ایلان ماسکگوناگون

رونمایی از اولین ایستگاه تونل‌‎های زیرزمینی شرکت بورینگ در لاس وگاس

اولین ایستگاه مسافری در شبکه تونل‌های وسایل نقلیه Vegas Loop شرکت بورینگ متعلق به ایلان ماسک، رونمایی و اعلام شد که این ایستگاه در زیر مرکز همایش (Convention Center) لاس وگاس احداث خواهد شد.  

این اولین ایستگاه از ۵۵ ایستگاهی خواهد بود که در امتدا یک تونل ۲۹ مایلی (تقریبا ۴۶ کیلومتری) راه‌اندازی خواهد شد و قرار است این مرکز را به زیر ساختمان World Resorts در آن طرف بلوار لاس وگاس متصل کند.  

شرکت بورینگ انتظار دارد که سفر میان این دو نقطه، تنها در چند دقیقه انجام شود. اسکات سیبلا، مدیر این پروژه در لاس وگاس گفت که امروز برای لاس وگاس، لحظه‌ای تاریخی است. ایستگاه مسافری ما بازدید از Resort Worlds را برای افرادی که در مرکز همایش لاس وگاس هستند، آسان‌تر از همیشه خواهد کرد و نهایت ما را به نقاط مهم در سراسر شهر متصل می‌کند.

شرکت بورینگ کار خود را در سال ۲۰۱۹ روی تونل‌های لاس وگاس با سرمایه ۴۷ میلیون دلار آغاز کرد و حفاری‌ها در ماه مه سال بعد به پایان رسید. سیستم Vegas Loop در صورت بهره‌برداری به مسافران اجازه می‌دهد تا سوار بر خودروهای تسلای خود، بین نقاط مختلف شهر و بدون هیچ ترافیک و در کمترین زمان، سفر کنند.  

مقامات اعلام کردند که در هر ساعت، حدود ۵۷ هزار مسافر می‌توانند از طریق این سیستم تونلی تردد کنند و همچنین هیچ پولی از مالیات‌دهندگان برای ساخت این ایستگاه‌ها و تونل‌ها هزینه نخواهد شد.

شرکت بورینگ پیشتر اعلام کرد که هزینه‌های ساخت تونل را پرداخت خواهد کرد که به نظر می‌رسد که قصد دارد تا برای آن دسته از مراکزی که خواهان تاسیس ایستگاه در نزدیکی خود هستند، دستورالعملی را برای پرداخت بخشی از هزینه‌های ساخت و ساز تدوین کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا