ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

افزایش سهم سرمایه شخصی ایلان ماسک در تامین هزینه خرید توییتر

ایلان ماسک به دنبال جذب حامیان مالی بیشتر برای تامین مبلغ ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر است.

توییتر در ماه گذشته رسما پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی را پذیرفت و این فرآیند در انتظار تایید سهامداران است. به گفته این شرکت، این قرارداد احتمالا در سال جاری میلادی منعقد خواهد شد.

حال طبق گزارش وال استریت ژرونال و اسناد به دست آمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به نظر می‌رسد که ایلان ماسک قصد دارد میزان سرمایه شخصی خود برای تامین بودجه خرید توییتر را از ۲۲.۲۵ میلیارد دلار به ۳۳.۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

گفته می‌شود که مدیرعامل تسلا همچنین در حال رایزنی با برخی از سهامداران توییتر همانند جک دورسی، مدیرعامل سابق این شرکت است تا بتواند از سهام آنها برای پرداخت بخشی از مبلغ ۴۴ میلیارد دلار استفاده کند.

در این نشریه آمده است که ماسک دیگر برنامه‌ای برای پرداخت مبلغ این قرارداد با سهام خود در تسلا را ندارد چرا که سهام این شرکت پس از اعلام این خرید در ماه آوریل با افت محسوسی مواجه شده است.

این تغییر در تامین بودجه قرارداد خرید توییتر در حالی صورت گرفت که اخیرا مدیرعامل ثروتمند تسلا اظهاراتی را در خصوص حجم بالای ربات‌ها و اسپم‌ها در این شبکه اجتماعی مطرح کرد و گفت که تا زمان رسیدگی به این موضوع و مشخص شدن وضعیت کاربران واقعی و جعلی، فرآیند خرید توییتر به طور موقت متوقف شده است.

با این حال، توییتر رسما تایید کرد که علی‌رغم این موضوع، برای نهایی کردن قرارداد خرید این شبکه اجتماعی با ایلان ماسک تلاش می‌کند. در همین رابطه، پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر نیز در گردهمایی سالانه سهامداران توییتر گفت: ما در حال اجرای فرآیند این معامله هستیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا