ارز دیجیتال

نسل جدید سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین اینتل عرضه شد

شرکت اینتل از آغاز عرضه نسل دوم سخت‌افزار Blockscale ASICS خود برای استخراج رمزارزهایی با الگوریتم SHA-256 همانند بیت‌کوین خبر داد.  

اگرچه عرضه این تراشه، تقریبا یک ماه زودتر از موعد اعلام شده آغاز شد، اما با توجه به افت محسوس ارزش ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر، کمی دیر هم به نظر می‌رسد. اینتل از ماه ژانویه امسال و زمانی که ارزش بیت‌کوین حدود دوبرابر ارزش کنونی آن بود، کار روی این محصول سخت‌افزاری را که خواهان زیادی داشت، آغاز کرد. طولی نکشید که نسل اولیه این محصول وارد بازار شد و اکنون اینتل اعلام کرده که نسخه دوم آن را نیز وارد بازار کرده است.

با این وجود، Blockscale ASICS یک تراشه ایده‌آل برای ماینرها محسوب می‌شود. این محصول از ابعاد ۷ در ۷.۵ میلیمتر بهره می‌برد و با مصرف برق بسیار پایین ۴.۸-۲۲.۷ وات، می‌تواند بیت‌کوین‌ها را با نرخ ۵۸۰ گیگاهرتز بر ثانیه هش کند. همچنین این تراشه از الگوریتم SHA-256 برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کند.

راجا کودری، نایب رئیس مدیرکل گروه AXG اینتل که وظیفه طراحی سیستم‌های رایانشی و گرافیکی را برعهده دارند، با انتشار توییتی، رسما عرضه این تراشه را اعلام کرد. نسل نخست این محصول در ماه فوریه معرفی شد و پس از گذشت حدود دو ماه، اینتل از تلاش مهندسان خود برای عرضه نسل دوم این چیپ خبر داد.

این شتابزدگی در عرضه نسخه ارتقایافته، نشان می‌دهد که احتمالا مدل نخست نتوانسته انتظارات کودری و دیگر مدیران این شرکت را برآورده کند. به هر روی، مدل جدید از هر جهت، بهتر از نمونه اولیه خواهد بود. راندمان انرژی این تراشه ۲۶ ژول در هر تراهش عنوان شده و این در حالی است که این عدد برای مدل نخست برابر با ۹۰ ژول در هر تراهش عنوان شد.

کودری در توییت خود سه شرکت GRIID Infrastructure، Hive Blockchain Technologies و Argo Blockchain را که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر فعالیت می‌کنند، تگ کرده است که با توجه به معرفی تراشه Blockscale ASIC به عنوان محصولی سازگار با محیط زیست از سوی اینتل، این همکاری می‌تواند برای آینده استخراج رمزارزها بسیار حائز اهمیت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا