گوناگون

نسخه وب رایگان فوتوشاپ عرضه شد

این نسخه فعلا برای کاربران کانادایی عرضه شده است.

چند ماه پس از انتشار اخباری مبنی بر تصمیم ادوبی برای عرضه نسخه وب ابزار ویرایش عکس فتوشاپ، حال این شرکت از عرضه فوتوشاپ تحت وب رایگان برای برخی از کاربران خبر داد. 

به گفته ادوبی، این نسخه فعلا به صورت آزمایشی در اختیار کاربران کانادایی قرار گرفته و قرار است در آینده کاربران دیگر کشورهای جهان نیز امکان استفاده از آن را پیدا کنند. بر اساس این گزارش، از این پس، هر کاربری در کانادا که یک حساب کاربری ادوبی ایجاد کند، می‌تواند به نسخه رایگان و تحت وب فوتوشاپ دسترسی داشته باشد. 

ادوبی در پاسخ به این سوال که ابزار مذکور چه زمانی برای تمامی‌کاربر در سراسر جهان عرضه خواهد شد، عنوان کرد که پس از بررسی بازخوردهای دریافتی، تصمیم نهایی در خصوص زمان عرضه جهانی گرفته خواهد شد.

سالهاست که فوتوشاپ به عنوان یکی از ابزارهای اصلی در حوزه ویرایش تصاویر شناخته می‌شود اما الزام به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه بسیاری از افراد را از نصب و استفاده از این ابزار منصرف می‌کند. 

از طرفی دیگر‏، برنامه‌های مشابه رایگانی همچون Pixlr، Canva و Photopea در طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و توانسته بخش زیادی از کاربران را به خود جذب کنند. 

حال شرکت ادوبی برای جذب این گروه از کاربران، اقدام به عرضه نسخه‌ای رایگان و تحت وب اپلیکیشن فوتوشاپ خود کرده که ابزارهای اولیه و ضروری برای کار با تصاویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

این شرکت امیدوار است که از این طریق بتواند این دسته از کاربران را به خرید اشتراک ترغیب و آنها را به کاربران پولی فوتوشاپ تبدیل کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که در آینده برخی از قابلیت‌های پیشرفته ویرایش تصاویر به نسخه وب اضافه خواهد شد که تنها از طریق خرید اشتراک قابل استفاده خواهد بود.

بد نیست بدانید که ادوبی در پاییز گذشته، امکان اجرای نرم‌افزارهای فوتوشاپ و ایلاستریتور را در مرورگر وب فراهم کرد که البته دسترسی به ابزارها و قابلیت‌های ویرایشی نسبتا محدود بود.

حال در اقدام اخیر این شرکت، نسخه وب رایگان فوتوشاپ به طور قابل‌توجهی به ابزارهای ویرایشی مجهز شده و کاربران می‌توانند پروژه‌های جدیدی را شروع کنند و یا به ابزارهای پیشرفته تصحیح رنگ و ویرایش دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا