بازیمایکروسافت

مایکروسافت در حال کار روی دستگاه ویژه استریم بازی

شایعات مرتبط با برنامه‌های مایکرسافت برای ساخت دستگاهی اختصاصی برای استریم بازی از سال ۲۰۱۶ در فضای وب به چشم می‌خورد و اکنون این شرکت، رسما از تلاش مهندسان خود برای ساخت و رونمایی از چنین دستگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محصولی که اگرچه چند وقتی تا رسیدن به خط تولید فاصله دارد اما یکی از سخنگویان مایکروسافت در گفت‌وگو با «ویندوز سنترال» عنوان کرد که این شرکت همچنان در حال کار روی یک دستگاه استریم است. محصولی که با اسم رمز Keystone شناخته می‌شود و قرار است به صورت اختصاصی برای استریم بازی‌های ایکس باکس کلاد گیمینگ عرضه شود.

با استناد به این افشاگری می‌توان مهر تاییدی زد بر شایعه‎‌ای که در ماه مارس در خصوص قرار گرفتن Keystone در فهرست سیستم عامل‌های مایکروسافت منتشر شد. فیل اسپنسر، مدیر بخش بازی مایکروسافت نیز در سال گذشته کار روی این محصول را تایید کرده بود. محصولی که طبق شایعات، قرار است با قیمت ۹۹ دلار عرضه شود.

در حال حاضر، کاربران سرویس گیم پس (Game Pass) مایکروسافت می‌توانند بازی‌ها را روی کنسول ایکس باکس، دستگاه موبایلی و یا هر رایانه شخصی دیگری استریم کنند. با این حال، مایکروسافت تصور می‌کنند که با عرضه یک محصول سخت‌افزاری دیگر که از قابلیت استریم روی تلویزیون بهره می‌برد و با قیمتی به مراتب کمتری از ایکس باکس عرضه می‌شود، می‌تواند بیش از پیش بر تعداد مشترکان این سرویس خود اضافه کند.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص طراحی و شکل ظاهری این دستگاه منتشر نشده و مشخص نیست که آیا به صورت یک دانگل عرضه خواهد شد یا یک ستاپ‌باکس کوچک با قابلیت اجرای نسخه‌ای از سیستم عامل ایکس باکس.

این احتمال وجود دارد که علاوه بر استریم بازی، این دستگاه بتواند از اپلیکیشن‌های سرگرمی‌ همانند نتفلیکس نیز پشتیبانی کند. در خصوص زمان عرضه این دستگاه نیز باید گفت که بعید به نظر می‌رسد که مایکروسافت بتواند تا پایان سال جاری میلادی، طراحی آن را نهایی و وارد بازار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا