ایراناینترنت

اختلال روی شبکه اینترنت کشور همچنان ادامه دارد

روز گذشته (۱۰ مرداد)  آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های مخابراتی، باعث قطع و اختلال در شبکه ثابت و سیار در مناطقی از شهر تهران شد. اگر چه، چند ساعت بعد از این قطعی گسترده، شرکت مخابرات در اطلاعیه‌ای با اعلام دلیل این قطعی و اختلال‌ها، تاکید کرد که مشکل رفع شده است، با این حال امروز یازدهم مرداد بسیاری از کاربران و کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی از ادامه کندی و اختلال در شبکه اینترنت کشور خبر می‌دهند.

در برخی از گروه‌های تلگرامی که مدیران فنی و کارشناسان شبکه حضور دارند، آن‌ها از اختلال روی شبکه اینترنت کشور از ابتدای صبح امروز (۱۱ مرداد) تا کنون خبر می‌دهند.

روز گذشته دهم مرداد آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در شهر را قطع و باز خبرساز شد. این آتش‌سوزی باعث قطع و اختلال شدید سرویس بسیاری از شرکت‌های اینترنت ثابت و همراه از جمله ایرانسل، همراه اول و شاتل موبایل شد.

چند ساعت بعد از این اتفاق شرکت مخابرات در اطلاعیه‌ای خبر از حاضر شدن کارشناسان در منطقه و رفع سریع مشکل قطع ارتباطات به دنبال این آتش‌سوزی را داد. همچنین شرکت ایرانسل هم شب گذشته در کانال اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد که با توجه به وقوع آتش‌سوزی در حوضچهٔ ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات ایران، از ساعت ۱۳:۴۰ دوشنبه ١٠ مرداد ١۴٠١، مشکلاتی برای مکالمه و اینترنت مشترکان اپراتورهای ثابت و همراه در تهران بروز کرد، که در نهایت با اقدامات فنی به‌عمل آمده، تمامی مشکلات به‌وجود آمده برای مکالمه و اینترنت مشترکان ایرانسل، تا ساعت ١۶ به‌طور کامل برطرف شد. در ادامه این اطلاعیه‌ها هم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شب گذشته در یک اطلاعیه جدید خبر از پیگیری این مشکلات داد. 

در اطلاعیه رگولاتوری آمده است: «پس از بروز اختلال در اینترنت، ضمن بازدید میدانی و گردآوری اطلاعات مربوطه، اقدامات ضروری برای آسیب‌شناسی موضوع و اعمال مقررات در دستور کار قرار گرفته است و تلاش برای پیشگیری از بروز مشکلات مشابه را از اپراتورهای ارتباطی پیگیری خواهد کرد.» رگولاتوری در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به جزییات پیگیری، نحوه ارئه خسارت بابت این اتفاق به کاربران و کسب‌وکارها نکرده است.

حالا ۲۴ ساعت بعد از این قطعی و اختلال باز هم فعالان کسب‌وکارهای آنلاین از بروز اختلال‌های مجدد در شبکه اینترنت کشور می‌دهند.

چند ساعت پیش واحد ارتباط با مشتریان شرکت گسترش ارتباطات مبنا با ارسال اطلاعیه‌ای به مشترکان خود خبر از قطعی و اختلال در سرویس خود را داد. در این اطلاعیه آمده است: «به استحضار م‌یرساند به علت down time شرکت زیرساخت  روز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح به مدت ۱ ساعت،  احتمال اختلال و قطعی در سرویس ارائه شده برای مشترکان وجود خواهد شد.»

 همچنین شرکت ایران سرور هم در اطلاعیه‌ای خبر داده که طبق اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، امروز (۱۱ مرداد) احتمالا از ساعت ۱۰ تا ۱۱ بعضی سایت‌ها و سرویس‌هایی که داخل کشور میزبانی می‌شوند اختلال داشته باشند.

 به گفته ایران سرور این سرویس‌ها شامل «هاست‌های اشتراکی، سرویس سایت‌ساز، سرورهای مجازی و اختصاصی داخل ایران» هستند.

شرکت ارتباطات زیرساخت که هفته گذشته هم باعث قطع اینترنت ثابت در تهران به دلیل مشکلات برق در ساختمان LCT (مرکز اصلی توزیع اینترنت بین شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی) شده بود تا این لحظه دلیل و جزییات اختلال در شبکه اینترنت را اعلام نکرده است. 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا