ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

هیئت مدیره توییتر خطاب به ایلان ماسک: شما را در دادگاه می‌بینیم 

عصبانیت هیئت مدیره توییتر پس از اعلام خبر انصراف ایلان ماسک از خرید این شبکه اجتماعی.

هیئت مدیره توییتر در واکنش به انصراف ایلان ماسک از توافق ۴۴ میلیاردی توییتر، با انتشار پیامی نوشت: شما را در دادگاه می‌بینیم.  

برت تیلور، رئیس توییتر، کمتر از یک ساعت پس از آنکه تیم حقوقی ایلان ماسک اعلام کرد که ایلان ماسک با تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دنبال انصراف از خرید توییتر است، طی توییتی نوشت: هیئت مدیره توییتر متعهد است که بر اساس قیمت و شرایط توافق‌شده با ایلان ماسک، معامله را نهایی کند و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافق ادغام دنبال کند.  

وی در ادامه افزود: ما مطمئن هستیم که در دادگاه دلاویر پیروز خواهیم شد. با توجه به اقدامات و صحبت‌های ایلان ماسک در هفته‌های اخیر، این واکنش از سوی توییتر چندان هم دور از ذهن نبود.  

پس از اعلام خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک و پیشنهاد مبلغ ۴۴ میلیارد دلار، ماسک به تدریج از این خواسته خود عقب‌نشینی کرد و بهانه‌هایی همچون گسترش بیش از حد ربات‌ها و اسپم‌ها در این پلتفرم را مطرح کرد.  

وی مدعی شد که توییتر، اطلاعات درست و دقیقی را در خصوص میزان ربات‌های فعال در این شبکه اجتماعی ارائه نکرده است. توییتر اما در پاسخ به این ادعا تاکید کرد که تنها ۵ درصد از اکانت‌های این شبکه اجتماعی را ربات‌ها تشکیل می‌دهند و به طور کل، ربات‌ها تحت کنترل این شرکت هستند.  

ایلان ماسک و توییتر در قرارداد اولیه این خرید، توافق کرده بودند که در صورت عقب‌نشینی هر یک از طرفین، می‌بایست مبلغ یک میلیارد دلار را به عنوان جریمه فسخ بپردازند. ایلان ماسک نیز پذیرفت در صورتی که نتواند بودجه مورد نیاز برای خرید توییتر را تامین کند، – که تاکنون نیز نتوانسته است- این جریمه را بپردازد.  

از طرفی، توییتر نیز موافقت کرد تا در صورت یافتن خریداری جدید و یا توصیه هیئت مدیره مبنی بر لغو این خرید در پی مخالفت سهامداران، این هزینه را پرداخت خواهد کرد. اما شواهد نشان می‌دهد که ایلان ماسک، تمایلی برای پرداخت این یک میلیارد دلار ندارد.  

او در طی هفته‌های اخیر، ادعاهایی را در خصوص عدم ارائه اطلاعات درست درخصوص ربات‌ها از سوی توییتر مطرح کرد که نشان از تلاش‌های وی را برای عدم پرداخت این پول دارد. تیم حقوقی ماسک در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار، هیچ اشاره‌ای به این جریمه نکرده است.  

از آنجایی که توییتر اعلام کرد که تمامی‌تلاش خود را برای وادار کردن ایلان ماسک به پرداخت این جریمه به کار خواهد بست، احتمالا شاهد یک جنگ و جدال طولانی و همه‌جانبه میان طرفین خواهیم بود.  

توییتر اخیرا در پیامی‌به تمامی‌کارمندان خود گفت که از انتشار هرگونه توییت و اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به این توافق ادغام خودداری کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا