گوگل

سئو تکنیکال چیست؟ تکنیک‌های بهینه سازی این روش

سئوی تکنیکال همان سئو فنی یکی از موارد بسیار مهم است زیرا قبل از هر گونه اجرا و پیاده سازی هر مدل طراحی مانند استراتژی‌های محتوا و استراتژی‌های مرتبط با لینک‌های خارجی باید در وب سایت انجام شود. اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم اولین قدم در انجام سئو برای یک وب سایت سئوی تکنیکال است که به طور کامل به توضیح و نحوه بهبود آن می‌پردازیم.

سئوی تکنیکال اساساً زیرمجموعه‌ای از سئو است که با بهینه‌سازی ساختار صفحه وب و اطمینان به مدیران از اینکه ربات‌های گوگل به راحتی می‌توانند وب سایت را کراول و نشانک‌گذاری کنند.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/seo

چرا سئوی تکنیکال مهم است؟

موتورهای جستجو می‌خواهند مرتبط‌ترین و بهترین محتوا را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند و برای این کار عوامل مختلفی را برای تعیین رتبه وب سایت‌ها در نظر می‌گیرند. برخی از این عوامل به تجربه کاربر مانند سرعت وب سایت‌ها بستگی دارد. موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت‌ها باید فاکتورهای دیگری مانند داده‌های ساختار یافته، وجود نقشه سایت و… را نیز در نظر بگیرند.

اگر به تکنیک‌های سئو توجه داشته باشید و وب سایت خود را به بهترین نحو بهینه سازی کنید، موتورهای جستجو می‌توانند صفحات وب شما را بسیار راحت‌تر بررسی کنند و در نتیجه رتبه بسیار بهتری به وب سایت شما می‌دهند. عدم توجه به سئوی تکنیکال می‌تواند برای وب سایت شما گران تمام شود. برای مثال، کسانی که به این فایل robots. txt  اهمیتی نمی‌دهند، ممکن است با نصب افزونه‌ای که از کراول ربات‌های گوگل در وب سایت جلوگیری می‌کند، اشتباهاً کد جدیدی اضافه کنند.

روش‌هایی برای بهتر کردن سئو تکنیکال

مانند سایر رویکردهای سئو، چندین راه برای بهبود سئو تکنیکال سایت وجود دارد که در اینجا به چهار مورد مهم اشاره می‌کنیم. رعایت این نکات به وب سایت شما کمک می‌کند تا در صفحه نتایج جستجو نسبت به وب سایت‌های دیگر رقبا رتبه بالاتری داشته باشد.

  • بهینه سازی ساختار سایت برای کمک به ربات‌های گوگل

در سئو تکنیکال، توجه ویژه به بهینه سازی ساختار وب سایت برای ربات‌های گوگل بسیار مهم است. شما باید مطمئن شوید که موتورهای جستجو و ربات‌های آنها قادر به کراول و مشاهده لینک‌های صفحات وب هستند.

ربات‌ها با دنبال کردن لینک ها، محتوای وب سایت را دنبال می‌کنند. بهترین راه برای نمایش محتوای بسیار مهم به موتورهای جستجو، داشتن ساختار لینک سازی داخلی مناسب است.

خوشبختانه راه‌های مختلفی برای هدایت و راهنمایی ربات‌ها وجود دارد و مدیران وب سایت‌ها این توانایی را دارند که تعیین کنند موتورهای جستجو چه صفحاتی را فهرست کنند یا کدام صفحات را کراول نکنند.

  • سرعت وب سایت را افزایش دهید.

کاربران اینترنت و موتورهای جستجو، وب سایت‌هایی را دوست ندارند که خیلی کند هستند و صفحات را خیلی دیر باز می‌کنند. اولین قدم در سئو افزایش سرعت وب سایت است، زیرا ممکن است بیشترین تأثیر را بر اعتبار وب سایت و هم در رتبه وب سایت داشته باشد.

ابزارهای زیادی مانند GT Matrix و… برای تست سرعت سایت موجود است که اطلاعات مفیدی در مورد سرعت بارگذاری صفحات و رفع مشکلات آنها ارائه می‌دهد. برای حل بسیاری از مشکلات موجود در وب سایت‌ها به تیمی از توسعه دهندگان یا برنامه نویسان نیاز دارید.

برای بهبود سئوی تکنیکال وب سایت می‌توانید با انجام کارهایی مانند فشرده سازی تصاویر، نصب افزونه‌هایی که سرعت سایت را بهینه می‌کنند و یا با خرید هاست‌هایی که سرعت بیشتری دارند، این مشکل را برطرف کنید.

  • از فایل txt استفاده کنید.

این فایل در ریشه سایت ذخیره خواهد شد، یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای بهبود سئوی تکنیکال وب سایت می‌باشد. البته در ویرایش آن باید دقت زیادی داشته باشید زیرا حذف یا افزودن دستور اشتباه به این فایل روی دید وب سایت تاثیر می‌گذارد.

بسیاری از کاربران به اشتباه برخی از فایل‌های CSS و JS را با استفاده از این فایل مسدود می‌کنند و از دیدن سایت آنطور که باید توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کنند.

زمانی می‌توانید از این فایل استفاده کنید که نمی‌خواهید موتورهای جستجو یک یا چند قسمت خاص از وب سایت شما را علامت گذاری کنند. با قرار دادن عبارت «robots. txt/» در پایین آدرس وب سایت خود می‌توانید این فایل را مشاهده کنید.

  • پیوند‌های شکسته و بر طرف کردن مشکلات صفحات 404

لینک دادن به صفحات دارای خطای ۴۰۴ یا صفحات مرده هیچ فایده‌ای برای وب سایت شما ندارد و همچنین به سئو و رتبه وب سایت شما آسیب وارد می‌کند. اگر وب سایت شما یک لینک خروجی به صفحه‌ای دارد که صفحه آن تغییر یا حذف شده است، موتورهای جستجو در کراول آن با مشکل مواجه می‌شوند و باعث خطاهای زیادی در پنل جستجو می‌شود. همیشه پیوندهای خود را با ابزارهای سئو بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل، آماده جایگزینی صفحه باشید.

نتیجه گیری

سئو تکنیکال تضمین می‌کند که موتورهای جستجو صفحات و محتوای وب سایت شما را به بهترین شکل ممکن ببینند. سئوی تکنیکال بسیار گسترده است و می‌توانید موارد جدیدی را با آن مشاهده کنید.

اگر دستورالعمل‌های این مقاله را به درستی دنبال کنید، مطمئناً نتیجه خوبی برای شما به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

‫844 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا