ایراناینترنت

زارع‌پور: صرفا دسترسی به محتوای خشن و مستهجن محدود شد

واکنش وزیر ارتباطات به حواشی اخیر فعال‌سازی قفل کودک بر روی جستجوگرهای اینترنتی

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت، به اخبار پیرامون موضوع فعال‌سازی قفل کودک بر روی جستجوی اینترنتی طیف گسترده‌ای از کاربران واکنش نشان داد. زارع‌پور تاکید کرد که محدودیت خاصی ایجاد نشده و تنها دسترسی به برخی محتوای غیراخلاقی و یا شامل خشونت شدید محدود شده است.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خبر قفل کودک در یک موتور جستجوی بین‌المللی گفت: یکی از نگرانی‌های جدی خانواده‌های ایرانی محدودیت در دسترسی به برخی محتویات است که در جمهوری اسلامی هم ممنوع هستند. ما با کمک اپراتورهای ارتباطی امکانی را فراهم کردیم که صرفا دسترسی به محتویات مستهجن، غیراخلاقی با خشونت‌ بسیار شدید توسط پلتفرم‌های جستجو از طریق اپراتورهای مخابراتی محدود شود. نه بحث قفل کودک است، نه محدودیت دیگری در موتورهای جستجو ایجاد شده است.

در هفته‌های اخیر، شمار زیادی از کاربران، از فعال شدن حالت Safe search بر روی موتور جستجوی گوگل خبر دادند. این قابلیت که برای محدود کردن دسترسی کودکان به برخی محتوای خاص طراحی شده، قابلیتی اختیاری است و والدین می‌توانند در صورت تمایل، آن را بر روی اکانت کودک خود فعال کنند. با اینحال، تجربه کاربران نشان داد که این قابلیت نه فقط برای کودکان، بلکه برای تمامی کاربرانی که از اینترنت اپراتورهای موبایل استفاده می‌کنند فعال شده و حتی امکان غیرفعال کردن آن نیز وجود ندارد. این موضوع باعث شد که کودک‌انگاری کل جمعیت ایران، واکنش‌های منفی زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته باشد.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا