آمازونتکنولوژی

استفاده آمازون از موتورهای الکتریکی برای تحویل کالا در انگلیس

آمازون به‌تازگی از راه‌اندازی اولین مرکز حمل‌ونقل کوچک خود در انگلیس خبر داد که قرار است موتورهای باری الکتریکی این شرکت، جای هزاران کامیون آلاینده را بگیرند.  

این پروژه به آمازون کمک می‌کند تا به برنامه‌های خود در زمینه کاهش آلایندگی ناشی از حرکت وسایل نقلیه تحویل کالای این شرکت نزدیک‌تر شود. این شرکت پیشتر اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، حدود ۵۰ درصد از سفارش‌های مشتریان خود را با وسایلی که آالایندگی گاز کربنی ندارند، تحویل دهد.

طرح مذکور در منطقه‌هاکنی در لندن آغاز شده و به گفته آمازون، می‌توان علاوه بر ون‌های الکتریکی، از طریق موتورهای الکتریکی با طراحی خاص این شرکت نیز یک میلیون بسته را به دست مشتریان رساند.

همچنین تحویل برخی از این کالاها در فواصل نزدیک‌‎، به صورت پیاده توسط کارگران این شرکت انجام خواهد شد که می‌تواند در کنار موتورهای الکتریکی، مانع از تردد هزاران سفر توسط ون‌های معمولی و بنزینی شود.

آمازون اعلام کرد که قصد دارد مراکز بیشتری را در ماه‌های آتی راه‌اندازی کند. این شرکت پیشتر ۱۰۰۰ ون الکتریکی را روانه خیابان‌های انگلیس کرد تا کالاهای مشتریان را به آنها تحویل دهد.  

آمازون همچنین این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات رونمایی از یک مینی‌ون الکتریکی جدید است که توسط شرکت Rivian در حال طراحی و تولید است و قرار است در اواخر سال جاری میلادی معرفی و آماده استفاده شود.

استفاده آمازون از موتورهای الکتریکی برای تحویل کالا در انگلیس

موتورهای الکتریکی جدید که از لحاظ ظاهری، شبیه به کامیون‌های کوچک هستند اخیرا در میان شرکت‌های تحویل کالا که به دنبال کم کردن نگاه‌ها به خود در زمینه آلایندگی هستند، بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند.  

شرکت فدکس (FedEx) نیز از موتورهای الکتریکی در لندن استفاده می‌کند و شرکت Domino با همکاری شرکت Rad Power Bikes، پیتزاهای خود را در چند شهر با این موتورها تحویل می‌دهد.

آماوزن هنوز هیچ جزییاتی را در خصوص نسل جدید وسیله تحویل کالای الکتریکی خود منتشر نکرده اما به نظر می‌رسد که این محصول، با آنچه این روزها به عنوان موتورهای الکتریکی باری مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت خواهد بود.  

به هر روی، احتمالا این محصول شبیه به مینی کامیون‌ها خواهد بود که از چهار چرخ بهره می‌برد و از لحاظ ظاهری نیز نزدیک به eQUAD شرکت UPS خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫812 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا