گوناگون

تحصیل مقطع ارشد؛ بهترین روش اخذ اقامت کانادا

از میان راه‌های متعدد و متنوع برای مهاجرت به کانادا مانند مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، برنامه‌های استانی متعدد، اگر صرفا روش تحصیل را در نظر بگیریم، خود روش مذکور باز به چند حالت تقسیم می‌گردد؛ از جمله تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری یا حتی دوره‌های فوق دیپلم، دوره‌های فنی حرفه‌ای، دوره‌های co-op، انتخاب کالج یا دانشگاه برای تحصیل و…

حال ما از این بین، به عنوان بهترین روش مهاجرت به کانادا روش تحصیلی را به عنوان بهترین روش معرفی کرده و در روش مورد بحث نیز تحصیل در مقطع ارشد را بهترین گزینه تلقی می‌کنیم. قبل از پرداختن به دلیل اصرار ما بر مقطع فوق لیسانس، ابتدا برخی از دلایل‌مان را برای ارجحیت روش مهاجرت تحصیلی بیان خواهیم کرد.

دلیل ارجحیت مهاجرت تحصیلی برای اخذ اقامت کانادا

دلیل ارجحیت مهاجرت تحصیلی برای اخذ اقامت کانادا
دلیل ارجحیت مهاجرت تحصیلی برای اخذ اقامت کانادا

چرا پیشنهاد ارجح ما در کنار روش‌های محبوب و پر تقاضای دیگر مانند مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و… مهاجرت تحصیلی است؟ برخی از مهم‌ترین این دلایل عبارتند از:

  • راحت‌تر بودن اخذ پذیرش و صدور ویزای تحصیلی: اگر از دلایل جانبی دیگر بگذریم اما آنچه که می‌توان حدس زد، این قضیه وابسته به سیاست‌های اقتصادی هر کشور و به بیان واضح‌تر، پرداخت شهریه و دیگر هزینه‌ها از طرف دانشجو می‌باشد.
  • سخت‌تر شدن روش‌های مهاجرتی پرطرفدار دیگر: روش بسیار پر طرفداری مانند ویزای کاری، حقیقتا در چند سال اخیر برای ایرانیان از سوی اکثر مقاصد محبوب کاری از جمله کانادا به نسبت گذشته سخت‌تر شده است. پیچیده‌تر شدن پروسه‌ی صدور ویزای کاری و از طرفی اولویت‌بندی بنا به برخی مسائل سیاسی از جمله ۲ عامل اصلی این موضوع هستند. همچنین روش سرمایه‌گذاری نیز به دلیل بالا رفتن حداقل مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری در اکثر کشورها از جمله کانادا و از طرف دیگر ایجاد اختلاف روز افزون ارز ریال با ارز دلار بسیار سخت‌تر شده است.
  • اعتبار بیشتر برای اشتغال و اقامت: تحصیل در کانادا و اخذ مدرک تحصیلی از خود مراکز آموزشی این کشور، خود یک امتیاز از سوی دولت، مراکز شغلی و کارفرمایان کانادایی به حساب آمده و از طرفی فارغ از اعتبار بالای مدارک تحصیلی کانادا، سطح علمی شما با تحصیل در مقطعی دیگر بالاتر می‌رود. بنابراین در آنیده موقعیت شغلی بهتری خواهید داشت و به دنباله‌ی آن اخذ راحت‌تر اقامت دائم از طریق اشتغال.
  • کسب تجربه و هموار شدن مسیر: شما در حین تحصیل در کانادا از منظر تجربه‌ی حضور در جامعه کانادایی، آشنایی بیشتر با فرهنگ این کشور، افزایش مهارت زبان، شیوه بهتر برقراری ارتباط با مردم و جامعه، تجربه کار در حین انجام پروژه‌های درسی یا اشتغال دانشجویی و ده‌ها تجربه مفید دیگر برتری خواهید یافت و بنابراین در این راه مسیر هموارتری در پیش دارید.

دلایل ارجحیت مقطع ارشد در مهاجرت تحصیلی

حال در این بخش می‌خواهیم درباره دلایل ارجحیت تحصیل در مقطع ارشد صحبت نماییم. ضمن آنکه منکر آن هم نیستیم که هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا در کنار کلیه مزایایی که نسبت به دیگر روش‌های مهاجرتی داشته، نه تنها رایگان نبوده بلکه اصلا ارزان نیست. بنابراین در راستای چند معیار از جمله همین مسئله‌ی هزینه، برای مقطع کارشناسی ارشد دلایل زیر را به عنوان مقطع ارجح برای تحصیل می‌توان آورد:

  • مدت زمان تحصیل کمتر: مدت زمان مقطع ارشد کوتاه است (به طور معمول ۲ سال). اما این دوره را می‌توان در مدت کوتاه‌تری حتی ۱ سال هم به اتمام رساند که این قضیه بسته به رشته‌ی تحصیلی داشته و یا اینکه دانشجو بتواند واحدهای بیشتری بردارد و در نتیجه این مقطع را زودتر به اتمام برساند. ضمن آنکه ۱ سال تحصیل (به بیان دقیق‌تر حداقل ۸ ماه تحصیل) در کانادا برای گرفتن مجوز کار و وارد شدن به پروسه اخذ اقامت دائم کافی می‌باشد.
  • هزینه تحصیل کمتر: ۱ الی ۲ سال تحصیل یعنی نصف یا کمتر از نصف هزینه ۴ سال تحصیل برای مقطع کارشناسی و حتی مقطع دکتری در برخی موارد! همچنین فارغ از مدت زمان تحصیل، هزینه‌ی مقطع ارشد از کارشناسی کمتر بوده و از طرفی اختلاف چندان بالایی با مقطع دکتری ندارد.
  • اخذ سریع اقامت دائم: پس از تحصیل در این مقطع، اقدام برای اقامت دائم کانادا بعد از ۱۸ ماه کار ممکن است. بنابراین با ۳ الی ۳ سال و نیم حضور در این کشور، می‌توان به اقامت دائم دست یافت.
  • بالا رفتن سطح علمی: تحصیل در هر مقطع تحصیلی، سطح علمی شما را یک مرحله بالاتر می‌برد؛ حال اگر این بالا رفتن سطح مدرک صرفا در طول ۲ سال انجام شود اما همان ارزش و اختلاف مشابه با دیگر مقاطع را داشته باشد، خود یک امتیاز بزرگ خواهد بود.
  • امکان تحصیل ارزان: دانشگاه‌های ارزان و در عین حال بسیار معتبری در کانادا هستند که شهریه کمی در مقطع کارشناسی ارشد خواهند گرفت. چندی از این دانشگاه‌ها عبارتند از: رجینا، بریتیش کلمبیای شمالی، کلگری، سایمون فریزر، ساسکاچوان، منونیت و…

برای اطلاع بیشتر و یا اقدام برای تحصیل در کانادا با موسسه مهاجرتی ادب ویزا همراه باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا