گوگل

ابزار Dynamic World گوگل برای نمایش پوشش سطحی زمین عرضه شد

گوگل از طراحی و عرضه ابزاری جدید تحت عنوان Dynamic World خبر داد که می‌تواند ویژگی‌ها و مشخصات سطح زمین از قبیل درختان، محصولات کشاورزی٬ آب‌ها و … را با رزولوشن بالا نشان دهد.

این ابزار مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی بوده و قادر است با استفاده از تصاویر ماهواره‎‌ای، نمایی باکیفیت از پوشش سطح زمین را ایجاد کند. طبق گفته گوگل، تهیه نقشه‌هایی هوایی از پوشش زمینی، معمولا زمان زیادی را می‌طلبد و اغلب، فاصله زیادی میان ثبت تصاویر و انتشار خروجی کار وجود دارد. همچنین در روش‌های موجود، تفکیک درست و دقیقی از آنچه روی زمین در یک منطقه خاص وجود دارد، انجام نمی‌شود. اما قابلیت Dynamic World، نوع پوشش زمین را در هر ۱۱۰۰ فوت مربع (حدود ۱۰۲ متر مربع) دسته‌بندی می‌کند.

در این روش، سطح زمین در یکی از ۹ نوع پوشش مشخص و طبقه‌بندی می‌شوند که این پوشش‌ها شامل آب، گیاهان غرقاب، مناطق مسکونی، درختان، محصولات زراعی، زمین خالی، چمن، بوته‌ها و یخ می‌شوند.

گوگل جزییات مربوط به این سیستم را در نشریه Sceintific Data نیچر منتشر کرده است. گوگل برای درک بهتر قابلیت این ابزار، نمونه‌هایی از تصاویر ثبت‌شده توسط Dynamic World را منتشر کرده که در یک مورد، شهر نیویورک نشان داده شده که مناطقی همچون مسکونی با رنگ قرمز، پارک‌های اصلی شهر، بخش‌هایی از چمن با رنگ سبز و  درختچه و بوته با رنگ زرد مشخص شده است.

به گفته گوگل، این ابزار حدود ۵۰۰۰ تصویر در روز تولید می‌کند و داده‌های مربوط به پوشش زمینی به طور مرتب، به‌روزرسانی می‌شوند. این دستاورد به محققان و همچنین سیاستگذاران کمک می‌کند تا به سرعت تاثیرات مواردی همچون آتش‌سوزی، طوفان و… را مشاهده و تصمیمات درستی را اتخاذ کند.

 Dynamic World

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا