موبایل

انتشار تیزر گوشی متاورسی ‌اچ‌تی‌سی Viverse

اوایل سال جاری میلادی، شرکت ‌اچ‌تی‌سی از برنامه های خود برای رقابت با متاورس فیسبوک در قالب محصولی به نام Viverse خبر داد.

قابلیتی که به کاربران امکان می دهد تا با کمک فناوری واقعیت مجازی، با دیگران ارتباط برقرار کرده و یا جلساتی را ترتیب دهند و مواردی از این قبیل را با Viverse تجربه کنند. طولی نکشید که این شرکت در کنگره جهانی موبایل نیز اعلام کرد که یک گوشی هوشمند بالارده با ویژگی متاورس عرضه خواهد کرد.

حال ‌اچ‌تی‌سی با انتشار تیزری رسمی در توییتر که تصویری از یک گوشی با لوگوی Viverse را نشان می دهد، زمان رونمایی و عرضه این محصول را اعلام کرد. به نظر می رسد که این شرکت به دنبال عرضه تجربه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی از طریق پلتفرم منبع‌باز Viverse است.

این پلتفرم متن‌باز به کاربران امکان می دهد تا از طریق VRChat‏، با دیگران چت کنند، جلسات کاری را در محیط Engage برگزار کنند، در Vive Sync همکاری کنند و کنسرت های واقعیت مجازی هولوگرافیک را به تماشا بنشینند.

همچنین انتظار می رود که این محصول با هدست واقعیت مجازی Vive Flow این شرکت نیز سازگاری داشته باشد. از دیگر قابلیت های Viverse می توان به بهره‌مندی از برخی ویژگی های بلاک‌چین همانند گوشی Exodus این شرکت اشاره کرد؛ هرچند جزییاتی در این رابطه، در دست نیست.

در برخی گزارش ها آمده که ‌اچ‌تی‌سی با برخی شرکت ها همانند Chunghwa Telecom، Taiwan Mobile و FarEasTone همکاری دارد. این شرکت در روز 28 ژوئن (7 تیر) جزییات بیشتری را از این دستاورد خود منتشر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا