موبایل

شیائومی‌ «می‌۱۲ اس اولترا» با سنسور دوربین یک اینچی معرفی شد

شیائومی‌به تازگی از سه مدل گوشی هوشمند جدید متعلق به خانواده می۱۲ اس رونمایی کرد که در این بین، مدل می۱۲ اس اولترا از سنسور دوربین یک اینچی بزرگ بهره می‌برد.  

بزرگ‌ترین عضو این خانواده، می۱۲ اس اولترا (Mi ۱۲S Ultra) نام دارد که از نمایشگر ۶.۷۳ اینچی اولد، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و دوربینی پیشرفته بهره می‌برد.  

طبق گفته شیائومی، این گوشی به دوربینی سه‌گانه مجهز شده به طوری که یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری (و زوم دیجیتال ۱۲۰ برابری) و همچنین سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور یک اینچی مجهز شده است.  

تاکنون شرکت‌های معدودی، سنسور یک اینجی را در دل محصولات خود جای داده‌اند و از این رو، کمتر اسمارت‌فونی را در بازار می‌توان یافت که به سنسور RX100 سونی مجهز باشد. اندازه بزرگ این سنسور به آن کمک می‌کند تا بتواند نور بیشتری را از محیط گردآوری و عکس‌هایی با دقت و جزییات بسیار بالا را ثبت کند.  

البته نباید انتظار داشت که این سنسور بتواند گوشی هوشمندتان را به یک دوربین DSLR تبدیل کند با این حال، نمونه عکس‌های ثبت‌شده توسط این گوشی، یک سروگردن بالاتر از دیگر عکس‌های متعلق به سایر اسمارت‌فون‌ها خواهد بود.  

شیائومی اعلام کرد که سیستم دوربین این گوشی را با همکاری برند معتبر و شناخته‌شده لایکا (Leica) طراحی و مهندسی کرده و هزینه توسعه این سنسور یک اینچی را با سونی تقسیم کرده است.  

جدای از دوربین، می۱۲ اولترا اس به لطف مشخصات فنی رده‌بالا در کلاس یک پرچمدار تمام‌عیار جای می‌گیرد. این گوشی همچنین از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برد و در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است.  

انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه نیز از طریق یک باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپری تامین می‌شود که از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. نرخ رفرش نمایشگر می۱۲ اس اولترا نیز برابر با ۱۲۰ هرتز عنوان شده است. این محصول، به عنوان اولین گوشی اندروید مجهز به قابلیت فیلمبرداری دالبی ویژن HDR نیز شناخته می‌شود.  

این گوشی در ابتدا در کشور چین و در دو مدل عرضه خواهد شد. مدل نخست به رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است و مدل دوم نیز از رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد. قیمت این دو مدل نیز به ترتیب برابر با ۹۰۰ و ۱۰۵۰ دلار تعیین شده است.

همانطور که پیشتر اشاره شد، شیائومی‌علاوه بر این گوشی، از دو مدل ارزان‌تر نیز رونمایی کرد که تحت عنوان ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو وارد بازار خواهند شد. هر دو گوشی از سنسور دوربین ۱/۱.۲۸ اینچی بهره می‌برند که اگرچه کوچک‌تر از سنسور می۱۲ اس اولترا است اما از سنسور به کار رفته در بسیاری از گوشی‌های امروزی بزرگ‌تر است.  

مدل ۱۲ اس به نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و ۱۲ اس پرو نیز به نمایشگر ۶.۷۳ اینچی اولد با نرخ ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. توان پردازشی هر دو گوشی نیز توسط پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ تامین می‌شود. این دو گوشی به ترتیب با قیمت پایه ۶۰۰ و ۷۰۰ دلار وارد بازار خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا