ایران

ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای استعلام خلافی

وقتی شاغل هستید و مسئولیت به گردنتان است مدام به دنبال راهکارهایی هستید تا امور روزمره‌تان را سریع‌تر انجام دهید. خوشبختانه تکنولوژی در این زمینه وظیفه خودش را به خوبی انجام داده! به قدری خوب که می‌توانیم به امور روزمره‌مان سریع‌تر رسیدگی کنیم اما این تمام ماجرا نیست! تکنولوژی و شرکت‌های پیشرو در ارائه این خدمات شرایطی را برای ما فراهم کردند تا علاوه‌بر سرعت و سهولت، هزینه انجام بسیاری ازخدمات روزمره برای ما ارزان‌تر شود.

استعلام آنلاین خلافی با یک سوم هزینه استعلام حضوری

استعلام خلافی همیشه برای مالکین خودرو یک چالش بوده و هست. اینکه خلافی خودرو چقدر است و چه میزان با سقف مجاز توفیق فاصله دارد، باعث می‌شود تا مالکین هر ماه ۱ یا چند مرتبه برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنند. استعلام و پرداخت خلافی از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ قدیمی‌ترین روش موجود است که هنوز طرفداران زیادی دارد.

هزینه استعلام خلافی از دفاتر پلیس + ۱۰ برابر با ۱۷۵۰۰ تومان تا ۳ صفحه است. اگر مجموع پرینت خلافی شما از ۳ صفحه بیشتر باشد، شما باید به‌ازای هر صفحه بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان مازاد پرداخت کنید. تمامی این هزینه‌ها به کنار! آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای مراجعه و استعلام خلافی از دفاتر پلیس + ۱۰ چقدر زمان صرف می‌کنید؟

اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم، زمان رفت و برگشت در کنار معطلی در این دفاتر اگر سیستم قطع نباشد در حدود ۳۰ دقیقه خواهد بود. یعنی شما با مراجعه حضوری علاوه‌بر پرداخت هزینه بیشتر، زمان بیشتری را نیز صرف کردید. اما بهترین راهکار چیست؟

استعلام آنلاین خلافی

برای استعلام خلافی به صورت آنلاین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که توصیه ما اعتماد به اپلیکیشن‌های معتبر با طیف ارائه خدمات گسترده‌تر است. استعلام و پرداخت آنلاین خلافی تا چندی پیش با مشکلات زیادی همراه بود! مهم‌ترین مشکل پرداخت خلافی به صورت آنلاین، آنی نبود تسویه خلافی در سیستم راهور ناجا بود که در زمان ترخیص خودرو، مالکین را باچالش‌های زیادی همراه می‌کرد.

پرداخت خلافی پلیس+10 به این صورت بود که شما باید به‌صورت یکجا تمامی مبلغ آن را پرداخت می‌کردید و همین موضوع باعث می‌شد که پرداخت خلافی تا زمان فروش یا توقیف خودرو پشت گوش انداخته شود. مشکل روش‌های آنلاین اینجا خودش را نشان می‌داد! زمانی که شما به دنبال تسویه آنی خلافی بودید تا بتوانید خودروی خود را بفروشید یا از پارکینگ ترخیص کنید، اما غافل از اینکه تسویه حساب شما ۲ هفته بعد در سامانه ناجا ثبت می‌شد.

استعلام آنلاین خلافی
استعلام آنلاین خلافی

موضوع اختلاف ۲ هفته‌ای تسویه تا ثبت در سامانه راهور ناجا در تمامی ارائه دهندگان خدمات آنلاین خلافی وجود داشت و دلیل آن وارد کردن اطلاع به‌صورت دستی در پلیس راهور بود. خوشبختانه این فرایند در اواخر سال گذشته به‌طور کامل به‌روز رسانی شد تا فرایند پرداخت و تسویه خلافی به صورت آنلاین در تمامی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های معتبر به صورت آنی انجام شود.

هزینه استعلام خلافی به‌صورت آنلاین

مبلغ استعلام خلافی به صورت آنلاین ۵۲۰۰ تومان است یعنی تقریبا یک سوم هزینه‌ای که برای استعلام خلافی از طریق پلیس + ۱۰ باید پرداخت می‌کردید، البته با این تفاوت که دیگر خبری از هزینه مازاد به ازای هر صفحه نیست. شما با پرداخت ۵۲۰۰ تومان بدون مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و معطلی در صف‌های طولانی می‌توانید میزان خلافی خود را استعلام بگیرید.

همان‌طور که گفتیم در روش استعلام و پرداخت خلافی به صورت آنلاین تمامی فرایند تسویه حساب به‌صورت آنی انجام می‌شود، در واقع پلیس راهور با ایجاد این مزایا و همچنین اعمال قیمت پایین‌تر به نسبت مراجعه حضوری کاربران را به انجام امور به‌صورت آنلاین تشویق و هدایت می‌کند. بسیاری از خدمات مرتبط با امور خودرویی به تازگی علاوه‌بر دفاتر پلیس + ۱۰ در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های معتبر دردسترس است.

هزینه استعلام خلافی به‌صورت آنلاین
هزینه استعلام خلافی به‌صورت آنلاین

خلافی و ۷۳ سرویس کاربردی دیگر در اپلیکیشن تاپ

با توجه به آنلاین شدن خدماتی مثل استعلام و پرداخت خلافی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های زیادی این خدمات را ارائه می‌دهند که توصیه ما اعتماد به ارائه دندگان معتبری مانند اپلیکیشن تاپ است. اپلیکیشن تاپ یکی از زیرمجموعه‌های بانک پارسیان است که ۱۲ میلیون کاربر ریجستر شده دارد. خدمات تاپ تماما تحت نظارت بانک مرکزی و پلیس فتا دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

استعلام و پرداخت خلافی یکی از محبوب‌ترین خدمات خودرویی تاپ به‌شمار می‌رود که ویژگی‌های کاربردی زیر را دارد:

  • تسویه حساب به‌صورت آنی در سیستم ناجا ثبت می‌شود؛
  • تمامی جزئیات تخلف مانند تصویر، زمان، مکان به شما نمایش داده می‌شود؛
  • امکان تسویه یکجا و موردی تخلفات برای کاربران فراهم است؛
  • آخرین استعلام شما در تاپ ذخیره می‌شود و ۲۴ ساعت معتبر است؛
  • استعلام و پرداخت خلافی در تاپ شامل شانس در قرعه کشی می‌شود.

تاپ، سوپر اپلیکیشنی کاربردی در تلفن همراه شما

استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی، بیمه بدنه تک سفره آزادراهی، طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا، پارک حاشیه‌ای، استعلام پلاک‌های فعال اشخاص، استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام وضعیت گواهی نامه و مجله خودرو صرفا خدمات خودرویی سوپر اپلیکیشن تاپ هستند که شما را از مراجعه به پلیس + ۱۰ بی‌نیاز می‌کند.

خدمات خودرویی یکی از ۵ دسته بندی خدمات تاپ به‌شمار می‌روند. کارت به کارت، موجودی، خرید شارژ و بسته، پرداخت قبوض، احراز هویت سجام، چک صیادی و همراه بانک پارسیان از جمله خدمات کاربردی تاپ هستند که شما را از مراجعه حضوری به بانک و سایر دفاتر اداری بی‌نیاز می‌کنند.

جدای از خدمات بالا با تاپ می‌توانید به تمامی نیازهای سفر خود پاسخ دهید و بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار را از تاپ خریداری کنید، هتل رزرو کنید و یا با کیفیت بالا و قیمت مناسب تور داخلی و خارجی خریداری کنید. باتوجه به همگیری مجدد کرونا دانلود و نصب سوپر اپلیکیشن‌های کاربردی مانند تاپ که به طیف وسیعی از نیازهای شما پاسخ می‌دهد از اوجب واجبات است. برای دانلود تاپ می‌توانید به وب‎سایت تاپ به نشانی TOP. IR و اپ استورهای معتبر مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا