تکنولوژیسامسونگ

سرمایه‌گذاری ۳۵۶ میلیارد دلاری سامسونگ در تولید تراشه، بیوفناوری و هوش مصنوعی

اگرچه این روزها بسیاری از مردم، سامسونگ را به تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند می‌شناسند اما این شرکت کره‌ای حضور جدی در دیگر حوزه‌های نوظهور را نیز در دستور کار دارد. این شرکت اخیرا اعلام کرد که در پنج اسال منتهی به سال ۲۰۲۶، بالغ بر ۴۵۰ تریلیون وون معادل ۳۵۶ میلیارد دلار را در حوزه‌های استراتژیکی همچون محصولات نیمه‌هادی، بیوفناوری و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این اقدام سامسونگ، بزرگ‌ترین تعهد سرمایه‌گذاری سامسونگ تا به امروز است که نسبت به تعهد ۲۴۰ تریلیون وونی این شرکت در آگوست گذشته، رشد محسوسی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که سامسونگ در دوره پنج ساله قبل، سرمایه ۳۳۰ تریلیون وونی را برای توسعه فعالیت‌ها و کسب‌وکار خود اختصاص داده بود. طبق گزارش وب‌سایت Samsung Herald، بخش سامسونگ الکترونیکس از این بودجه برای تقویت و توسعه فرآیند طراحی تراشه‌های خود استفاده خواهد کرد.

این مجموعه همچنین در حال آماده‌سازی مقدمات تولید تراشه‌های مبتنی بر فناوری ساخت ۳ نانومتری است تا بتواند محصولی قابل رقابت با نمونه‌های شرکت TSMC وارد بازار کند.

افزون بر این، این شرکت در حال کار روی تراشه‌های پیشرفته‌ای است که برای استفاده در دل ابررایانه‌ها، ربات‌ها و هوش مصنوعی طراحی خواهند شد. گفته می‌شود که سامسونگ الکترونیکس از این بودجه برای توسعه فناوری ۶G نیز استفاده خواهد کرد.

سامسونگ انتظار دارد که طی چند سال آینده، یک میلیون شغل ایجاد کند. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، حدود ۸۰ هزار نفر را در مجموعه‌های خود استخدام کند. گفته می‌شود که تقریبا ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری اعلام‌شده در کشور کره جنوبی اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا