ارز دیجیتال

آغاز خرید و فروش ارز دیجیتال «آواکس» در نوبیتکس

آواکس به فهرست بازارهای نوبیتکس اضافه شد. پلتفرم تبادل رمزارز نوبیتکس اعلام کرده کاربرانش می‌توانند از روز شنبه 18 تیرماه ارز دیجیتال آوالانچ یا آواکس را در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم خرید و فروش کنند. آواکس رمزارز بومی شبکه آوالانچ است که در سال 2020 راه‌اندازی شده و یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند در بین شبکه‌های بلاکچینی است. 

آوالانچ از ترکیبی از راهکارهای مختلف بهره می‌برد که در نوع خودش منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. آوالانچ در هسته خود از سه بلاکچین قابل همکاری با یکدیگر تشکیل شده است که به نام‌های X-Chain، C-Chain و P-Chain شناخته می‌شوند که هر کدام آنها به ترتیب برای ایجاد و مبادله توکن‌های آواکس، ایجاد قراردادهای هوشمند و اعتبارسنجی کاربرد دارند. از آنجایی که هرکدام از این سه بلاکچین نقش‌های متفاوتی را بر عهده می‌گیرند؛ سرعت و مقیاس‌پذیری آوالانچ بسیار بالاتر خواهد بود. چراکه در حالت عادی تمام فرآیندهای موجود تنها در یک شبکه انجام می‌شد. مقیاس‌پذیری به این معناست که هرچه تعداد کاربران شبکه بلاکچینی افزایش پیدا کند، خللی به عملکرد آن وارد نشود و بتواند حجم بالای درخواست‌ها را پاسخگو باشد.

قراردادهای هوشمند آوالانچ این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا از ارز دیجیتال آواکس برای سپرده‌گذاری یا استیک کردن استفاده کنند و به این خاطر، آواکس به عنوان یک راهکار اعتبارسنجی شناخته می‌شود. می‌توان از طریق رمزارز آواکس به یک نماینده، به عنوان اعتبارسنج، رأی داد و از سود این اعتماد بهره برد. اعتبارسنج‌ها می‌توانند تا 11درصد بازدهی سالانه (APY) به‌دست بیاورند و درصدی پاداش را از نمایندگانی که از آن‌ها حمایت کرده‌اند، کسب کنند. میزان این درصد قابل‌تغییر بوده و نماینده می‌تواند برای جذب رأی، درصد تقسیم سود خود را با رأی‌دهندگان افزایش دهد.

امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi به دنبال جایگزینی برای اتریوم است و بلاکچین آوالانچ می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. آوالانچ انعطاف‌پذیر است و از ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این کارمزد شبکه آوالانچ بسیار کمتر از اتریوم است. با این ‌وجود رقبای زیادی در این حوزه ظهور کرده‌اند و باید دید که آیا راه‌حل آوالانچ برای حل مشکل مقیاس‌پذیری می‌تواند بر سایرین برتری پیدا کند یا خیر؟

رمزارز آواکس یکی از برترین رمزارزهای بازار بوده و جای خود را در سبد بسیاری از سرمایه‌گذاران پیدا کرده است. در لحظه نگارش این متن، آواکس در رتبه پانزدهم برترین رمزارزها از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. تا کنون حدود 5.7میلیارد دلار روی این رمزارز سرمایه‌گذاری شده . بیشترین قیمت آن در تاریخ مربوط به 30 آبان‌ماه سال 1400 است که در آن روز آواکس موفق شد تا 146دلار افزایش قیمت پیدا کند. در حال حاضر تعداد واحدهای در گردش ارز دیجیتال آواکس 265 میلیون بوده و تعداد کل واحدهای این رمزارز 720 میلیون واحد خواهد بود. تمامی هزینه‌ها و کارمزدهای پرداخت‌شده در شبکه آوالانچ به عنوان یک مکانیسم کاهش‌دهنده تورمی سوزانده می‌شود تا ارزش توکن‌های آواکس حفظ شود.

خرید و فروش آواکس روی شبکه بلاکچین آوالانچ هم‌اکنون در پلتفرم تبادل رمزارز نوبیتکس امکان‌پذیر شده است. کاربران این پلفترم می‌توانند آواکس را بر روی شبکه اصلی آوالانچ و همچنین شبکه زنجیره هوشمند بایننس یا Binance Smart Chain (BSC) واریز یا برداشت کنند. خرید و فروش آواکس در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس از شنبه 18تیرماه آغاز شده است.

برای خرید و فروش آواکس و سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، کاردانو و… می‌توانید در نوبیتکس که اولین و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایران بوده و نزدیک به چهار میلیون کاربر دارد، ثبت نام کنید.  

نوشته های مشابه

‫695 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا