گوناگون

فروش یک میلیارد دلار تجهیزات شبکه تقلبی سیسکو در فلوریدا 

یک شهروند آمریکایی در ایالت فلوریدا، حجم زیادی از سخت‌افزارهای تقلبی با برند سیسکو را به مشتریان تجهیزات شبکه فروخته است.  

مقامات دادگاه فدرال در ایالت فلوریدا اعلام کردند که رون آکسوی، مرد ۳۸ ساله اهل فلوریدا طی ۱۰ سال توانست تجهیزات شبکه جعلی و غیراصل سیسکو به ارزش یک میلیارد دلار را به افراد، بیمارستان‌ها، مدارس، نهادهای دولتی و نظامی‌بفروشد.  

بر اساس این گزارش، روین آکسوی، این تجهیزات تقلبی را از طریق ۱۹ شرکت ثبت‌شده در نیوجرسی و فلوریدا با نام Pro Network از چین و هنگ‌کنگ وارد می‌کرد و توانست در این مدت، ده‌ها هزار دستگاه را که به فروش برساند.  

بر اساس این گزارش، آکسوی این محصولات را از طریق چند فروشگاه در پلتفرم‌هایی چون آمازون، eBay و… عرضه می‌کرد. گفته می‌شود که در جریان این اقدام، حدود ۱۰۰ میلیون دلار سود به شرکت Pro Network رسید و چند میلیون نیز به جیب مدیرعامل آن رفت.  

بخشی از این تجهیزات، دستگاه‌های قدی‌می‌و رده‌پایین سیسکو بودند که توسط جعل‌کنندگان چینی و از طرق اضافه کردن غیرقانونی نرم‌افزار سیسکو، اصلاح می‌شدند و شبیه به سخت‌افزارهای رده‌بالا به بازار عرضه می‌شدند.  

همچنین این تجهیزات با بسته‌بندی‌های بسیار نزدیک به نمونه‌های اصلی و به همراه تمامی‌برچسب‌ها و مواردی که برای نمونه‌های اصلی عرضه می‌شوند، وارد بازار می‌شدند. مشتریان آکسوی، اغلب جزو آن دسته از کاربرانی بودند که می‌خواستند پول کمتری را برای خرید این تجهیزات پرداخت کنند.  

اما از آنجایی که این تجهیزات به درستی کار ن‌می‌کردند و یا در حد انتظار نبودند، به مرور زمان هزینه‌های بیشتری را نسبت به خرید نسخه اصلی روی دست خریداران می‌گذاشت. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، حدود ۱۸۰ محموله از سیستم‌های تقلبی سیسکو را که با نام شرکت Pro Network در حال ورود به آمریکا بودند، توقیف کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا