آمازونتکنولوژی

پرواز پهپادهای تحویل کالای آمازون تا پایان سال جاری

آمازون اعلام کرد که تحویل کالا با پهپادهای خود را در اواخر سال جاری میلادی و پس از دریافت چراغ سبز اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) آغاز خواهد کرد.  

پروژه‌ای که راه‌اندازی آن مدت‌ها به تعویق افتاده بود و حال اگر آمازون بتواند مجوز رگولاتوری را برای اجرای این طرح بگیرد، نقطه عطفی بزرگ برای این غول دنیای فناوری و تجارت الکترونیک خواهد بود که تقریبا از یک دهه پیش تاکنون، نوید استفاده از پهپادها را برای تحویل کالا به مشتریانش می‌دهد.  

البته آمازون در تحقق این هدف، گام‌های بزرگی را برداشته اما در این راه با شکست‌هایی نیز مواجه بوده است. از جمله این موانع و شکست‌ها می‌توان به چند نمونه تصادف این پهپادها، گزارش‌هایی مبنی بر نقض قوانین ایمنی و هزینه بالا اشاره کرد.  

با این حال، در بیانیه منتشر شده از سوی آمازون آمده که این شرکت مصمم به اجرای این پروژه در اواخر سال ۲۰۲۲ است. به گفته آمازون، ساکنان منطقه لاکفورد در ایالت کالیفرنیا، اولین افرادی خواهند بود که بسته‌های تحویلی پرایم این شرکت از طریق پهپادها به دستشان خواهد رسید. هرچند مشخص نشده که چه کالاهایی به واسطه این پهپادها منتقل خواهد شد.  

بدیهی است که محدودیت‌هایی همچون وزن در نظر گرفته می‌شود چراکه پهپادها تا حد مشخصی از سنگینی را می‌توانند تحمل کنند. آمازون همچنین اعلام کرد که در حال توسعه و کار روی فناوری است که بتواند قابلیت تشخیص موانع، چه در آسمان و چه در زمین، را در این پهپادها ارتقا دهد.

آمازون در ادامه اعلام کرد که مهندسان این شرکت در تلاشند تا فناوری BVLOS را به پهپادها اضافه کنند. به هر روی، شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات تحویل کالا می‌بایست قبل از هر چیز، تاییدیه FAA را دریافت کنند.

اگرچه آمازون مجوز Part ۱۳۵ را برای به پرواز درآوردن پهپادها برای تحویل کالا را دریافت کرده اما این شرکت عنوان کرد که در خصوص دیگر مجوزها، اداره هوانوردی فدرال طرح‌ها ما را بررسی خواهد کرد و در صورت جلب نظر این نهاد، تایید می‌شود که این پروژه با قانون سیاست مالی محیط زیست مطابقت دارد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا هنوز اظهارنظری در خصوص ارائه این خدمت از سوی آمازون ارائه نکرده و در این رابطه گفت: ما درباره پروژه‌های در انتظار دریافت صدور مجوز و یا مباحث مطرح شده با شرکت‌ها، صحبت نمی‌کنیم.  

جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون برای اولین بار در سال ۲۰۱۳، اعلام کرد که پهپادهای این شرکت به زودی کالاها را ظرف ۳۰ دقیقه به کاربران خواهند رساند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز پیش‌نمایشی از طراحی مجدد پهپادهای تحویل کالای پرایم ایر خود را که از توانایی پرواز عمومی‌برخوردار بودند، ارائه داد و از آغاز این پروژه در همان سال خبر داد؛ وعده‌ای که در نهایت عملی نشد.

در طی پروازهای آزمایشی چهار ماهه، پهپادهای آمازون پنج تصادف را تجربه کردند. در همین رابطه، برخی از کارمندان این شرکت نیز اعلام کردند که شرکت در خصوص استفاده از این پهپادها عجله می‌کند. آمازون اما در واکنش به این صحبت‌ها، کارمندانی را که در خصوص ایمنی این پهپادها نگرانی‌هایی را مطرح کنند، اخراج می‌کند. این شرکت مدعی است که ایمنی در اولویت آنهاست.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. اپل جلوی دسترسی رایگان به آپدیت‌های بتای توسعه‌دهندگان iOS را می‌گیرد
    تعمیرات لوازم خانگی: متخصص در تعمیرات لوازم خانگی برندهای بوش، سامسونگ و ال‌جی – شتابدهی استارت آپ ها – مجله‌ی اینترنتی

    ایلان ماسک توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار خرید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا