی ادامه دهنده قیمت جهت خود را حفظ می‌کند، اما در الگوی بازگشتی الگویی برای تغییر قیمت تشکیل می‌شود. جالب است بدانید گاهی اوقات الگوهای ادامه دهنده مانند مثلث افزایشی می‌توانند نقش یک الگوی بازگشتی را اجرا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا