ایران

گام اول برای الکترونیکی شدن خدمات تامین اجتماعی

امکان دریافت غیرحضوری خدمات برای بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران محقق می‌شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به برنامه این سازمان برای توسعه طرح‌های فناورانه اظهار کرد: رویکرد ما استقرار و توسعه تامین اجتماعی هوشمند است و بنا داریم هر دو ماه یک‌بار، یکی از گام‌هایی که در این زمینه برمی‌داریم را عملیاتی و رونمایی کنیم. راه‌اندازی اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» نخستین گام در این طرح است که به موجب آن، امکان بهره‌مندی غیرحضوری از یازده خدمات این سازمان برای کاربران فراهم می‌شود. امکان مشاهده نسخه الکترونیک از طریق موبایل از جمله این خدمات است.

به گزارش ایسنا، عبدالله حسینیان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه تاکید مدیرعامل سازمان بر تسهیل‌گری و بهبود فرایند ارائه خدمت به ذی‌نفعان این سازمان بوده است گفت: در راستای تحقق این هدف، مرکز فناوری اطلاعات تصمیم گرفت که طرح تامین اجتماعی هوشمند را در دستورکار قرار دهد و نخستین گام، راه‌اندازی اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» بوده است.

وی تاکید کرد: اپلیکیشن، بخش کوچکی از طرحی است که در دست اقدام قرار دارد و ذی‌نفعان سازمان می‌توانند با مراجعه به آدرس‌هایی که در پنل اعلام می‌شود از خدمات ارائه شده به صورت غیرحضوری بهره‌مند شوند. حسینیان ادامه داد: با این اپ نزدیک به ۱۱ خدمت به بیمه شدگان، پنج خدمت به کارفرمایان، شش خدمت به مستمری بگیران و شش خدمت عمومی در اپلیکیشن قابل دریافت است. از این تعداد، دو خدمت در حوزه درمان مربوط به استحقاق سنجی و نسخه الکترونیک است و ذی‌نفعان می‌توانند نسخه خود را از این طریق رویت و از جزئیات آن مطلع شوند.

وی پیش از این در توضیحاتی اعلام کرده بود که تمام بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به نشانی   hamrah.tamin.ir  برای دریافت و دانلود نسخه اندروید اقدام کنندو  یا با مراجعه به نشانی فوق و همچنین نشانی اینترنتی es.tamin.ir/pwa  از نسخه وب اپلیکیشن این نرم‌افزار که نیاز به دانلود ندارد، استفاده کنند. به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی، مهم‌ترین خدمات قابل ارائه در این سامانه شامل مشاهده و اعتراض به سوابق بیمه‌پردازی، مشاهده سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینه‌های کوتاه مدت و هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده نسخ خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان است.

حسینیان همچنین با اشاره به اینکه تمام خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود گفت: در حال حاضر برخی اپلیکیشن‌ها وجود دارند که با سوءاستفاده از نام سازمان، به‌صورت غیرمجاز و بعضاً با دریافت هزینه از مخاطبان، به ارائه برخی خدمات غیرمطمئن اقدام می‌کنند. وی افزود:  به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق مخاطبین، با ارائه این اپلیکیشن، ضمن ایجاد امنیت خاطر برای ذی‌نفعان، اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت سایر اپلیکیشن‌های غیرمجاز انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا