اپلموبایل

با ۷ قابلیت برتر آی او اس ۱۶ آشنا شوید

نگاهی به ویژگی های جالب iOS 16 اپل

با توجه به گزارش‌هایی که تا کنون درباره نسخه ۱۶ آی‌اواس اپل منتشر شده، به نظر می‌آید این نسخه مدرن و متفاوت‌تر از نسخه‌های پیشین خواهد بود. در کنفرانس سالیانه WWDC  شرکت اپل، نسخه ۱۶ رونمایی شده و تغییرات متعددی از این نسخه از جمله در زمینه برقراری ارتباط، شخصی سازی و مسائل مربوط به حریم شخصی، در این کنفرانس معرفی شد. همچنین چندین آپدیت بزرگ در قسمت قفل صفحه نمایش آیفون (iPhone’s lock screen) در این نسخه گنجانده شده است. تغییراتی درقسمت‌های Messages app  و Wallet نیز معرفی شد.

نسخه بتا (آزمایشی) آی‌اواس ۱۶ در حال حاضر عرضه شده است و نسخه آزمایشی عمومی نیز در ماه جولای (تیرماه) عرضه خواهد شد. برای عرضه رسمی این نسخه باید تا فصل پاییز منتظر بمانیم. احتمالا برنامه عرضه نسخه جدید آی‌اواس مصادف خواهد شد با رونمایی از آیفون ۱۴ که مدت‌هاست شایعات آن در دنیای مجازی منتشر شده است.

همچنین نسخه نرم افزاری جدید اپل، به روی آیفون ۸ و مدل‌های بالاتر کار خواهد کرد.

ویرایش و حذف پیام‌های ارسال شده

تایپ و ارسال اشتباهی پیغام‌ها و شرمندگی‌های بعد از ارسال، حالا دیگر به خاطره تبدیل شده است. این جمله را نائب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزاری  اپل، همزمان با معرفی تعدادی از قابلیت‌های پر درخواست در قسمت پیغام رسانی Messages گفته است.

اول  از همه، از این به بعد قادر خواهید بود پیغام‌های ارسال شده خود را ادیت یا ویرایش کنید. پس اگر بعد از ارسال یک پیغام متوجه اشتباه تایپی یا هر مشکل دیگر شدید، قادر خواهید بود این پیغام را حتی بعد از ارسال کامل آن، تغییر داده و ویرایش کنید. البته یک عبارت کوچک- ویرایش شده- کنار پیغامتان قرار خواهد گرفت.

با ۷ قابلیت برتر آی او اس ۱۶ آشنا شوید
در قسمت پیغام ها، میتوانید پیغام‌هایی که قبلا ارسال شده‌اند را ویرایش کنید.

قابلیت بعدی، ممکن است مورد علاقه بسیاری باشد٬ امکان حذف کامل پیغام ارسال شده است. اگر تصادفا پیغامی را ارسال کردید که ناتمام بوده، می‌توانید از ابزار Undo Send استفاده کرده و از خوانده شدن پیغام جلوگیری کنید.

و در آخر، می‌توانید پیغام‌ها و پست‌ها را تحت عنوان «خوانده نشده» نشانه گذاری کنید. این قابلیت به خصوص در مواقعی کاربرد دارد مثلا زمایکه فرصت جواب دادن به یک پیغام را در آن لحظه ندارید ولی می‌خواهید طرف مقابل  بداند که پیغام او را دریافت کرده‌اید اما بعدا به آن پاسخ خواهید داد.

تنظیم دلخواه لاک اسکرین

یکی از قسمت‌هایی که کاربران آیفون بیشترین تماس چشمی با آن را دارند، لاک اسکرین است. به خصوص آن دسته از کاربرانی که با استفاه از قابلیت تشخیص چهره، قفل گوشی را باز می‌کنند. در نسخه آی‌اواس ۱۶، تا به امروز مهم‌ترین قابلیت مرتبط با لاک اسکرین معرفی شده است. برای اجرای قابلیت ادیت لاک اسکرین، تنها کافیست دگمه کناری دستگاه را فشار داده و نگه دارید و چندین استایل متفاوت برای لاک اسکرین ارائه می‌شود که در هر استایل، رنگ و فیلتر عکس صفحه نمایش و همچنین نوع فونت حروف لاک اسکرین متفاوت بوده و تمام آیکون‌ها در هر استایل، با تم اصلی انتخاب شده قرابت دارند. گوگل  این قابلیت را هنگام عرضه اندروید ۱۲ تحت عنوان Material You عرضه کرد و به نظر می‌رسد اپل این قابلیت مشابه را حالا برای آیفون‌های خود عرضه کرده است.

فونت عبارات تاریخ و ساعت نیز در این قابلیت، قابل تنظیم به دلخواه کاربر هستند و همچنین ویجت‌های مختلفی مانند دما، activity rings یا تقویم می‌تواند به صفحه لاک اسکرین اضافه شود.

کاربر همچنین می‌تواند چندین صفحه لاک اسکرین ایجاد کرده که در هرکدام ویجت‌های مختلف استفاده شده‌اند و کاربر می‌تواند این صفحات را به راحتی جابه جا کرده و یکی را انتخاب کند. همچنین گزینه‌ای با  قابلیت photo-shuffle (انتخاب تصادفی عکس‌ها) وجود دارد که به صورت اتوماتیک تصاویر لاک اسکرین را تغییر می‌دهد.

قابلیتی که بسیاری از کاربران اپل  امیدوار بودند امسال عرضه شود، قابلیت always-on display است که مدت‌هاست تقریبا تمامی گوشی‌های اندروید این  قابلیت را دارند. حتی این قابلیت به روی اپل واچ نیز وجود دارد و حالا دوست داران اپل امیدوارند که همراه با آیفون ۱۴ عرضه شود.

با ۷ قابلیت برتر آی او اس ۱۶ آشنا شوید
در آی او اس ۱۶، قابلیتی اضافه شده که برنامه نویسان با استفاده از ابزاری به نام Live Activities می‌توانند نحوه نمایش نوتیفیکیشن‌ها ی آیفون را روی صفحه لاک اسکرین تغییر دهند.

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی طی یک دهه گذشته به این قابلیت always-on display مجهز شده‌اند. در این قابلیت، صفحات نمایش OLED تنها توسط پیکسل‌های مورد نیاز روشن می‌شوند و برخی از اطلاعات روی صفحه نمایش مانند زمان یا برخی از نوتیفیکیشن‌ها با نور به خصوصی روشن می‌شوند تا کاربر راحت‌تر بتواند آنها را ببیند.

نوتیفیکیشن‌ها  و فعالیت‌های لحظه‌ای (Live Activities)

گاهی اوقات نوتیفیکیشن‌ها کل صفحه لاک اسکرین و تصویر آن را می‌پوشانند. به همین دلیل در آی او اس ۱۶، نوتیفیکیشن‌ها به پایین صفحه انتقال داده شده اند. هر بار که یک نوتیفیکیشن جدید دریافت می‌کنید، به جای اینکه همه نوتیفیکیشن‌ها روی هم جمع شده و یک لیست به کاربر نمایش داده شود، به حالت یک چرخ و فلک عمودی روی صفحه دیده می‌شوند که هم شکیل‌تر است و هم استفاده تک دستی از آیفون را راحت می‌کند.

در آی او اس ۱۶ همچنین یکی دیگر از مشکلات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها برطرف شده است. گاهی اوقات کاربر چندین نوتیفیکیشن پشت سر هم در یک ردیف دریافت می‌کند. ابزار جدیدی برای توسعه دهندگان برنامه‌ها عرضه شده که Live Activities نام دارد. با استفاده از این ابزار می‌توان به جای دریافت پشت سر هم و مزاحم چندین نوتیفیکیشن باهم،  شیوه نمایش نوتیفیکیشن‌ها را تغییر داد.

با کمک Live Activities کار را برای دنبال کردن وقایع ورزشی، پیگیری برنامه‌های ورزشی روی گوشی و حتی پیگیری سفارش تاکسی اینترنتی راحت‌تر می‌شود.

شما می‌توانید با لمس و نگه داشتن انگشت خود به روی یک تصویر، یک قسمت از عکس را از زمینه جدا کرده و در قسمت دیگری مانند قسمت پیغام‌ها بچسبانید.

قابلیت Visual Lookup برای عکس‌ها

در آی او اس ۱۵ در قابلیت Visual Lookup، عکس‌ها تحلیل شده و اشیایی مانند هواپیما، مکان‌های معروف و حتی حیوانات خانگی، شناسایی می‌شوند. در آی‌اواس ۱۶، این قابلیت ارتقا یافته است. زمانیکه نام عکس (مثلا نام سگ در عکس زیر) را لمس می‌کنید می‌توانید، تصویر سگ را از پشت زمینه آن در عکس جدا کرده و آن را جای دیگر بچسبانید مثلا در قسمت پیغام‌ها. ابزار tap and hold (لمس و نگه داشتن) می‌تواند پشت زمینه عکس  را حذف کند.

 

مدیر اپل Craig Federighi طی سخنرانی اصلی در کنفرانس WWDC، قابلیت SharePlay در قسمت پیغام‌ها را معرفی کرد.

SharePlay به پیغام‌ها اضافه شد

SharePlay که در نسخه iOS ۱۵ معرفی شد، به کاربر این امکان را می‌دهد که هنگام برقراری ارتباط با دیگران از طریق فیس تایم، فایل، عکس یا فیلم با دیگران به اشتراک گذاری کند. آی‌اواس ۱۶ این امکان را دارد که اپلیکیشن‌های بیشتری را جستجوکرده که از قابلیت SharePlay پشتیبانی می‌کنند.

اما جذاب‌ترین امکانی که به قابلیت SharePlay اضافه شده، تلفیق آن با برنامه پیغام رسانی  Messages app است. طبق گفته اپل، این قابلیت یکی از پر درخواست‌ترین  تقاضاها از طرف توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های این پلتفرم بوده است. از این به بعد، هر کاربر اپل که بخواهد می‌تواند مثلا از پلتفرم Disney Plus، فیلمی را به همراه دوستش از طریق SharePlay مشاهده کرده و همزمان با او چت کند.

قابلیت Safety Check این امکان را به کاربر می‌دهد تا اطلاعات مربوط به لوکیشن و به اشتراک گذاری این اطلاعات را به اختیار کنترل کرده و برای دسترسی به آن، رمز عبور قرار دهد. این قابلیت با هدف کمک به افرادی طراحی شده که در رابطه‌های اشتباه بوده و پارتنر‌های سواستفاده گر دارند.

 قابلیت Safety Check

قابلیت جدید Safety Check، برای کمک به افرادی طراحی شده که داخل یک رابطه مشکل‌دار هستند و طرف مقابل از آنها سواستفاده می‌کند. از طریق این قابلیت، فرد این امکان را دارد که دسترسی به اطلاعات مکانی را کنترل کرده و با استفاده از رمز عبور و دیگر امکانات، کنترل اطلاعات خود را در دست بگیرند.

به روز رسانی‌های Focus Mode و فیلترهای Focus

قابلیت Focus Mode، به روز رسانی‌های متعددی دریافت کرده است. اولین به روز رسانی مربوط به فعالیت‌های مرتبط با قابلیت Focus   و ویجت‌هاست.   به عبارت دیگر کاربر از این به بعد می‌تواند یک صفحه لاک اسکرین  مرتبط  با Work Focus  برای خود فعال کند.

اپل  یک سری فیلتر مرتبط با قابلیت Focus  اضافه کرده که تنها هنگام حالت Focus mode به روی اپلیکیشن‌ها اضافه می‌شود. به عنوان مثال، در مرورگر سافاری، می‌توانید بر اساس آنکه کدام قابلیت  Focus mode فعال است، تعداد صفحات (Tab) را محدود کرد.

منبع: سی نت

نوشته های مشابه

‫289 دیدگاه ها

  1. iGaming 분야에서 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 제공하는 최신 프라그마틱 게임은 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 통해 최고의 엔터테인먼트를 선사합니다.
    프라그마틱플레이

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 흥미로웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 제공하고 있어요. 함께 발전하며 지식을 나눠봐요!

    https://www.12315oh.cn/
    https://www.sujanews.com
    https://www.naugblog.com

  2. iGaming 분야에서 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 제공하는 최신 프라그마틱 게임은 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 통해 다양한 엔터테인먼트를 제공합니다.
    에그벳

    프라그마틱과 관련된 이 글 정말 잘 읽었어요! 더불어 저도 제 사이트에서 프라그마틱에 대한 새로운 정보를 공유 중이에요. 함께 나누면 더 좋을 것 같아요!

    https://www.12378xs.cn/
    https://hyunmee.net/hot/
    https://www.12315lt.cn/

  3. 프라그마틱 게임은 iGaming 분야에서 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 제공하는 선도적인 공급 업체로 주목받고 있습니다.
    프라그마틱 슬롯 무료

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 정말 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 발전하며 더 많은 지식을 얻어보세요!

    https://www.12315amd.cn/
    https://www.12315kz.cn/
    https://www.hh12315.cn/

  4. 프라그마틱 플레이는 33개 언어와 다양한 화폐로 250개 이상의 게임으로 이루어진 슬롯 포트폴리오를 운영합니다.
    프라그마틱

    프라그마틱 슬롯에 대한 내용이 정말 도움이 되었어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 찾아보세요. 함께 서로 이야기하며 더 많은 지식을 쌓아가요!

    https://doggggqwe.weebly.com/
    https://gzplayer.com/hot/
    https://www.woomintech.com

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا