ارز دیجیتال

تلاش یک مهندس کامپیوتر برای یافتن هارد دیسک گم‌شده با ۷۵۰۰ بیت‌کوین

یک مهندس کامپیوتر بریتانیایی در سال ۲۰۱۳، هارد دیسک خود را که می‌توان عنوان ارزشمندترین هارد جهان را به آن داد، دور انداخت.  

هارد دیسکی که در آن، کیف پول دیجیتالی با ۷۵۰۰ بیت‌کوین ذخیره شده بود و حتی اگر با افت قیمت شدید بیت‌کوین در این روزها نیز محاسبه کنیم، ارزش بیت کوین‌های این هارد دیسک به چیزی حدود ۱۸۵ میلیون دلار خواهد رسید.  

این مهندس جوان که به اشتباه، هارد دیسک خود را در سطل زباله انداخته، اکنون به دنبال پیدا کردن آن است و اخیرا طی نامه‌ای به شورای شهر نیوپورت خواسته تا به او اجازه دهند تا در محل دفن زباله‌های شهر، به دنبال این هارد دیسک بگردد.  

هرچند او پیشتر نیز چندبار چنین درخواستی را مطرح کرد و هر بار نیز با جواب منفی مواجه شد. او حتی پیشنهاد داد که در صورت پیدا کردن این کیف پول، یک چهارم مبلغ حاصل از فروش این دارایی دیجیتال را به مقامات محلی اعطا خواهد کرد.  

به نظر می‌رسد که روش‌های پیشنهادی وی برای پیدا کردن این هارد دیسک طی این ۹ سال، از سوی مقامات نیوپورت برای محیط زیست خطرناک تلقی می‌شد. با این حال، این مهندس کامپیوتر اعلام کرد که هنوز تسلیم نشده و امیدوار است که مقامات محلی را متقاعد کند تا با پیشنهاد جدید وی برای یافتن این هارد دیسک با موافقت همراه شود.  

پیدا کردن این هارد دیسک در میان بیش از ۱۰۰ هزار تن زباله کار بسیار دشواری است اما این مهندس معتقد است که استفاده از هوش مصنوعی و روش‌های اتوماسیون می‌توان زباله‌ها را تفکیک و این هارد را راحت‌تر پیدا کرد.

وی دو روش را برای این منظور پیشنهاد داده است؛ روش نخست تفکیک و مرتب‌سازی همه این ۱۰۰ هزار تن زباله به مدت سه سال از طریق به‌کارگیری انسان، سگ‌های رباتیک اسپات (متعلق به شرکت بوستون داینامیکس) و یک سیستم تفکیک خودکار است که هزینه کل این فرآیند، کمتر از ۱۱ میلیون دلار نخواهد بود.  

همچنین پیاده‌سازی این طرح نیز چیزی بین ۹ تا ۱۲ ماه زمان خواهد برد. این مهندس کامپیوتر همچنین نسخه دیگری از این طرح را در مقیاس کوچک‌تر و با هزینه ۶ میلیون دلاری و البته بازه زمانی ۱۸ ماهه ارائه داد.

در هر دو طرح، تیمی ‌از متخصصان در زمینه‌های مختلف همانند حفاری محل دفن زباله‌ها، مدیریت زباله و استخراج داده حضور دارند. این مهندس همچنین از مشاوره یکی از متصصان شرکت OnTrack نیز که که در این حوزه فعالیت دارد، استفاده کرده است.  

این مهندس کامپیوتر همچنین از تصمیم خود برای بازیافت این زباله‌ها خبر داد و اعلام کرد که مواد غیرقابل بازیافت، بار دیگر دفن می‌شوند. تیم او حتی در حال بررسی امکان ساخت یک نیروگاه خورشیدی یا بادی در نزدیکی محل دفن زباله‌هاست تا بتوانند اثرات زیست‌محیطی این فرآیند را به حداقل برسانند و مسئولان این شهر را برای دریافت چراغ سبز متقاعد کنند.

این مهندس کامپیوتر حتی این قول را داده که در صورت دریافت تاییدیه برای پیدا کردن این هارد دیسک و یافتن آن، به هر یک از ۱۵۰ هزار شهروند، مبلغ ۵۰ پوند (حدود ۶۱ دلار) را پرداخت خواهد کرد. فعلا هیچ پاسخی به درخواست جدید داده نشده و این مهندس باید منتظر و امیدوار بماند که پاسخ مثبت باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا