گوگل

عبور کاربران فعال ماهانه یوتیوب Shorts از مرز ۱.۵ میلیارد نفر

یوتیوب به‌تازگی اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه سرویس یوتیوب Youtube Shorts از مرز ۱.۵ میلیارد نفر هم عبور کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شد که یوتیوب چندی پیش نیز از عملکرد موفق  یوتیوب شورتس  خبر داده بود، اما تاکنون جزییاتی در تایید این ادعا منتشر نشده بود.  

طبق این گزارش، در حالی کاربران فعال ماهانه یوتیوب شورتش از ۱.۵ میلیارد فراتر رفته که رقیب اصلی آن یعنی تیک‌تاک علی‌رغم شروع به‌کار زودتر، اکنون حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد. از طرفی دیگر، یوتیوب شورتس با الگوبرداری از تیک‌تاک راه‌اندازی شد که اکنون توانسته از آن پیشی بگیرد.

دلایل مختلفی برای محبوبیت یوتیوب شورتس وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به فرمت کوتاه این ویدیوها اشاره کرد. این شرکت اعلام کرد کانال‌هایی که ویدیوهای کوتاه و طولانی را پست کردند، نسبت به تولیدکنندگان محتوایی که فقط کلیپ‌های طولانی ارسال کردند، افزایش تعداد مشترکان و همچنین مدت زمان مشاهده محتواهای خود را تجربه کردند.

یوتیوب از این اتفاق به عنوان «واقعیت بیننده امروزی» یاد کرد که نشان دهنده تمایل کاربران به تماشای محتواهای متنوع در زمان و مکان‌های مختلف است. ممکن است کاربر ویدیوهای کوتاه را در بازه‌های زمانی رفت‌وآمد خود تماش کند و در زمان‌های استراحت نیز ویدیوهای طولانی را ببیند.

این آمار به وضوح نشان می‌دهد که یوتیوب شورتس به رقیبی جدی و قدرتمند برای تیکب‌تاک و استوری اینستاگرام تبدیل شده است. همچنین این میزان مشترک، می‌تواند سازندگان را مجاب کند تا محتواهایی را برای این سرویس تولید و از این طریق درآمدزایی کنند.

در حال حاضر، تنوع در اندازه ویدیوها مختص یوتیوب و سرویس شورتس نیست و اخیرا اینستاگرام امکان تولید ویدیوهای طولانی را به پلتفرم خود اضافه کرد و تیک‌تاک نیز مدت زمان ویدیوهای خود را به ۱۰ دقیقه افزایش داد.

با این حال، تفاوت‌هایی نیز میان اولویت‌های این پلتفرم‌ها وجود دارد به طوری که تیک‌تاک و اینستاگرام، ویدیوهای طولانی را گزینه‌ای برای چهره‌های شناخته شده شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفتند اما یوتیوب، سرویس شورتس را برای تقویت تولیدات طولانی ایجادکنندگان محتوا طراحی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا