گوناگون

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان یک روش کم هزینه و مناسب برای نوسازی فضای داخلی و بیرونی ساختمان به حساب می‌آید، در واقع با استفاده از روش‌های نوسازی ساختمان می‌توان تغیرات کلی و قابل توجهی در معماری ساختمان ایجاد نمود. به طور کلی بازسازی ساختمان معمولا برای بناهای قدیمی استفاده می‌شوند تا بتوان با هزینه مناسب تعمیرات کلی روی طراحی داخلی و نمای خارجی ساختمان اعمال نمود

آشنایی با مفهوم بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی یا نوسازی ساختمان به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که طی آن یک بنا بدون خراب شدن و ساختن دوباره، با انجام تعمیرات و ایجاد تغیرات شکل تازه و متفاوتی به خود می‌گیرد. در واقع طی روند بازسازی کلیه بخش‌های ساختمان که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند شناسایی و اقدامات لازم روی آن‌ها اعمال می‌شود.

در زمان انجام نوسازی و بازسازی ساختمان نکات مهمی باید رعایت شود که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، علاوه بر این پیش از هر اقدامی باید تمامی مراحل را شبیه سازی شده و سبک یا روش بازسازی را انتخاب گردد تا با توجه به شبیه سازی انجام شده هزینه‌های کلی برآورد شود.

مراحل نوسازی و بازسازی منزل

همانطور که عنوان شده راعایت اصول استاندارد و انجام کلیه مراحل نوسازی و باز سازی به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را بگیرید، این مراحل به ترتیب زیر باید انجام شود:

  • مشخص نمودن محدوده بازسازی بر اساس میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید
  • مراجعه به شرکت متخصص و همکاری با آن می‌تواند در سریع امور و بهبود کیفیت آن نقش سازنده‌ای داشته باشد.
  • انتخاب یک طرح و دکوراسیون مشخص که هارمونی لازم را با وسایل شما داشته باشد تا در این صورت از خرید لوازم و اثاث جدید معاف شوید.
  • برآورد هزینه‌های نهایی با استفاده از تکنولوژی شبیه سازی
مراحل نوسازی و بازسازی منزل
مراحل نوسازی و بازسازی منزل

روش‌های بازسازی ساختمان

پس از انجام بررسی‌های لازم و تعیین مراحل می‌بایست یک سبک بازسازی و نوسازی ساختمان را انتخاب و بر اساس آن عمل نمایید. معمولا انتخاب سبک تاثیر مستقیمی بر هزینه‌های نهایی خواهد داشت پس لازم است پیش از انتخاب آن تمامی شرایط را بسنجید:

  • نوسازی و بازسازی ساختمان به روش حفاظتی که سبب می‌شود طی آن کلیه هزینه‌ها و مدت زمان انجام پرژه تحت کنترل اجرا کننده باشد و به خوبی مدیریت شود.
  • بازسازی ساختمان بدون تغیر در سبک یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های نوسازی به حساب می‌آید که طی آن سبک و سیاق ساختمان دست خوش تغیرات زیادی نخواهد شد و هدف از بازسازی به نوعی مرمت بنا است.
  • نوسازی ساختمان از طریق پاکسازی سبکی این امکان را فراهم نموده تا بتوانید تنها بخش‌هایی که نیاز به تغیر و تعمیر دارند مورد بررسی قرار بگیرد و پس از اتمام کار، بنا عمر دوباره بگیرد.
  • بازسازی ساختمان به روش تکمیلی دست شما را برای اعمال هر گونه تغیر باز می‌گذارد، در واقع در این سبک که معمولا بر روی بنا‌های فرسوده و بسیار قدیمی اعمال می‌شود تغیرات به صورت کلی انجام خواهد شد.
  • برای بازسازی ساختمان به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که دیوار پوش‌های استفاده شده در ساختمان بسیار مهم هستند و کیفیت آنها تاثیر بسیار زیادی روی بازسازی شما خواهد داشت.
نکات مهم در انجام نوسازی ساختمان
نکات مهم در انجام نوسازی ساختمان

نکات مهم در انجام نوسازی ساختمان

با توجه به مراحل و روش‌های عنوان شده شما می‌توانید سبک‌های متفاوت را برای بازسازی و نوسازی ساختمان انتخاب نمایید، البته توجه داشته باشید که رعایت برخی اصول و نکات در اجرای تمامی سبک‌ها لازم الاجرا است، این نکات شامل موارد زیر می‌باشند:

  • برترین کیفیت را انتخاب کنید

برخی افراد به منظور کاهش هزینه‌های نوسازی ساختمان، سعی می‌کنند بخش‌هایی از مراحل بازسازی را نادیده بگیرند و یا کیفیت را فدای قیمت کنند، این اشتباه می‌تواند کلیه اقدامات دیگر شما را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم پیش از نوسازی و بازسازی ساختمان حتما هزینه‌های خود را برآورد کنید و یا با توجه به بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید سبک بازسازی کم هزینه‌تری را انتخاب نمایید.

  • متناسب با سبک زندگی خود طراحی کنید

به یاد داشته باشید که قرار است شما در این ساختمان زندگی کنید پس متناسب با سبک زندگی خود یکی از روش‌های بازسازی و نوسازی ساختمان را انتخاب نمایید و از سبک‌های تجملاتی و پیشرفته که حس آرامش و راحتی را از شما می‌گیرد دوری کنید.

آشنایی با بخش‌های مهم برای بازسازی ساختمان

پس از آشنایی کامل با مفاهیم اولیه بازسازی و نوسازی ساختمان بهتر است کمی وارد جزئیات شده و با نحوه نوسازی و تعمیرات ساختمان برای مهم‌ترین بخش‌ها آشنا شوید. بدون شک آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی جز ضروری‌ترین بخش‌های خانه به حساب می‌آیند از این رو تعمیرات آن‌ها باید بر اساس روش‌های خاصی انجام بگیرد تا در عین داشتن هماهنگی با سایر قسمت‌های ساختمان، امکان استفاده ساده را نیز فراهم کند.

  • آشپزخانه

کابینت‌های قدیمی،   کانتر‌های پهن و جا گیر، کمبود جا برای اضافه کردن لوازم ضروری و هزاران مشکل دیگر که باعث عدم استفاده درست و بهینه از فضای آشپزخانه می‌شود از جمله دلایل بازسازی این بخش است. از آنجایی که آشپزخانه به قلب خانه شهرت دارد پس بهرمندی از یک سبک درست و اصولی می‌تواند قلب خانه را به بخش مرکز توجهات تبدیل کند.

  • سرویس بهداشتی

با توجه به اهمیت این بخش در ساختمان کلیه تعمیرات و نوسازی باید بر اساس اصول استاندارد انجام شد، اگر قصد جابجایی این بخش را دارید لازم است به نکات زیادی همچون نحوه لوله کشی و تاسیسات، هواکش و تهویه، عایق بندی درست، استفاده از پوشش دیوار ها، کف و سقف و…توجه کنید.

نتیجه گیری

بازسازی و نوسازی ساختمان یکی از روش‌های مرسوم برای تعمیرات به حساب می‌آید که به واسطه آن می‌توانید با صرف هزینه کمتر نمای داخلی و خارج ساختمان را به نحوه احسنت و باب میل خود تغیر دهید. در این روش می‌توانید با کمک سبک‌های مختلف طراحی داخلی منحصر به فردی داشته باشید و هر بخش از ساختمان را با توجه به نوع کاربرد آن به یک سبک بازسازی نمایید. سایت نیازمندیها به شما در این امر بسیار کمک می‌کند

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا