گوناگون

پرطرفدار‌ترین تورهای تابستانی بین ایرانی‌ها

ایرانی‌ها از دیرباز مردمانی خوش مشرب و اهل سفر بودند و همیشه از رفتن به جاهای مختلف لذت می‌بردند. امروزه هم مقاصد نزدیک اطراف ایران حکم خانه دوم را برای خیلی‌ها دارد و اصلا عجیب نیست که حالا جمعیت زیادی از ایرانی‌ها در کشورهای همسایه مثل ترکیه ساکن هستند. اما پرطرفدارترین تورهای گردشی در بین ایرانی‌ها کدام‌ها هستند؟

تور استانبول، سفر به مقصدی بین قاره‌ای

تور استانبول یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تورهای ایرانی برای هر چهار فصل سال است. با توجه به ساکنین ایرانی در استانبول و رفت و آمدهای مکرر این تور نه فقط جنبه توریستی بلکه دید و بازدید را هم به خودش گرفته است. استانبول که به خودش سابقه‌ای طولانی دیده به وسیله تنگه به بسفر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده که هر کدامشان ویژگی‌ها و زیبایی‌های خودشان را دارند. البته از لحاظ توریستی حساب کنید حقیقت این است که جاذبه‌های دست اول در نیمه اروپایی و مخصوصا محله سلطان احمد واقع شده است.

استانبول شهری با تاریخ بسیار کهن از رومی‌ها و بیزانس تا عثمانی‌ها و دوره جدید را به خود دیده و همیشه در تمام این دوران‌ها شهری مسکونی بوده است. همین پیشینه حالا گنجینه‌ای از دیدنی‌ها را گردآورده که در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند. حتما از دلماباغچه زیبا دیدن کنید، به ایاصوفیه شگفت‌انگیز بروید و مقابل مسجد آبی مناظر بی‌نظیری را تماشا کنید. یا به برج گالاتا بروید و از بالای آن افق شهر را تماشا کنید. موزه‌ها، گالری‌ها و صدها جای دیدنی همه در تور استانبول در دسترس شما هستند آنقدری که مطمئن باشید امکان ندارد بتوانید جاذبه‌های شهری که ۷ برابر تهران است را با یک بار سفر کشف کنید.

یکی از بهترین کارهایی که باید تور استانبول انجام دهید رفتن به مراکز خرید لوکس و جذاب با برندهای بین‌المللی و گشتن در برنامه‌های تفریحی آن‌هاست. مخصوصا اگر در سفری خانوادگی هستید. به علاوه باید وقتی برای رفتن به بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده دنیا یعنی گرند بازار هم در نظر بگیرید و بعد از همه این‌ها وقتی که غروب شد به یکی از کافه‌های زیبای شهر یا روف تاپ‌ها بروید و از نوشیدن قهوه ترک لذت ببرید.

تور گرجستان، سفر به کشوری چهار فصل

تور گرجستان از بهترین انتخاب‌های ایرانی‌هاست که در همسایگی ما واقع شده و از دامنه‌های سرسبز و یخچال‌های دائمی تا نواحی ساحلی برای هر سلیقه‌ای چیزی را در خود جای داده و تبدیل به مقصدی برای اسکی در زمستان و آبتنی در تابستان شده است. تابستان که از راه می‌رسد توریست‌های گرجستان به دو دسته تقسیم می‌شوند گروه اول ساحل دوستانی که خودشان را به باتومی می‌رسانند، ییلاق دوستانی که به مناطق خنک‌تر در دشت‌ها و دامنه‌های قفقازی می‌روند.

تور گرجستان، سفر به کشوری چهار فصل
تور گرجستان، سفر به کشوری چهار فصل

باتومی شهری ساحلی در منطقه آجارا و مهم‌ترین مقصد توریستی ساحلی در گرجستان است که تابستان‌ها بیشترین حجم توریست را به خود می‌بیند، اما اگر بخواهید به جایی خلوت‌تر بروید شهرستان‌های اطراف مثل کبولتی همان ساحل را با خدمات و ویژگی‌های کم‌تری ارائه می‌دهند و در اغلب مواقع خبری از زیرساخت‌های توریستی نیست. شما می‌توانید در سفری تابستانه به باتومی در سواحل ماسه سیاه آن استراحت کنید که می‌گویند خاصیت درمانی دارد و در هتل‌های ساحلی اقامت داشته باشید. در این سواحل قایق سواری، جت اسکی و شوتینگ ارائه می‌شود و امکان شنای امن وجود دارد. خوشبختانه قسمت جلویی ساحل کم عمق‌تر بوده و بچه‌ها می‌توانند در آرامش به شنا بپردازند. برای کمی تجربه ساحلی بیشتر در امتداد بلوار باتومی قدم بزنید و از مجسمه شورانگیز علی و نینو دیدن کنید. همچنین برای تفریحی با بچه‌ها می‌توانید سری به مرکز نگه‌داری دلفین‌ها یا همان دلفیناریوم باتومی بزنید که بسیار پر طرفدار است و اگر به دنبال خلوتی ساحلی بودید کافی است از ساحل باتومی کمی به سمت حاشیه بروید تا از شلوغی فاصله گرفته و جایی دنج‌تر برای خودتان پیدا کنید.

به علاوه باتومی طیف وسیعی از تفریحات شبانه هم ارائه می‌دهد که حسابی شما را سرگرم کرده و حسب ساعت را از دستتان می‌گیرد وقتی به خودتان می‌آیید که می‌بینید شب از نیمه گذشته و شما هنوز در کافه‌ای با اجرای زنده در کنار عزیزان و دوستان‌تان نشسته‌اید گرم گفتگو و خوشگذرانی هستید.

تور دبی، سفری به دل کویر

اگرچه دبی در فصل تابستان به شدت گرم بوده و سایت‌های گردشگری از شرایط سخت آب و هوای آن می‌نویسند اما برای ایرانی‌هایی که در کشوری نیمه خشک زندگی می‌کنند این شرایط قابل تحمل است پس با سرچ گوگل در سایت‌های خارج برای سفری تابستانه دودل نشوید. تازه چه بهتر این که در تابستان به خاطر دمای ۴۵ درجه‌ای خیلی جاها ورودی کم‌تری می‌گیرند و صف‌های جاذبه‌های گردشگری به حداقل می‌رسد و هزینه هتل‌ها پایین می‌آید. به علاوه با بی‌نهایت جاذبه تفریحی وسوسه‌انگیزی که دبی در خود جا داده چه کسی از تعطیلات تابستانی به دبی می‌گذرد و از روزهای آفتابی‌اش فرار می‌کند؟

تور دبی، سفری به دل کویر
تور دبی، سفری به دل کویر

اگر از گرما متنفرید می‌توانید وقت‌تان را در جاهای سرپوشیده‌ای مثل مراکز خرید اصلی که ده‌ها فروشگاه برند فروشی، فود کورت، سینما، زمین اسکی و خیای چیزهای دیگر ارائه می‌دهند بروید و حتی از آکواریومی عظیم با هزاران موجود دریایی شگفت انگیز دیدن کنید یا به یکی از ده‌ها پارک موضوعی شگفت انگیز مثل پارک فراری، پارک لگولند، پارک هالیوود و یا دبی گاردن بروید که هیجان و تکنولوژی برتر ر با هم ترکیب کرده‌اند. البته برای تفریح و فرار از گرما راه‌های دیگری مثل فرار به پارک‌های آبی هم وجود دارد اصلا مگر می‌شود آفتاب باشد، گرم باشد، پارک آبی باشد بعد شما جای دیگری قت بگذرانید؟ یکی از بی‌نظیرترین، شگفت‌انگیزترین و نهایی‌ترین پارک‌های آبی دبی پارک آبی آتلانتیس است که با ده‌ها سرسره عظیم، چاله‌های آبی سقوط، استخر بزرگسالان و کودکان و ده‌ها ویژگی برجسته دیگر روزی فوق‌العاده را برای شما رقم می‌زند.

به علاوه از همه این‌ها که بگذریم می‌توانید از همان تفریحات رایج مثل قایق سواری، کروز غروب آفتاب، اسکی روی آب، جت اسکی سواری، قایق سواری، کایاک سواری، شوتینگ، پالاگلایدر، پاراسلینگ، و فلای برد سواری لذت ببرید و یا با تورهای غواصی به وسط دریا بروید و در کنار ماهی‌ها و دلفین‌های بازیگوش شنا کنید. دبی همه اینها را یکجا به شما ارائه می‌دهد و همچون دنیایی سحرانگیز شما را به ماجراجویی‌های خودش دعوت می‌کند. برای فعالیتی غیرآبی در فضای سرپوشیده رفتن به بازار قدیم دبی و بازار طلافروشان را هم در فهرست کارهایتان در تور دبی داشته باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا