اپل

تشکیل اولین اتحادیه کارگری توسط کارمندان اپل استور مریلند

کارمندان اپل استور در شهر تاوسن ایالت مریلند به تشکیل اتحادیه کارگری و عضویت در این اتحادیه رای دادند. 

بر اساس گزارش ائتلاف کارگران خرده‌فروشی سازمان‌یافته (CORE) که شکل‌دهی و مدیریت اتحادیه‌های کارگری در اپل را دنبال ‌می‌کند. کارمندان این فروشگاه اپل در مریلند با اکثریت آرا، موافقت خود را برای تشکیل این اتحادیه و پیوستن به انجمن بین المللی کارگران ماشین و هوافضا اعلام کردند. 

با این رای تاریخی، اپل استور مریلند در حال تبدیل شدن به اولین فروشگاه دارای اتحادیه در آمریکا است. رای موافق کارگران اپل استور در ایالت مریلند برای تشکیل اتحادیه در حالی ثبت شد که چندی پیش، کارگران فروشگاه دیگری در آتلانتا که خواهان تشکیل اتحادیه بودند، از تصمیم خود برای رای‌گیری در این خصوص منصرف شدند. 

علی‌رغم آنکه اپل صراحتا مخالفت خود را با سازماندهی کارمندان برای ایجاد این اتحادیه‌ها نشان نداده، اما به اقداماتی برای جلوگیری از تشکیل این اتحادیه‌ها توسط کارگران این شرکت متهم شده است. 

در گزارش‌ها آمده که اپل، با یک شرکت حقوقی را برای مقابله با ایجاد اتحادیه‌های کارگری قرارداد بسته است؛ شرکتی به نام Littler Mendelson که سابقه همکاری با غول‌های بزرگی همچون استارباکس، مک‌دونالد و نیسان را در کارنامه دارد.

در ایالت جورجیا، برگزارکنندگان جلسه رای‌گیری به تشکیل اتحادیه در Cumberland Mall به دلیل تهدیدهایی که علیه آنها مطرح شد، این مراسم را لغو کردند. رابرت مارتینز جونیور، رئیس IAM International طی بیانیه‌ای پس از این رای‌گیری گفت: من شجاعت اعضای CORE در فروشگاه اپل در تاوسن برای دستیابی به این پیروزی تاریخی را تحسین ‌می‌کنم. 

وی ادامه داد: آنها از خودگذشتگی بزرگی را برای هزاران کارمند اپل در سراسر جهان کردند که چشمشان به این انتخابات بود. من از تیم کوک، مدیر عامل اپل ‌می‌خواهم که به نتایج انتخابات احترام بگذارد. این پیروزی نشان‌دهنده تقاضای فزاینده برای تشکیل اتحادیه‌ها در فروشگاه‌های اپل و صنایع مختلف در سراسر ایالات متحده است.

‌می‌توان انتظار داشت که رای‌گیری اخیر، تلاش‌های جاری برای تشکیل اتحادیه در دو فروشگاه اپل واقع در نیویورک و کنتاکی را تقویت خواهد کرد اما باید دید که نتیجه رای‌ها با آنچه در مریلند مشاهده شد، تکرار خواهد شد یا خیر.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا