تکنولوژی

همه چیز درباره غرفه سازی نمایشگاه تهران

همه ساله در سراسر دنیا نمایشگاه‌های گوناگونی برگزار می‌شود، که در این نمایشگاه‌ها مالکان صنایع و تولیدکنندگان  برای ارائه محصولات خود در آن شرکت می‌کنند. برای اولین بار در سال ۱۸۵۱ در لندن و در سال ۱۸۸۹ در پاریس، نمایشگاه برگزار شد. در پاریس از نماد برج ایفل برای غرفه سازی در آن سال استفاده می‌شد.

یکی از مهمترین عواملی که در جلب مشتری موثر است غرفه سازی برای نمایشگاه می‌باشد. رنگ آمیزی، طراحی نور در غرفه سازی موجب می‌شود که جذابیت آن دو چندان شود. می‌توان گفت که غرفه سازی و طراحی آن نقش بسیار مهمی در موفقیت بین رقیبان  در نمایشگاه‌ها دارد. هرچی این طراحی چشم گیر‌تر و مناسب با نوع محصولات و برند چند شرکت باشد، محصولات بهتر دیده میشوند.

بعضی اوقات صاحبان کسب و کار و خدمات از طراحی پیش ساخته در غرفه‌های خود استفاده می‌کنند. اگرچه این مورد هزینه‌های بیشتری را به همراه دارد ولی آنان به دنبال بهتر دیده شدن محصولات و برند خود هستند. بنابراین از تمام بودجه خود برای این کار استفاده می‌کنند.

همانطور که می‌دانید شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی و حتی قاره‌ای برای همه صاحبان کسب و کار یک رقابت می‌باشد و همینطور یک نمایش تبلیغاتی بسیار بزرگ به شمار می‌آید.

شما می‌توانید با یک شرکتی که تجربه زیادی در مسئله غرفه سازی نمایشگاه دارد و همینطور از کادر مجرب با سابقه درخشان برخوردار است، کار کنید و از بابت کیفیت کار خیالتان راحت باشد و برای حضور در نمایشگاه با خیال راحت آماده شوید.

مراحل تایید غرفه سازی برای نمایشگاه

یکی از عاقلانه‌ترین کارهایی که هر شرکت باید برای معرفی محصولات و برند خود انجام دهند این است که در نمایشگاهی غرفه به پا کند. شرکت در نمایشگاه و غرفه سازی ارزان مشمول یکسری قوانین و مراحلی می‌باشد که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم:

توجه داشته باشید که که اگر قرار است برای طراحی غرفه سازی از پیمانکاری کمک بگیرید حتماً می‌بایست شرکت پیمانکار در لیست مجاز شرکت‌های سهامی نمایشگاه وجود داشته باشد. پیمانکار باید معرفی نامه کتبی خود را از شرکتی که با آن قرارداد بسته است، را ارائه کند. علاوه بر این نام مهندسی که مسئولیت این کار را به عهده گرفته به همراه آدرس و شماره تلفن آن نیز باید درج شود.

یکی از مهم‌ترین مراحل در گرفتن مجوز غرفه سازی ارائه ضمانتنامه می‌باشد زیرا که خیلی از غرفه داران برای برپایی غرفه خود تخلف می‌کنند. مبلغ داخل ضمانت‌نامه به متراژ غرفه بستگی دارد. این ضمانت نامه به شکل امانت نزد قسمت فنی ستاد نمایشگاه نگهداری می‌شود.

مورد دیگری که وجود دارد این است که شرکت پیمانکار بایستی پروانه نظام مهندسی خود را به همراه داشته باشد و فرم‌های موجود برای تعهد غرفه سازی را امضا کند و بر قوانین نمایشگاه متکی باشد.

برای داشتن مجوز غرفه سازی بایستی مجوز لازم را داشته باشید. توجه داشته باشید که ستاد برگزاری نمایشگاه تاریخ‌هایی را تعیین می‌کنند تا طرح‌های غرفه‌های شما را بررسی کند و نتایج را اعلام کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بایستی برای غرفه موردنظرتان ثبت نام انجام دهید. زیرا احتمال دارد غرفه‌ای که شما در نظر دارید را پس از مدتی به شخصی دیگر اختصاص دهند.

بعد از دریافت مجوز غرفه سازی شما هیچ حقی ندارید که طرح خود را عوض کنید زیرا در صورت عوض کردن طرح تخلف کرده‌اید و برگزار کننده نمایشگاه این اجازه را دارد که غرفه را تخریب کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که زمان اخذ مجوز بایستی متراژ غرفه خود را در نظر داشته باشید زیرا غرفه‌هایی با متراژ کمتر از ۲۴متر مربع بایستی از طرح‌های پیش ساخته استفاده کنند.

رنگ‌های مناسب در غرفه سازی برای نمایشگاه

رنگ های مناسب در غرفه سازی برای نمایشگاه
رنگ های مناسب در غرفه سازی برای نمایشگاه

رنگ‌ها در غرفه سازی نقش بسیار مهمی دارند. اگر دقت کرده باشید، دیدید  که هر فضایی که بدون رنگ می‌باشد و یا رنگ مناسبی ندارد بسیار بی‌روح و کسل کننده است. همیشه در نگاه اول این رنگ‌ها هستند که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. به همین خاطر رنگ‌ها می‌توانند نقطه اوج و کامل کننده طراحی زیبای غرفه سازی باشند.

طرح‌ها و رنگ‌ها در کنار هم دو عنصر بسیار تاثیر گذار برای فضای منحصر به فرد غرفه شما هستند. طرح‌ها به تنهایی بایستی زیبا به نظر برسند اما در واقع این رنگ‌ها هستند که به طرح‌ها هویت می‌دهند و آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کنند. بنابراین برای غرفه سازی استفاده از یک یا چند رنگ به ایجاد یک فضای زیبا و هارمونی کمک می‌کند.

در غرفه سازی می‌توان از یک یا چند رنگ استفاده کرد و حتی می‌توان این رنگ‌ها را به صورت هارمونی یا متضاد نسبت به هم در فضاهای غرفه به کار برد. رنگ آبی و سرمه‌ای دو رنگ بسیار زیبا و آرامش دهنده هستند که معمولاً در بیشتر غرفه‌های اداری از آن استفاده می‌شود. اما بدانید از برنامه ریزی برای بودجه بندی غرفه سازی نمایشگاهی

بیشترین کاربرد رنگ ها

  • رنگ آبی: بیشتر موسسه‌های مالی اعتباری و بانک‌ها از رنگ آبی استفاده میکنند زیرا که این رنگ حس قدرت و ثبات را را به مخاطبان القا می‌کند.
  • رنگ سبز: معمولاً بیشتر برندها و محصولات کشاورزی و محصولات ارگانیک از رنگ سبز استفاده می‌کنند. زیرا رنگ سبز همیشه نماد طبیعت و زیبایی بوده است به همین خاطر مخاطبان نسبت به آن محصولات حس بهتری پیدا می‌کنند.
  • رنگ نارنجی: رنگ نارنجی به آدمی انرژی و هیجان می‌بخشد به همین خاطر استفاده از رنگ فوق العاده زیبای نارنجی در برندهای آرایشی و زیبایی می‌تواند؛ بسیار تاثیر مثبتی در ذهن مشتری به وجود آورد.
  • رنگ سیاه: رنگ سیاه معمولاً همیشه مورد پسند است ولی بهتر است بدانید که این رنگ رنگ سردی میباشد و حتما بایستی در کنار رنگ‌های انرژی بخش و پر شوق به کار گرفته شود. این رنگ مخصوص باشگاههای بدنسازی آقایان میباشد.
  • رنگ قهوه‌ای: شما می‌توانید از رنگ قهوه‌ای برای جلب اعتماد در بسته بندی محصولات خود استفاده کنید. از جهت دیگر رنگ قهوه‌ای کمی حس کثیف بودن را القا می‌کند به همین خاطر برای هتل‌ها و رستوران‌ها مناسب نیست.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد شما می‌توانید با توجه به نوع محصول و خدمات خود بهترین و موثر‌ترین رنگ‌ها را در غرفه سازی خود به کار ببرید. همچنین شما میتوانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی‌ای که با رنگ‌های برندتان تناسب دارد، هارمونی خاصی را برای جلب مخاطبان ایجاد کنید.

البته بهتر است در زمینه طراحی و غرفه سازی کار را به کاردان بسپارید و با شرکت‌های معتبری که در این زمینه تجربه دارند، کار کنید. زیرا آنها با توجه به نوع محصولات و خدماتی که عرضه می‌کنید؛ بهترین و مناسب‌ترین رنگ را انتخاب می‌کنند. البته معمولا بیشتر شرکت‌ها رنگ سازمانی خود را دارند و بهتر است در غرفه سازی نیز از آنها استفاده شود و رنگ جدیدی به کار نرود.

نکته‌ی دیگری که باید درباره رنگ‌ها بدانید این است بهتر است نه خیلی از رنگ‌های کم رنگ و بی‌حس استفاده کنید، نه خیلی از رنگ‌های جیغ و پر شور. تعادل بین آنها برقرار باشد. برخی از رنگ‌ها هم ترکیبشان کنار هم خیلی هارمونی زیبایی ایجاد نمی‌کند؛ پس بهتر است از ترکیب هر رنگی کنار هم استفاده نکنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا