خودروخودرو الکتریکی

شاسی‌بلند الکتریکی پولستار ۱ با قیمت ۱۱۰ هزار یورو عرضه می‌شود

شرکت پولستار (Polestar) اگرچه تصمیمی‌به عرضه خودروهای الکتریکی خود تا پاییز امسال ندارد، اما به تازگی اطلاعاتی را در خصوص قیمت یکی از مدل‌های الکتریکی منتشر کرد.  

توماس اینگنلات، مدیرعامل پوستار اعلام کرد که خودروی الکتریکی پولستار ۳ با قیمت پایه ۷۵ هزار یورو وارد بازار خواهد شد و قیمت نهایی آن تا ۱۱۰ هزار یورو خواهد رسید. با توجه به اختلاف نه‌چندان زیاد کنونی میان دلار و یورو، می‌توان گفت که پولستار ۳ با قیمتی بین ۷۵ هزار و ۷۰۰ دلار تا ۱۱۱ هزار دلار به دست خریداران خواهد رسید.

البته از آنجایی که این خودرو تا اوایل سال ۲۰۲۳ وارد خط تولید نخواهد شد، احتمالا و با توجه به افزایش قیمت دلار، شاهد تغییر در عدد اعلام‌ شده خواهیم بود. با این حال، برای رسیدن به درک بهتری از این قیمت و قیاس آن با دیگر مدل‌های موجود می‌توان گفت که پولستار ۳ با قیمت ۷۵ هزار یورو، با خودروهای الکتریکی تسلا مدل Y و Rivian S۱S که به ترتیب با قیمت ۶۹ هزار و ۹۹۰ دلار و ۷۲ هزار و ۵۰۰ دلار عرضه شدند، در یک محدوده قیمتی جای خواهد گرفت.  

هنوز ابهامات زیادی درباره مشخصات این شاسی بلند الکتریکی وجود دارد. اما با استناد به اطلاعاتی که پولستار منتشر کرده، این محصول همانند پولستار ۲ از پیشرانه ۲ موتوره بهره می‌برد.

همچنین پولستار ۱ می‌توان با یک بار شارژ تا مسافت حدودی ۶۰۰ کیلومتر را بپیماید. بنابر اعلام پولستار، این شرکت قصد دارد تا در جریان مراسمی‌که قرار است در ماه اکتبر برگزاری شود، جزییات بیشتری را با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا