اپلساعت هوشمند

اپل واچ جدید با قابلیت تشخیص تب عرضه می‌شود 

نسل جدید ساعت هوشمند اپل موسوم به اپل واچ ۸ احتمالا به سنسور دما مجهز خواهد بود که می‌تواند بروز تب در افراد را تشخیص دهد.  

به گزارش بلومبرگ، این ساعت می‌تواند هرگونه افزایش دما در بدن را تشخیص دهد و در صورت شناسایی هرگونه مورد مشکوک، از کاربر بخواهد که به پزشک مراجعه و یا از یک دماسنج برای بررسی وضعیت خود استفاده کند.  

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ مدعی شد که سنسور دمای بدن فعلا در حال گذراندن آزمایش‌های داخلی است و اگر این فرآیند با موفقیت طی شود، انتظار می‌رود که اپل آن را به ساعت اپل واچ سری ۸ خود اضافه کند.  

البته احتمال تعبیه این ویژگی در مدل دیگری از ساعت‌های هوشمند اپل که گفته می‌شود در شمار محصولات جان‌سخت جای می‌گیرد و برای ورزشکارانی در رشته‌هایی خاص طراحی شده، پیش‌بینی شده است.  

می‌توان گفت که تقریبا بیش از یک سال از انتشار شایعات مربوط به استفاده از سنسور دمای بدن در ساعت‌های اپل واچ می‌گذرد. گورمن در ژوئن ۲۰۲۱ نیز به احتمال تعبیه این قابلیت در اپل واچ اشاره کرد و حتی مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده دنیای فناوری نیز اعلام کرد که با توجه به اطلاعاتی که از زنجیره تامین اپل به دست آورده، این حسگر در اواخر امسال رونمایی خواهد شد.  

گزارش‌های قبلی بلومبرگ و وال استریت ژورنال حاکی از آن است که حسگر دمای بدن می‌تواند برای تشخیص باروری نیز مورد استفاده قرار گیرد چرا که افزایش دمای بدن می‌تواند یکی از علائم بارداری باشد.  

البته در گزارش بلومبرگ، تنها به قابلیت تشخیص تب اشاره شده و هنوز مشخص نیست که این سنسور، مجهز به چه قابلیت‌های دیگری عرضه خواهد شد. مارک گورمن معتقد است که جدای از سنسور دمای بدن، تغییرات دیگر در اپل واچ، جزیی خواهد بود. البته وی به احتمال ارتقای کیفیت صفحه نمایش این دستگاه نیز اشاره کرده است.  

این تحلیگر هفته گذشته پیش‌بینی کرد که پردازنده‌های سری ۸ (S۸) اپل از عملکردی تقریبا مشابه به مدل‌های سری ۷ و سری ۶ برخوردار خواهند بود و تا سال ۲۰۲۳، تغییر محسوسی را در این پردازنده‌ها مشاهده نخواهیم کرد.  

در خصوص قابلیت‌های ردیابی سلامت در دیگر محصولات اپل نیز باید گفت که طبق آخرین شنیده‌ها، ایرپادز پرو احتمالا امسال به قابلیت‌های تشخیص دما و ضربان قلب مجهز نخواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا