گوناگون

تعمیر تلویزیون در کدام برندها راحت‌تر است؟

تلویزیون در خانه‌های ما یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است و وقتی تلویزیون ما خراب شود دیگر تعمیر تلویزیون عملا یک عنصر حیاتی است که باید آن را در صدر دستور کار خانه خود قرار دهیم. در این مقاله می‌خواهیم یکی از بهترین مراکز تعمیر تلویزیون را به شما معرفی کنیم؛ مرکز تعمیر باما که سابقه و خوش نامی بسیار زیادی در امر تعمیر انواع تلویزیون دارد.

چه قطعاتی از تلویزیون می‌تواند تعمیر شود؟

بی شک قیمت لوازم خانگی می‌تواند برای همه ما یک موضوع چالشی باشد. به خصوص که در این روزگار که قیمت هر چیز تبدیل به یک چالش عمده برای خانوارهای ایرانی شده است. خرید یک تلویزیون نو برای هر کسی سنگین است حتی برندهای ایرانی مانند ایکس ویژن که قیمتش از همتایان کره‌ای و ژاپنی آنها بسیار معقول‌تر است نیز این روزها برای تعمیر به تعمیر با ما  فرستاده می‌شوند تا با تعمیر تلویزیون ایکس ویژن هزینه‌ای نسبتا چشمگیر از دوش خانواده کم شود.

مهم‌ترین قطعاتی که در تعمیر تلویزیون در تعمیر با ما با گارانتی شش ماهه می‌تواند تعمیر و یا تعویض شود قطعات برد‌های مختلف تلویزیون است و البته بسیار از مشکلات پنل تلویزیون نیز کاملا قابل برطرف کردن است.

اما تعمیر تلویزیون چه مراحلی دارد و باید چه کار کنیم.

مراحل تعمیر تلویزیون از قدیم تا به حالا

تعمیر تلویزیون در این دوران چندان دیگر دغدغه‌آفرین نیست. زمانی بود که وقتی تلویزیون شما خراب می‌شد باید این دستگاه حجیم را در ماشین می‌گذاشتید و در به در به دنبال تعمیرگاه‌ها از این خیابان وسط شهر به آن خیابان و کوچه می‌رفتید تا شاید قطعه‌ای که در تلویزیون شما خراب شده یا به اصطلاح سوخته است را پیدا کنید. تازه باید به این موضوع فکر می‌کردید که تعمیرکاری که یافته‌اید برند تلویزیون شما را می‌شناسد یا نه. تعمیر تلویزیون یا تعمیر دیگر وسایل برقی متفاوت بود و اکنون نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای هست.

اساسا برای دیگر وسایل برقی ما نیاز به سرویس کارهای الکتریکی داریم. تعمیر یخچال یا کولر گازی یکی کار کاملا جدا و بسیار متفاوت با تعمیر تلویزیون است.

در دورانی که هنوز تکنولوژی LED نبود، تلویزیون نیز مانند یخچال و کولر گازی تعمیر می‌شد. یک قطعه بزرگ الکتریکی داشت که بیشتر به آن تفنگ الکتریکی می‌گفتند با شکستن این قطعه عملا دیگر تلویزیون نابود شده بود و باید آن را دور می‌انداختند. برق بسیار زیادی توسط این بخش مصرف می‌شد و وزن یک تلویزیون را گاهی تا ۴۰ کیلوگرم می‌رساند.

اما دنیای ما دنیای کوچک‌تر شدن و سبک‌تر شدن هر چیزی است. ابتدا تلویزیون‌های پلاسما جای این دسته از تلویزیون‌ها را گرفتند تعمیر تلویزیون پلاسما کمی راحت‌تر بود اما هنوز هم و حمل و نقل این دسته از تلویزیون‌ها نیز نیاز به باربری سنگین داشت.

تقریبا هیچ یک از ما نمی‌داند کی و چه وقت تلویزیون‌های پلاسما به ال‌ای دی و ال سی دی تبدیل شدند. فقط چشم باز کردیم و ظرف شش هفت سال تلویزیون‌های غول آسای پروجکشن و لامپ تصویر دارد به وسایلی بدل شدند که کودک خردسال هم می‌توانست آن را حمل کند و یه این سو آن سو ببرد.

اما همان طور که تلویزیون‌ها در حال کوچک شدن بودند تنوع برندهای آنها نیز بسیار افزایش یافت.  حالا هر روز افراد بیشتری به دنبال تعمیر انواع برندهای مختلف تلویزیون هستند.

تعمیر تلویزیون از صفر تا صد

گفتیم که رفتن به سراغ تعمیرکار تلویزیون یکی از دردسرهای قدیم ما بوده است. حمل نقل یک تلویزیون نیازمند یک ماشین، مرخصی از یک روز کاری کامل و هزینه بسیار زیادی بود. اما الان مراحل به این شرح است.

تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون

فقط یک تماس بگیرید. از هر برند و مارک و تکنولوژی که تلویزیونی را خریداری کرده باشید و الان تلویزیون شما خراب شده باشد فقط یک تماس با تعمیر آن فاصله دارید. سرویس کار تعمیر با ما در محل شما حاضر می‌شود. با برآورد مشکل اولیه ابتدا به تعمیر تلویزیون در محل می‌پردازد اما گاهی کار خراب‌تر از آن است که بتوان تلویزیون را در محل تعمیر کرد. نیاز است که تلویزیون به کارگاه مجهز تعمیر با ما انتقال یابد در این حال تعمیر با ما با سرویس و بسته بندی استاندارد تلویزیون را به کارگاه‌های خود انتقال می‌دهد تا تکنسین‌های مجرب به رفع مشکل پیش آمده برای تلویزیون شما بپردازند.

آیا با انتقال تلویزیون‌خود به تعمیرگاه موافقت کنیم؟

برخی از صاحبان تلویزیون‌های خراب شده و معیوب نگران آن هستند که با انتقال تلویزیون به تعمیرگاه قطعات اورجینال تلویزون‌ها باز شود و با قطعت فیک و دست دوم جایگزین شود. این موضوع یکی از بدترین اتفاقاتی است که برای یک صاحب تلویزیون خراب می‌تواند اتفاق بیفتد.

این حقیقتی غیر قابل کتمان است که بسیار از تعمیرکاران غیر مجاز یا تعمیرکاران غیر حرفه‌ای به تعویض قطعات تلویزیون‌های ارسالی برای سودجویی خود می‌پردازند این گونه علاوه بر آن که برای دیگر تلویزیون‌ها قطعاتی با کیفیت تهیه می‌کنند، تقریبا راه را برای تعمیر چندباره تلویزیون‌های ارسالی به تعمیرگاه باز می‌کنند. زیرا قطعاتی به جای قطعه اصلی روی تلویزیون‌ها بسته می‌شود چندی بعد از بین می‌رود و باز تلویزیون راهی تعمیرگاه می‌کند.

اما این مهم فقط برای تعمیر تلویزیون در تعمیرگاه‌های غیر مجاز است. حالا ما چگونه مطمئن شویم که تلویزیون ما دچار چنین بلایی نمی‌شود. ساده است از تعمیرکار خود بخواهید کار خود را گارانتی کند. اگر تعمیرکار شما قطعات تلویزیون را گارانتی کرد یعنی از توان و صحت کار خود کاملا مطمئن است. و اگر با جملاتی مانند: «در بازار امروز دیگر قطعه درستی پیدا نمی‌شود که ما کار خود را گارانتی کنیم.» رو به رو شدید بدانید و آگاه باشید که این ماجرا بوهای بدی می‌دهد.

چه برندی را بخریم

این سوالی بود که در ابتدا مقاله را با آن آغاز کردیم. هدف ما از این سوال آن بود که از همین الان به فکر خراب شدن تلویزیون خود باشیم هیچ چیزی قرار نیست تا ابد برجای بماند. اما کدام برند بهتر تعمیر می‌شود. ساده است همه برندهای تلویزیون اکنون تعمیر پذیرند به خصوص برندهای مشهوری مانند سامسونگ، الجی، سونی، ایکس ویژن و اسنوا این برندها همان طور که جنس نو آنها در بازار به خوبی یافت می‌شود در تعمیر با ما نیز به راحتی تعمیر می‌شوند تعمیر تلویزیون از هر برندی که باشد برای ما کاری ندارد  فقط یک تماس لازم دارد و البته اندکی هزینه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا