گوناگون

بازگشت نرم‌افزار Winamp با یک به‌روزرسانی جدید

نرم‌افزار پخش‌کننده موسیقی وینمپ (Winamp) پس از چهار سال و با دریافت یک به‌روزرسانی جدید، احیا شد.  

این آپدیت در قالب نسخه ۵.۹ RC1 Build ۹۹۹۹ عرضه شد و به گفته مهندسانی که آن را آماده کرده‌اند، نتیجه سال‌ها کار و تلاش دو گروه است. تغییرات قابل توجهی در این به‌روزرسانی روی وینمپ اعمال خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به مهاجرت به یک پلتفرم توسعه جدیدتر اشاره کرد.

نرم افزار جزو قدیمی‌ترین‌های دسته‌بندی خود محسوب می‌شود و در اوایل دوره‌ای که دانلود موزیک رونق یافته بود، این نرم‌افزار به سرعت در میان کاربران محبوب شد. در واقع، وینمپ به محلی برای نگهداری تمامی‌فایل‌های MP3 کاربران و اعضای خانواده‌شان که از منابع مختلف دریافت می‌کردند، تبدیل شده بود.

این نرم افزار قادر به پخش انواع مختلفی از فرمت‌های رایج موسیقی بود و به دلیل بهره‌مندی از پوسته‌های رابط کاربری و جلوه‌های بصری با قابلیت تنظیم و تغییر، به سرعت جای خود را در میان کاربران باز کرد.  

با این حال، شرکت مادر وینمپ یعنی AOL در سال ۲۰۱۳، فعالیت این نرم‌افزار را متوقف کرد و سال‌های بعد، شرکت‌های رقیب متعددی همچون اسپاتیفای وارد میدان شدند؛ اما این پایان کار وینامپ نبود.

شرکت Radiomony در سال ۲۰۱۴، وینامپ را خریداری کرد و آن را در راستای تقویت برنامه‌های موسیقی آنلاین خود به کار گرفت. این تیم اخیرا وعده داد که با وینامپ می‌توان تجربه کاملا متفاوتی را در حین کار با پادکست‌ها تجربه کرد و با هنرمندان نیز ارتباط نزدیک‌تری داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا