ارز دیجیتالتجارت

پرداخت با رمزارز در روسیه ممنوع می‌شود

از این پس کاربران روسی دیگر نمی‌توانند از دارایی‌های دیجیتال خود به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کنند.
ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا لایحه‌ای را امضا کرده که بر اساس آن، هرگونه استفاده از دارایی‌های دیجیتال همانند رمزارزها و NFTها برای پرداخت کالاها و خدمات ممنوع خواهد شد.
همچنین این قانون جدید، صرافی‌های فعال در حوزه رمزارز را ملزم می‌کند تا از ارائه خدمات به تراکنش‌هایی که در آن از دارایی‌های دیجیتال به عنوان روشی برای پرداخت استفاده می‌شود، خودداری کنند.
در بخشی از این قانون آمده است: به استثنای مواردی که توسط قوانین فدرال پیش‌بینی شده است، انتقال یا قبول دارایی‌های مالی دیجیتال به عنوان مابه ازای کالاهای منتقل‌شده، کارهای انجام‌شده، خدمات ارائه‌شده و همچنین به هر روش دیگری که به افراد اجازه می‌دهد تا از این شیوه برای پرداخت استفاده کند، ممنوع است.
همانطور که نیویورک تایمز در اوایل سال جاری میلادی گزارش داد، مقامات آمریکایی معتقدند که برخی از شرکت‌های روسی در پی تحریم‌هایی که پس از حمله روسیه به اوکراین به این کشور تحمیل شد، آسیب دیدند و قصد دارند از طریق ارزهای دیجیتال، این محدودیت‌ها و تحریم‌ها را دور بزنند.
در ماه فوریه و در روزهای نخست یورش روس‌ها به اوکراین، ارزش بیت کوین افزایش یافته بود. گفته می‌شود که مقامات روسیه اعتقاد چندانی به دارایی‌های دیجیتال ندارند و در همین رابطه، بانک مرکزی این کشور خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال شد.
اما به نظر می‌رسد که این دستور، عملی نشد چرا که وزارت دارایی روسیه با این طرح مخالفت کرد و معتقد بود که باید امکان توسعه فناوری‌های رمزارز را فراهم کرد. با این حال، این قانون جدید تا ۱۰ روز اجرایی می‌شود و هرگونه پرداخت با رمزارزها در کشور روسیه غیرقانونی تلقی خواهد شد.
در گزارش وب‌سایت Decrypt آمده که علی‌رغم اجرایی شدن این قانون، روس‌ها همچنان می‌توانند روی ارزهایی همچون بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند و به فعالیت‌های ماینینگ خود ادامه دهند.

منبع
engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا