شبکه‌های اجتماعی

تما‌می ‌ویدیوهای کمتر از ۱۵ دقیقه اینستاگرام به ریلز تبدیل ‌می‌شوند

اینستاگرام اعلام کرد که از این پس، تمامی‌ویدیوهای کمتر از ۱۵ دقیقه، در قالب ریلز (Reels) در این شبکه اجتماعی منتشر خواهند شد.  

به گفته اینستاگرام، چند هفته پیش مهندسان این شرکت، تست این قابلیت را آغاز کردند و قرار است طی روزهای آتی، آن را به صورت دائمی ‌به این پلتفرم اضافه کند. اینستاگرام اعلام کرد که ویدیوهایی که تا پیش از این، در این پلتفرم ارسال شده‌اند شامل این تغییر نخواهند شد اما ویدیوهای جدید به ریلز تبدیل می‌شوند.  

این تغییر، بخشی از تلاش‌های اینستاگرام برای ارائه تجربه‌ای قرارگیرتر و مشاهده ویدیوها به صورت تمام‌صفحه محسوب می‌شود و قرار است به زودی، تب‌های ویدیو و ریلز در بخش پروفایل کاربران با یکدیگر ادغام شوند تا تمامی‌ویدیوها در یک بخش به نمایش درآیند.

با این تغییر، اگر ویدیویی را پست کنید و حساب کاربری‌تان نیز عمومی ‌باشد، این ویدیو به ریلز تبدیل می‌شود و دیگر کاربران می‌توانند ریزلز شما را پیدا کرده واز صدای آن، برای ایجاد ریلزهای خود استفاده کنند.  

همچنین اگر اکانت شما خصوصی باشد، ریزلز شما تنها برای دنبال‌کنندگانتان قابل مشاهده خواهد بود. به گفته اینستاگرام، زمانی که یک ریلز را پست می‌کنید، سایر کاربران می‌توانند با آن یک ریمیکس ایجاد کند. با این حال، شما می‌توانید از طریق تغییر در تنظیمات اکانتتان، چنین اجازه‌ای را به سایر کاربران ندهید.  

هرچند ممکن است این تغییر، به مذاق برخی کاربران خوش نیاید و دردسرهایی را برایشان به دنبال داشته باشد. برای مثال، نمایش ویدیوهای افقی در قالب ریلز که به صورت عمودی آپلود می‌شوند، ‌نمی‌تواند نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد.

مدت‌هاست که اینستاگرام کار روی ساده‌سازی نمایش ویدیوها در این شبکه اجتماعی را آ‎غاز کرده است. در همین رابطه، آدام موسری، مدیر اینستاگرام در سال گذشته، اولویت‌های این شبکه اجتماعی برای سال ۲۰۲۲ را اعلام و عنوان کرد که تمرکز این شرکت، بیشتر روی ویدیوها و ریلز معطوف خواهد بود.  

وی همچنین اعلام کرد که اینستاگرام تمامی‌محتواهای ویدیویی خود را حول ریلز یکپارچه خواهد کرد و به رشد هرچه بیشتر ویدیوهای کوتاه در این شبکه اجتماعی ادامه خواهد داد. علاوه بر این تغییر، اینستاگام اعلام کرد که روش‌هایی جدیدی را برای خلق و اشتراک‌گذاری ریلز در پلتفرم خود ارائه خواهد کرد.  

قابلیت Dual و Templates به زودی در اینستاگرام

این شرکت از اضافه شدن قابلیتی جدید تحت عنوان Dual خبر داد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور همزمان، ویدیو و واکنش خود را ضبط کنند. با این قابلیت، می‌توان از دوربین‌های جلویی و پشتی گوشی به صورت همزمان استفاده کرد.  

اینستاگرام همچنین تغییراتی را در قابلیت Templates ریلز خود اعمال کرده که بر اساس آن، پس از باز کردن دوربین ریلز، تمپلیت‌های مختلفی را مشاهده خواهند کرد که می‌توانند هر کدام از آنها را برای ایجاد ریلز خود انتخاب کنند.

اینستاگرام همچنین در حال گسترش قابلیت ریلز ریمیکس خود است که از آن به عنوان رقیبی برای قابلیت تیک‌تاک Duets یاد می‌شود. این شرکت اعلام کرد که در حال راه‌اندازی طراحی‌های مختلفی برای این بخش است که امکان انتخاب از میان گزینه‌هایی همچون صفحه نمایش سبز، افقی یا عمودی و تصویر در تصویر و… را برای کاربران فراهم می‌کند.  

اینستاگرام اخیرا اعلان کرد که ۲۰ درصد از مدت زمانی که کاربران به کار با این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهند، به ریلز برمی‌گردد. حال این شرکت قصد دارد تا با توسعه بیشتر این قابلیت، کاربران زمان بیشتری را به کار با ریلز بگذرانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا