خودروخودرو الکتریکی

کادیلاک Celestiq با قیمت ۳۰۰ هزار دلار رونمایی شد

خودروسازی کادیلاک با رونمایی از اولین خودروی الکتریکی خود به نام Celestiq، رسما خود را به عنوان یکی از بازیگران جدید این بازار نوظهور معرفی کرد.

خودرویی که قرار است با قیمت ۳۰۰ هزار دلار وارد بازار شود و با توجه به قیمتی که برای آن تعیین شده، در شمار مدل‌های لوکس و یا حتی فوق لوکس جای می‌گیرد. فعلا جزییاتی در خصوص مشخصات فنی این خودروی الکتریکی منتشر نشده و مشخص نیست از چه توان، سرعت و ظرفیت باتری بهره می‌برد.

با این حال، طبق گفته کادیلاک، این خودروی الکتریکی به سیستم چهار چرخ متحرک، فرمانی با قابلیت حرکت دادن چهار چرخ، نسل جدید سیستم کمک‌راننده جنرال موتورز و اولترا کروز مجهز شده است. از فناوری پیشرانه Ultium جنرال موتورز نیز در این خودرو استفاده شده است.

کادیلاک Celestiq با قیمت ۳۰۰ هزار دلار رونمایی شد

گفته می‌شود که فضای داخلی Celestiq به گونه‌ای است که با توجه به سلیقه راننده و سرنشین، قابل تنظیم است. برای نمونه، سقف خودرو دارای شیشه هوشمند چهار بخشی با قابلیت کنترل دما و نور و همچنین میزان مات بودن شیشه است که بر اساس آن، هر سرنشین می‌تواند میزان شفافیت سقف بالای سر خود را تعیین کند.  

چندین صفحه نمایش در داخل کابین Celestiq تعبیه شده که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر ۵۵ اینچی LED که تمامی ‌داشبورد را دربرگرفته، اشاره کرد. کادیلاک می‌گوید این نمایشگر از قابلیتی تحت عنوان Electronics Digital Blinds بهره می‌برد که به سرنشین جلو اجازه می‌دهد تا بدون آنکه حواس راننده را پرت کند، فیلم تماشا کند.

کادیلاک Celestiq با قیمت ۳۰۰ هزار دلار رونمایی شد

همچنین در پشت هر یک از صندلی‌های جلو، یک صفحه نمایش  و یک کنسول لمسی تعبیه شده است. طبق آخرین شنیده‌ها، کادیلاک Celestiq در سال ۲۰۲۴ به فروش خواهد رسید و علاقه‌مندان می‌توانند تا آن زمان، ۳۰۰ هزار دلار را برای خرید این خودروی الکتریکی لوکس کنار بگذارند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا