مایکروسافت

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۸.۱

مایکروسافت در سال ۲۰۱۳، نسخه جدید ویندوز ۸.۱ را یک سال پس از معرفی نسخه قبلی خود به بازار عرضه کرد و قرار بود برخی از نواقص و کاستی‌های ویندوز ۸ را برطرف کند.  

اگرچه این اقدام، گامی‌رو به‌جلو محسوب می‌شد اما مطابق با انتظارات نبود و طولی نکشید که ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. حال طبق آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت در حال آماده‌سازی مقدماتی است که پیام‌های هشدار و آکاهی‌دهنده‌ای را در خصوص پایان پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ برای کاربران ارسال کند.  

همانطور که می‌دانید مایکروسافت در ۹ ژانویه ۲۰۱۸ به پشتیبانی اصلی از ویندوز ۸.۱ پایان داد و قرار است در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ پشتیبانی کامل از این نسخه به اتمام برسد که از این تاریخ به بعد دیگر، پشتیبانی‌های فنی، آپدیت‌ها و بسته‌های امنیتی برای این نسخه ارائه نخواهد شد.  

این تصمیم در حالی اجرا خواهد شد که مایکروسافت می‌داند برخی از سیستم‌های مجهز به ویندوز ۸.۱ کاربران، از ویندوز ۱۱ پشتیبانی ن‌می‌کند اما اعلام کرد که ویندوز ۱۰ همچنان می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای این به‌روزرسانی باشد.  

از سویی دیگر، پشتیبانی از ویندوز ۱۰ نیز قرار است در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ یعنی حدود سه سال دیگر به پایان برسد. با در نظر گرفتن این شرایط، بهترین انتخاب برای کاربران فعلی نسخه‌های قدی‌می‌ویندوز، انتخاب سیست‌می‌جدید و یا ارتقای آن به حداقل مشخصات مورد نیاز برای دریافت ویندوز ۱۱ می‌تواند باشد.  

بر اساس آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت از ماه ژوئیه پیش رو، ارسال نوتیفیکیشن‌های مربوط به زمان پایان پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ را برای دارندگان دستگاه‌های مجهز به این نسخه آغاز خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا